Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Folkomröstningar är totalt värdelösa eftersom "folk" inte kan sätta sig in i viktiga allvarliga frågor. Exempel på värdelösa beslut i Sverige är Nja till kärnkraft, Nej till Vänstertrafik, Ja till ATP.
Enda jag är nöjd med är Nej till Euro, som jag var för som rik affärsman, men nu kan jag i efterhand se problemen med en gemensam bank och valuta med skräpländer som Grekland och Spanien. men det är en ren slump att "folket" visste bäst där.
INGA folkomröstningar tack. ENBART expertstyre.
Håller med.
Folkomröstningen om vi skulle införa högertrafik fick nej trots att alla bilar redan hade ratten på vänstersida. Kommer ihåg när jag var liten och far behövde köra om en bil och fick fråga mor som satt i passagerarsätet om det var klart för att köra om.
Som tur var struntade man i folkets idiotiska nej och införde högertrafik som våra grannländer redan hade.
Även folkomröstningen om kärnkraft där det endast fanns 3 alternativ och alla var att avveckla kärnkraften.
Folk fattade inte (även politiker) att för att ha stabila elnät så behövs stora generatorer vilket finns i stora vattenkraftverk och i kärnkraftverk. Vindkraft har endast små generatorer och behöver andra stora generatorer för att ge stabila nät.
Så jävla tokigt och nu ökar vi tokeriet igen med en rödgrön sörja som skitet i sådant.
Planer på kärnkraft kommer strykas. MP kommer kräva det och S vill inte ha en regeringskris.