2026-09-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Jag föreslår att Gurra åker på studieresa till Nordkorea. Där har han mycket att hämta, kanske till och med en varm öl.

Exakt. Hade inte haft något emot det heller.
Sjukt bra för avspända, internationella relationer.
Som när Trump var där och myste.
Citera
2026-09-18, 16:46
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, 54 000 bortkastade röster fick landsförrädare Kasslerstrand och Allard
https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S

Vi får se vad det landar på när allt är helt färdigräknat.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Du kan ju inte ta antalet röster innan alla röster är räknade..?

Har redan svarat på den kritiken: (FB) Vad hände med AfS i valet 2026?
Citera
2026-09-18, 17:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekkonen3
Jag syftade på de 1,4% som röstade på övriga partier till höger. Hade de röstat på etablerade partier hade vi haft ett annat valresultat. Det saknades 50000 röster för att slippa den oeniga vänstersörjan som nu ”vunnit”.

Man röstar väl på det parti man anser vara värt sin röst. Jag menar fortfarande att Tidö har drivit en politik som tydligen inte en majoritet röstat på.
Citera
2026-09-18, 17:57
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekkonen3
Jag syftade på de 1,4% som röstade på övriga partier till höger. Hade de röstat på etablerade partier hade vi haft ett annat valresultat. Det saknades 50000 röster för att slippa den oeniga vänstersörjan som nu ”vunnit”.

Om du nu anser att man har en skyldighet att rösta på SD som på förhand lovat statsministerposten till Fredrik Reinfeldts parti oavsett vad valresultat blir så att de kan fortsätta med "paradigmskiftet" som hittills inneburit 217000 nya medborgarskap samt 370000 nya PUT under en mandatperiod fastän man egentligen vill har kraftigt minskad invandring så kan du ju lika gärna kritisera de drygt 15% röstberättigade som inte röstade alls.
Citera
2026-09-18, 17:59
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Man röstar väl på det parti man anser vara värt sin röst. Jag menar fortfarande att Tidö har drivit en politik som tydligen inte en majoritet röstat på.

Överger man migrationsfrågan så får man skylla sig själv. Där Sd var för 10 år sedan. Där är afs nu. Om afs kommit in i riksdagen hade dom tagit ytterligare några steg åt mitten misstänker jag. Så ska man se de så, då hade vi behövt ha in NMR för att få ett riktigt Sd
Citera
2026-09-18, 18:03
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
luktar verkligen illa om Kasselstrand. Han framstår mer som en billig krämare, och det bekräftas lite av att alla stora namn har hoppat av partiet sedan 2018. Vad vill egentligen mannen? Är det endast riksdagen han vill åt så han kan säga "I told you so" till SD topparna bara för att de uteslöt honom?

GK påstår att han brinner för Sverige men utvandrade informellt år 2016 till Finland, formellt år 2019.
De som röstar på ett parti som har GK som partiledare är så klart inte helt med i matchen, vilket bekräftas om man tittar på partiets fan club här på Flashback.
Citera
2026-09-18, 18:08
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Fel, landsförrädare AfS + ÖP fick tillsammans mer än 54 000 bortkastade röster
Källa: https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S

Jag hoppas de som röstade på AFS och ÖP till riksdagsvalet njuter av 4, 8, 12, 16, 20, 24 år med vänsterregering.
Citera
2026-09-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Jag hoppas de som röstade på AFS och ÖP till riksdagsvalet njuter av 4, 8, 12, 16, 20, 24 år med vänsterregering.

Säkert. De 55 000 landsförrädare som röstade på AfS och ÖP älskar de rödgröna och hatar Tidö. Har aldrig träffat så hård Tidöhatare som AfSre och Örebromarxisterma.
Citera
2026-09-18, 19:11
Medlem
Mr_Sinisters avatar
AfS kommer in i riksdagen den dagen Åkesson slutar som partiledare för SD förutsatt Kasselstrand är kvar. Det kan bli 2030 ,2050 eller däremellan. Återkommer till det här inlägget då det blir dags
Citera
2026-09-18, 20:39
Avstängd
Vallys avatar
Citat:
Säkert. De 55 000 landsförrädare som röstade på AfS och ÖP älskar de rödgröna och hatar Tidö. Har aldrig träffat så hård Tidöhatare som AfSre och Örebromarxisterma.

Du som är så glad i SD, kan du nämna vad med SDs politik som är så mycket bättre än den som AFS driver?
Citera
2026-09-18, 20:41
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:

Så man är landsförrädare om man inte röstar på bögar, araber och ultrasionister som skeppat in hundratusentals invandrare de senaste 4 åren?
Citera
2026-09-18, 21:45
Medlem
Citat:
Tidöpatierna är precis lika illa som rödgröna. Du har bara gått i fällan och tror att det är något skillnad mellan dem. Skillnaden är minimal. Båda sidorna förstör vårt land på olika sätt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in