Det här måste vara Anjos absolut mest korkade cp-följare. Hon dyrkar fetröven och Jockiboi och försvarar vartenda idiotiskt kommentar som den självutnämnda "pittbullen" med chipstuttar häver ur sig. När Anjo hånade en tjej i rullstol var det förstås vansinnigt roligt. Humor på hög nivå tydligen.
Hon verkar vara en riktigt vidrig människa. Totalt besatt och skulle till och med kunna vara en följare till Mansonfamiljen eller folkets tempel när det begav sig. Sådana människor är livsfarliga.
Senast redigerad av PeterJihadi 2026-09-18 kl. 11:17.
Hon verkar vara en riktigt vidrig människa. Totalt besatt och skulle till och med kunna vara en följare till Mansonfamiljen eller folkets tempel när det begav sig. Sådana människor är livsfarliga.
Jupp. För det kan absolut inte vara en reaktion på Jockibois och Anjos egna beteenden och på hur de stalkat, förtalat och aktivt försökt förstöra människors liv.
Det är helt omöjligt att det kan handla om människor som tröttnat på det och anser att de gått över alla anständighetens gränser. Jockiboi för egen del i parti och minut, och Anjo när han vevande med tassar och svans försöker försvara och legitimera Jockibois beteende.
Helt omöjligt känner jag ... jupp serru...
Men det är INGA problem att dom "som tröttnat" själva går över alla anständigheters gränser, för att sedan gnälla om det?! Dubbelmoralens mamma #1. Jupp serru.
Men det är INGA problem att dom "som tröttnat" själva går över alla anständigheters gränser, för att sedan gnälla om det?! Dubbelmoralens mamma #1. Jupp serru.
Jag kan inte se att de gjort det faktiskt.
Att göra grov humor på de vuxna hundarna och Jockiboi är nog en mild variant av vad de får tåla efter sina utspel.
Man pratar med bönder på bönders vis.
Varför ställer du högre moraliska krav på den som reagerar på Anjo och Jockes omoraliska och omdömeslösa handlingar än på Anjo och Jocke?
Pontus "Anjo" Björlunds senaste video där han offentligt förnedrar en multisjuk person som tvingas sitta i rullstoll sprids nu som en löpeld till människor nära honom, andra kreatörer och till media (som inte skriver om det för att Anjo anses obetydlig). Videon, som naturligtvis var beställd av jockiboiii, var ett plumpt sätt för Anjo att söka medial uppmärksamhet, liknande videon han gjorde med nazisten Per Öberg och antisemiten Leo Carmona. Anjos antisemitiska video togs bort av YT. Det kommer troligen också bli rullstolsvideons öde, alternativt döljer Anjo den snart (om han inte redan gjort det).
Rullstolsvideon var som nämnts ett beställningsjobb av jockiboiii, och alla som ser den och förfäras bör också beakta följande fakta:
- Detta är alltså jockiboiiis bästa vän som beter sig så här.
- Pontus Björlunds mor, den som uppfostrat fanskapet till dessa värderingar, arbetar på en SKOLA som kurator och påstår sig arbeta aktivt mot mobbing(!).
- Anjos lata fru, den dokumenterat rasistiska Lisen, lever på pengarna av denna typ av videos som Anjo producerar.
Anjo tror att han framstår som "edgy" med denna sin video, men i verkligheten framstår han enbart som en retarderad, sinnesslö och funkofobisk dåre.
Vad menar dom med hat och stållking? Arkivet är fyllt med väl underbyggd och underhållande satirisk kritik. Kritiken uppstod inte ur ett vakuum.
Utmynnade ”läckan” i något mer än att allt klandervärt funkofobsekten gjort och gör nu finns samlat och sammanställt?
När polisen ser det här tillsammans med bevis för vad Jocke skrivit till och om dom här personerna börjar dom förmodligen fundera på hur det kommer sig att den ”inte alls drivande Jockiboi” har drivit på och stållkat folk han ”vill bli lämnad ifred ifrån” från anonyma konton.
Fool me once, fool me twice.
Jag har inte glömt det ”14-åriga våldtäktsoffret” som egentligen var Jockiboi.
Senast redigerad av Pallal 2026-09-18 kl. 22:31.
Vad menar dom med hat och stållking? Arkivet är fyllt med väl underbyggd och underhållande satirisk kritik. Kritiken uppstod inte ur ett vakuum.
Landade ”läckan” i något mer än att allt klandervärt sekten gjort och gör nu finns samlat och sammanställt?
När polisen ser det här börjar dom förmodligen fundera på hur det kommer sig att den ”aldrig drivande Jockiboi” har drivit på och stållkat folk han ”vill bli lämnad ifred ifrån” från anonyma konton.
Fool me once, fool me twice.
Det finns enbart EN ENDA stalker i detta internetdrama, och det är den vedervärdiga människan som Pontus "Anjo" Björlund , enligt egen utsago, agerar "hund" för: jockiboiii!
Anjo, skriv till Stefan och be att få se all mejlkorrespondens som han/Ninetone har haft med potentiella samarbeten och sponsorer till dig den senaste tiden. Hur pitchar de din kanal?
Kom att tänka på det tidigare idag, när var senaste gången man såg Anjo presentera en sponsor i en video? Han har ju haft sådana förut, så det är nog inte en fråga om att företagen räds dramakanaler helt och hållet, om det är rätt målgrupp som tittar.
Och så tänkte jag på printen som läckte ut när Anjos mejl hackades, där Lisen skrev till typ Stosytell och bad om samarbete (de var inte intresserade). Varför gör Lisen det, när Anjo betalar 20% av sina surt förvärvade slantar till sitt management? Det är ju faktiskt en av sakerna han betalar dem för, att ragga sponsorer och samarbeten.
Som klient har man rätt att ta del av sådan information. För om Ninetone arbetade aktivt med att hitta företag som kan exponeras för, vadå, 220k prenumeranter? hade MINST ett av dessa nappat.
Vad är Ninetones sales pitch och paketerbjudande för Anjo productions? Vilka företag förhandlar de med just nu å hans vägnar?
Anjo, om du inte vill vara för konfrontativ och anklagande kan du ju frasera det typ:
"Cha cha Steffe. Skulle jag kunna få en lista på de företag ni hört av er till angående samarbeten eller spons det senaste halvåret? Vill bara kolla så inte jag och Lisen råkar höra av oss till samma så de tycker att vi är tjatiga hehe."
Be att få se deras "portfolio" för dig. När uppdaterades den senast?
Vad har de för strategi för att ta dig ur rullstolsgate? En Google drive med Temustorys tar dig ingenvart, det kommer inte ens täcka kontorshyran.
Vad betalar du för? Att Stefan Hallgren ska skriva stämningsansökningar som Tingsrätten river i på mitten? Att kunna ha content-id på, när du ändå inte strikeat någon på över ett år? De ska ju ha 20% för att du ska dra in mycket mer än 20% extra genom att vara signad hos dem. Du köper ju en tjänst för de procenten, inte ett medlemskap. Fråga Stefan vilka tjänster han egentligen utför som du har nytta av.
Om det (som jag misstänker) visar sig att de inte ansträngt sig nämnvärt för att hjälpa dig som klient tycker jag att du ska riva av en Leif Östling "VAFAN FÅR JAG FÖR PENGARNA DÅ?" och ragequitta. De senaste gångerna någon har gett dig en större push som gjort skillnad har det varit Jocke, inte Stefan. Och säga vad man vill om svinpälsen Jockiboi, men jag tror faktiskt inte att han hade slutat pusha din kanal även om du lämnade Ninetone - om det visar sig att du faktiskt betalar för ingenting.
Säg att du drar in 70k netto per månad, Ninetone tar 14k, fråga dem för vad.
Jag, som inte har en manager att fråga, frågade Googles AI så objektivt det gick:
Jag har en youtubekanal med 220k prenumeranter. Jag får in ca 70k brutto per månad. Jag är signad på ett bolag som tar 20%. En av anledningarna är att de ska fixa samarbeten och sponsorer. Vad är rimligt att förvänta sig?
Vad är rimligt att kräva för 20%?
Med 220 000 prenumeranter är du en etablerad "Macro-influencer" i Sverige. Enligt marknadspriser (t.ex. analyser från branschen) kan ett enda dedikerat samarbete eller en större integrering på en kanal i din storlek kosta alltifrån 25 000 kr till över 70 000 kr per video, helt beroende på din visningshistorik (visningar per video är viktigare än prenumeranter) och din nisch.
Om bolaget tar 14 000 kr i månaden från din AdSense/existerande pott utan att leverera något, gör de ett dåligt jobb. Du bör kunna förvänta dig följande av dem:
Ett uppdaterat säljmaterial (Media Kit): De ska ha ett professionellt och uppdaterat dokument med din målgruppsdemografi, räckvidd och klickfrekvenser som de aktivt använder vid försäljning.
Aktiv hantering av förhandlingar: När företag väl hör av sig ska bolaget maximera affärens värde, sköta avtalen, skatterna och faktureringen så att du kan fokusera på att skapa content.
Transparens: Du har rätt att fråga din agent: "Vilka pitchar eller runda bord har min kanal varit med i den här månaden?" samt "Vilka nischer/företag bearbetar ni just nu?".