2026-09-18, 11:48
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Tycker att han skötte det samlat och bra. Såg du inte Magdalena Anderssons pressträff? Där var det en massa "Ehm..." och sånt, där hon inte kunde svara självsäkert om hon såg sig själv som vinnare i valet.

Det är Baudin som sköter självsäkerheten och spydigheten just nu. Den sämsta, mest självbelåtna och spydigaste vinnaren jag sett i hela mitt liv.
Citera
2026-09-18, 11:50
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De övriga borgerliga partierna hade man kunnat förvänta sig detta av. De har inte gett uttryck för att vara nationalistiska tidigare.

Väljarna gick från SD till övriga borgerliga partier.

Gjorde de det för att övriga borgerliga partier är pro-NATO, pro-EU, pro-Israel eller inte?

Någon jvla förmåga till konsekvens måste du väl ändå ha?
Citera
2026-09-18, 11:54
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Det är Baudin som sköter självsäkerheten och spydigheten just nu. Den sämsta, mest självbelåtna och spydigaste vinnaren jag sett i hela mitt liv.
Förstår inte dem som röstade på ostabila röd-gröna sidan istället för en av de mer sammanhållna regeringsbildningar på länge (Tidö) som har lyckats ganska bra i flera områden under deras första mandatperiod och som hade kunnat göra mer som hade varit bra under en till mandatperiod (med SD-ministrar denna gång).
Citera
2026-09-18, 12:01
Medlem
Hur kan SD ha en gubbe till ledare som inte orkar jobba när de samtidigt skickar arbetslösa till socialen och kallar sig arbetarpartiet?
Citera
2026-09-18, 12:02
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur kan SD ha en gubbe till ledare som inte orkar jobba när de samtidigt skickar arbetslösa till socialen och kallar sig arbetarpartiet?
Inte orkar jobba? Vet du hur mycket han reste runt och valtalade under sin valturné. Det var en hel del.
Citera
2026-09-18, 12:04
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Förstår inte dem som röstade på ostabila röd-gröna sidan istället för en av de mer sammanhållna regeringsbildningar på länge (Tidö) som har lyckats ganska bra i flera områden under deras första mandatperiod och som hade kunnat göra mer som hade varit bra under en till mandatperiod (med SD-ministrar denna gång).

Tidö gjorde mycket dum skit som försämrade mångas personliga ekonomi också.

Sedan har du tredje statsmakten.
Citera
2026-09-18, 12:04
Medlem
TheGretaResets avatar
"Åkesson avgår inte: SD drunknade i Tidö"

Precis som jag skrivit så får man bära ut honom (påminner inte så lite om alf svensson).

Han har varit slut sedan psykbrytet och timeouten. Och som ni påtalat knappt varit närvarande i riksdagen (även om jag inte följt detta).

Han ser ut som en plufsig människa på medicin på svd-bilden: https://www.svd.se/a/GxEg4B/akesson-avgar-inte-sd-drunknade-i-tido

Detta känns som ett gigantiskt misstag.
Citera
2026-09-18, 12:05
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Ändå har politiker i riksdagiset skolkat genom kvittningssystemet ni är förbannade över att SD skrotade sedan långt innan det fanns någon Jimmie Åkesson eller något SD i riksdagiset.
Citera
2026-09-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

Precis som jag skrivit så får man bära ut honom (påminner inte så lite om alf svensson).

Han har varit slut sedan psykbrytet och timeouten. Och som ni påtalat knappt varit närvarande i riksdagen (även om jag inte följt detta).

Han ser ut som en plufsig människa på medicin på svd-bilden: https://www.svd.se/a/GxEg4B/akesson-avgar-inte-sd-drunknade-i-tido

Det handlar om röstningar i riksdagen och flesta frågor är "små" som media inte redovisar utan dom fokuserar på dom stora där det är meningsskillnader.
Citera
2026-09-18, 12:12
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det handlar om röstningar i riksdagen och flesta frågor är "små" som media inte redovisar utan dom fokuserar på dom stora där det är meningsskillnader.
URsäktar det hans enorma frånvaro från riksdagen?
HAn har tydligen även ägnat stor tid hemma i sölvesborg enligt flashback.

JAg har inte koll. Är ointresserad. Vet bara att vi haft ett antal trådar om hans frånvaro.
Citera
2026-09-18, 12:13
Medlem
Citat:
URsäktar det hans enorma frånvaro från riksdagen?
HAn har tydligen även ägnat stor tid hemma i sölvesborg enligt flashback.

JAg har inte koll. Är ointresserad. Vet bara att vi haft ett antal trådar om hans frånvaro.
Han sitter väl också i kommunfullmäktige vad jag förstått.
Citera
2026-09-18, 12:14
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:

Först nu fattar han att Uffe spelade upp honom på läktaren redan inne på Tidö slott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in