2026-09-18, 23:53
Medlem
Kanske dags du skaffar dig ett par ungar och slutar foka så oerhört på dig själv?
Citera
2026-09-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Jag är medelålders nu. Var tonåring från 1980-talets andra hälft. Är glad att jag fick uppleva denna härliga tid. För varje årtionde som har passerat har Sverige och västvärlden bara blivit sämre och sämre hela tiden. När jag var barn på 70-talet stod Sverige på topp. 80-talet var härligt och 90-talet var ok. Men hela tiden har det gått utför på olika sätt.

Tvivla på de yngre? Ja det ska man göra. Nu är åtskilliga unga helt rubbade. Jag vet tex om en snubbe som håller på att utveckla kvinnobröst. Men hela befolkningen är ju hjärntvättad. 50-åringar är inte de enda som är uppviglade krigshetsare. Det gäller 60-, 70- och 80-åringarna likaså. Det här betyder att man ska inte se till människornas olika åldrar när man letar efter förebilder. Svenska folket består av en massa tragiska idioter. Landet är ändå bättre än Storbritannien, just nu.

(Vissa uttryck har jag svårt för och vill inte lära mig. "Gaslightad" tex. Vad fan betyder det? Skitsamma, jag vill inte veta)

Finns ett plus med de yngre. Det verkar som att de sparkat bakut avseende tatueringarna. Svenska folket i stort har ju de senaste årtiondena spökat ut sig med tatueringar också. Alla ser fördjävliga ut. Jag tillhör undantagen och vägrade den skiten också.

Jag litar på dig.
89 var bra även 1995.
Sen slog ju rymden ut hela hjärnan..
Citera
2026-09-19, 08:57
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Min generation fattade ändå på ett visst plan att vi växte upp i ett sjukt samhälle. Dagens ungdom verkar inte riktigt fatta det och verkar köpa att det här är någon sorts normalitet. Och det är fan sorgligt och skrämmande. Vi millennials eller vad fan ni vill kalla oss levde väl mer i en övergångsperiod där vi upplevde den stora övergången till vad fan det nu är för samhälle vi har nu som en jävla whiplash.

En del av oss förstod det här. Absolut inte alla däremot. En stor minoritet av oss iaf fattade. Indoktrineringen i flumskolan bet ändå inte riktigt på oss lika hårt.

Jag är född tidigt 70-tal. Mina föräldrar är 40-talisterna. Den generationen är också hjärntvättad och verkar vara blind. Den knarkar TV varje dag. Min bror 5 år äldre och 60-talist förklarar allt för sig själv med "det är utvecklingen ju, det bara är såhär". Han är bara en av flera klimatmuppar jag känner. Alla verkar vara klimatmuppar, även 40-talisternas barn. Man accepterar samtidigt fängelset som byggs upp. Dit hör de nya stora datahallarna.
Senast redigerad av KastlosaBerit 2026-09-19 kl. 09:24.
Citera
2026-09-19, 09:01
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Jag börjar tvivla på de yngre. Inte för att de övergav SD det här valet (för det förtjänade SD och jag är försiktigt positiv till att luften ur den kontrollerade oppositionen börjat pysa nu) utan för hur pass inställsamma och bara allmänt mer tomma och låginformerade de verkar vara än vi som är över 30 vid det här laget.

De verkar ha skärmskadat sig med TikTok istället för att lära sig saker genom internet som vi innan dem gjorde. Saker som skolorna inte lärde. De verkar vara mer indoktrinerade utav utbildninssystemet mer än oss innan som faktiskt gjorde lite mer uppror på 2000-talet och 2010-talet.

Jag vill ha fel. Men det känns fan dystopiskt just nu. Min generation fattade ändå på ett visst plan att vi växte upp i ett sjukt samhälle. Dagens ungdom verkar inte riktigt fatta det och verkar köpa att det här är någon sorts normalitet. Och det är fan sorgligt och skrämmande. Vi millennials eller vad fan ni vill kalla oss levde väl mer i en övergångsperiod där vi upplevde den stora övergången till vad fan det nu är för samhälle vi har nu som en jävla whiplash.

En del av oss förstod det här. Absolut inte alla däremot. En stor minoritet av oss iaf fattade. Indoktrineringen i flumskolan bet ändå inte riktigt på oss lika hårt.

Sedan gjorde vi bort oss jävligt mycket i vår ungdom och gör definitivt bort oss som vuxna än idag med. Vi är en tragisk och patetisk generation på en hel del sätt och vis med. Men som sagt en stor minoritet av oss nyttjade ändå det äldre internet (ni ungar vet inte vad ni missade säger jag bara) på ett mer förkovrande sätt. Idag har allt enshitifierats och till och med konspirationskultur har blivit en jävla industri nu och en TikTok trend det med verkar det. Slopifierat. Brunnsförgiftat.

Tidö har varit en jävla demoraliserande mardröm där man känt sig gaslightad varenda jävla minut. Låt istället för i helvete vänstern få göra bort sig för evigt i regeringsställning nu säger jag. Tills skiten till slut kollapsar. Det är bättre så. Då kanske dagens unga fattar till slut vad många av oss "uncs" fick växa upp med som tex Göran Persson dansandes med kossan Doris och annat flum flummande och sociala eländen och misär.

Börjar jag bara bli gammal? Har världen rusat förbi mig? Vad är det jag inte förstår? För jag har svårt att förstå hur fan människor börjat (eller slutat snarare) att tänka. Det känns som sagt dystopiskt. Som att vi är på väg in i någon påklistrad jävla poptimist skit nu där vi ska låtsas att allt börjar bli bättre. Exakt så där de försökte göra under Göran Persson åren mot både generation x (som var ännu vildare än oss) och millennials. Många av oss såg igenom flummet då dock. Får se om många kan se igenom det nu med Maggan. Det är något smått personlighetskultigt över henne. Det är fan creepy.

Som sagt. Är jag bara en gammal stofil nu? Fattar jag inget?

Världen rusade förbi dig medan du stod kvar på perrongen och tittade på muttrandes för dig själv att de där de förstår ju ingenting, dags för dem att börja tänka. Litet förstod du att det var du själv som inte förstått, du som inte tänkt, du som missat tåget. Ungefär som alla andra bakåtsträvare här på Flashback som klagar på AI, SpaceX, Tesla, politiker, etc.

Lycka till med detta projekt.
Citera
2026-09-19, 10:00
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Du låter just som en av de regimlojala progressiva. Du pundade vaccinet också, eller hur? Jag är bakåtsträvaren som tog noll sprutor.

Jag är en av passagerarna på tåget. Jag förstår inte riktigt vad jag har att vinna på att stå kvar på perrongen?

Bitter frukt är er måltid. Ni hytter med näven mot STATEN/POLITIKERNA över sänkt a-kassa medan jag tar flyget till Gran Canaria.

Varför skulle jag byta till er sida?
Citera
2026-09-19, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Världen rusade förbi dig medan du stod kvar på perrongen och tittade på muttrandes för dig själv att de där de förstår ju ingenting, dags för dem att börja tänka. Litet förstod du att det var du själv som inte förstått, du som inte tänkt, du som missat tåget. Ungefär som alla andra bakåtsträvare här på Flashback som klagar på AI, SpaceX, Tesla, politiker, etc.

Lycka till med detta projekt.

Nej. Samhället (som alltid varit sjukt och vidrigt under mina 33 år i livet) blev bara ännu sjukare och vidrigare. Inget sprang nog egentligen förbi mig. Jag har liksom sett med egna, vidöppna ögon utvecklingen.

Det som också gör mig mer förtvivlad nu är hur tech dyrkande många blivit. Just nu är det faktiskt högern som är värst med det. Kulten kring Musk är vidrig enligt mig.
Citera
2026-09-19, 10:44
Avslutad
Citat:
Du låter just som en av de regimlojala progressiva. Du pundade vaccinet också, eller hur? Jag är bakåtsträvaren som tog noll sprutor.

MrKyoto är någon högerliberal lallare. Sett denne i flera trådar där denne förespråkar borgerlig budget hela tiden.
Citera
2026-09-19, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Kanske dags du skaffar dig ett par ungar och slutar foka så oerhört på dig själv?

Jag är ett dysgeniskt missfoster. Jag ska aldrig ha barn. Jag gör världen en tjänst genom att aldrig föröka mig.
Citera
2026-09-19, 11:21
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Nej. Samhället (som alltid varit sjukt och vidrigt under mina 33 år i livet) blev bara ännu sjukare och vidrigare. Inget sprang nog egentligen förbi mig. Jag har liksom sett med egna, vidöppna ögon utvecklingen.

Vad menar du med negativ utveckling? Konkretisera. Exemplifiera.

Citat:
Det som också gör mig mer förtvivlad nu är hur tech dyrkande många blivit. Just nu är det faktiskt högern som är värst med det. Kulten kring Musk är vidrig enligt mig.

För att?

Citat:
MrKyoto är någon högerliberal lallare. Sett denne i flera trådar där denne förespråkar borgerlig budget hela tiden.

Correctomundo.

Citat:
Jag är ett dysgeniskt missfoster. Jag ska aldrig ha barn. Jag gör världen en tjänst genom att aldrig föröka mig.

Så om vi gör som du, tycker som du, så hamnar vi i samma sits som du.

Tack men nej tack.
Senast redigerad av MrKyoto 2026-09-19 kl. 11:23.
Citera
2026-09-19, 11:48
Avslutad
Citat:
Vad menar du med negativ utveckling? Konkretisera. Exemplifiera.

Vi är på väg in i en dystopisk teknokrati. Behöver konkretisera eller exemplifiera mer än så just nu.

Citat:
För att?

Se ovan.

Citat:
Så om vi gör som du, tycker som du, så hamnar vi i samma sits som du.

Tack men nej tack.

Vart har jag någonsin sagt att någon ska göra som mig? Ingenstans. Sluta dra saker ur röven.

Tänka lite som mig kanske. Men absolut inte göra.

Men du slår mig som en jävligt endimensionell jävel.
Citera
2026-09-19, 11:58
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Vi är på väg in i en dystopisk teknokrati. Behöver konkretisera eller exemplifiera mer än så just nu.

"Teknokrati är ett styrelseskick där den politiska makten styrs av experter och vetenskapligt kunniga personer i stället för av folkvalda politiker."

Nej vi är inte på väg mot teknokrati.

Läs på.

Citat:
Vart har jag någonsin sagt att någon ska göra som mig? Ingenstans. Sluta dra saker ur röven.

Vad vill du då?

Citat:
Tänka lite som mig kanske. Men absolut inte göra.

Varför ska vi tänka som du?

Det verkar inte vara särskilt gynnsamt sett till din negativism.

Citat:
Men du slår mig som en jävligt endimensionell jävel.

Tänka utanför boxen tycks inte vara din melodi.

Hade det varit det så hade du inte varit fånge inne i boxen.
Citera
2026-09-19, 14:48
Avslutad
Citat:
"Teknokrati är ett styrelseskick där den politiska makten styrs av experter och vetenskapligt kunniga personer i stället för av folkvalda politiker."

Nej vi är inte på väg mot teknokrati.

Läs på.

Läs på kan du själv ta och göra.

Vi är redan där med alla dessa jävla tech miljardärer.

Politiker är galjonsfigurer och syndabockar.

Citat:
Vad vill du då?

Jo du. Det försöker jag själv fortfarande lista ut.

Citat:
Varför ska vi tänka som du?

Jag kräver inte att någon tänker som mig.

Citat:
Tänka utanför boxen tycks inte vara din melodi.

Hade det varit det så hade du inte varit fånge inne i boxen.

Du själv vet inte ens vad boxen utgör. Men du sitter definitvt fånge i den.

Jag är inte född igår. Jag har expanderar och rafinerat mina synpunkter sedan barnsben. Skulle vilja säga jag klev ur boxen och utvecklade en enorm skepsis emot medströmssamhället redan vid åtta års ålder. Vid fjorton eller femton började jag bli mer fullt medveten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in