2026-09-18, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
MånsPetter har haft möjlighet att bo och leva med sina barn sedan sekunden de föddes. Men han har inte prioriterat det, förrän nu när han inte längre kan det. Nu när han inte längre kan det, så prioriterar han det ändå inte. Det är klart att man måste få ställa frågor om detta.
En kurator sa till mig att det var fel att lyssna på barnet alltid.
-För om du flyttar så kommer du att må bättre o då kommer ditt barn också att må bättre.
( Jag vantrivdes där vi bodde men barnet ville inte flytta.)
Så sant. Jag tror inte Måns gör sina barn en tjänst genom att flytta till vantrivsel i England.
Nu har barnen två harmoniska, lyckliga föräldrar och det påverkar barnen positivt.

Det är ju inte helt enkelt för Måns att flytta till England. Då måste han köpa ett nytt boende där samtidigt som han är tvungen att amortera lån o betala driften för sitt 18 miljoners hus där.
Ska han lämna sin gård här bara. Blir det bättre för barnen om han utplånar sig själv helt?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-18 kl. 04:45.
Citera
2026-09-18, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Skulle aldrig kunna läsa sån smörja. Helt ointressant både bok och författare.. Att du och Otto lusläser varje rad är ingen överraskning. .Lögner rakt igenom vilket han erkände hos Skavlan.
Han erkände kokainbruk, otrohet och att han ljugit.
"Lögner rakt igenom" har han inte erkänt.
Citera
2026-09-18, 05:14
Medlem
Citat:
Om han skrev 2000 rankor så var det nog hälften. Han sa hos Skavlan att han ljuger ständigt. Bra att Ottoplommon läser en bok och bildar sig.
De sa han inte. Du däremot ljuger ständigt om Måns.
I brist på att bidra med något sant,
Citera
2026-09-18, 05:25
Medlem
Citat:
Den absolut sista bok jag skulle läsa. Skulle fan hellre läsa koranen. Det säger allt.
Ja om hur full du är av förutfattade meningar. Både om koranen och Måns biografi.
Jag har läst bitvis ur koranen på nätet. Tyckte den påminde om vårt Nya testamente till en del..
Men NT har du förstås inte heller läst. Du bara vet utan att öppna en enda bok.
Citera
2026-09-18, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
-För om du flyttar så kommer du att må bättre o då kommer ditt barn också att må bättre.
Så sant. Jag tror inte Måns gör sina barn en tjänst genom att flytta till vantrivsel i England.
Nu har barnen två harmoniska, lyckliga föräldrar och det påverkar barnen positivt.

Det är ju inte helt enkelt för Måns att flytta till England. Då måste han köpa ett nytt boende där samtidigt som han är tvungen att amortera lån o betala driften för sitt 18 miljoners hus där.
Ska han lämna sin gård här bara. Blir det bättre för barnen om han utplånar sig själv helt?
De har ett äktenskapsförord som talar om vad som ska hända ekonomiskt efter en skilsmässa. Jag är 99,9% säker på att Måns Petter initierade förordet för att skydda sina tillgångar. I det läget verkar det vara lite märkligt att bli bitter.

Givetvis har han förlorat inkomster, men enligt uppgifter i tråden och honom själv så är det självvalt iom att han ställde in bl.a turnén för att fokusera på barnen.
Citera
2026-09-18, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
De har ett äktenskapsförord som talar om vad som ska hända ekonomiskt efter en skilsmässa. Jag är 99,9% säker på att Måns Petter initierade förordet för att skydda sina tillgångar. I det läget verkar det vara lite märkligt att bli bitter.

Givetvis har han förlorat inkomster, men enligt uppgifter i tråden och honom själv så är det självvalt iom att han ställde in bl.a turnén för att fokusera på barnen.
CJ var själv med på att sälja huset i UK när hon flyttade till Sverige.
Lite märkligt med tanke på att hon sedan påstod att hon bara skulle bo här tillfälligt.
Var hade hon tänkt att hon o barnen skulle bo när hon flyttade hem till UK?

Så länge skilsmässan ej är klar blir ju huset osålt och Måns tvungen att betala för det.
Eftersom det var han som köpte det innan äktenskapet står ju lånen på honom, förmodar jag.
Hur deras äktenskapsförord ska tolkas förstår inte jag.

Låter mycket orättvist om CJ ska ha hälften av försäljningssumman. Med tanke på att det är MZ som ensam betalt alla löpande räkningar för både boende och övrigt under deras äktenskap.
Och att MZ dessutom måste köpa ett nytt boende till CJ för upp till 13 miljoner.
Jag förstår om MZ är lite bitter faktiskt. CJ har sina två fastigheter kvar. Parhus om tre våningar.
Men där vill hon inte bo.

Tror du att det varit lätt för Måns att både avyttra sin bostadsrätt i Sthlm samt sitt smultronställe i Kattvik för att kunna försörja sig i brist på jobb? Det tror inte jag. Och när han jobbar så hånas han.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-18 kl. 06:39.
Citera
2026-09-18, 07:04
Medlem
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-jag-ar-pa-baravara-en-vecka-varje-manad-i-ett-ar-till/
Citat:
Måns Zelmerlöw sökte sig till kursgården Baravara efter skandalen.

När han gästar ”Skavlan och Sverige” säger han att han nu är där en vecka varje månad – i ett års tid framöver.

Han berättar också hur han har råd med behandlingen:

– Jag sålde mitt sommarställe här rätt så nyligen.
Citera
2026-09-18, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Psykopati är ett personlighetsmönster som kännetecknas av ytlig charm, brist på empati och ett manipulativt beteende.

Brist på empati: Svårt att sätta sig in i eller bry sig om andra människors känslor.
Ytlig charm: Vältalig och karismatisk men utan äkta djup i känslorna.
Manipulativ: Använder andra för egna syften och ljuger ofta patologiskt.
Saknar skuldkänslor: Visar ingen ånger för att ha sårat eller skadat andra.
Grandios självbild: En överdriven bild av egna förmågor och värde.
Impulsivitet: Ofta risktagande och svårt att planera långsiktigt med konsekvenstänk.

✅️✅️✅️✅️✅️✅️ MZ.

100%. Det där påklistrade skrattet han kör med för att förmildra hela situationen och vrida narrativet är så genomskinligt. Helt plötsligt var masken av flera ggr när han satt och studerade Nadime eller Skavlan och såg ut som en tryckkokare som fantiserade om hemska saker.
Gillar verkligen Nadime, han som polis ser direkt igenom Måns typ.

Nej, Måns visar verkligen ingen ånger, inte det minsta. Tycker författaren Caroline Ringskog Ferrada Noli sa bra saker om att ingen kändis förtjänar att vara kändis och att makten ligger hos fans och allmänheten om de vill älska någon, förlåta en offentlig person eller dra tillbaks sitt stöd.
Måns och en hel del journalister verkar driva narrativet att allmänheten är skyldiga att "älska" och hylla kändisar i all evighet även om det kommer ut att de är rena svin som skadar andra.
Citera
2026-09-18, 08:56
Medlem
Citat:

Sverige har ratificerat Barnkonventionen och den säger tydligt att man alltid ska lyssna på barnet.
Det är irrelevant vad nån jävla kurator på 80-talet sa till en alkiskärring/alkisgubbe, tror du att det representerar dagens samlade forskning eller?
Det är även relevant i sammanhanget för du pratar om att göra en flytt med sina barn, eller att tex genomföra en skilsmässa. Förvisso mår barn till skilda sämre, men ofta är det ju oundvikligt för föräldrarna behöver skiljas helt enkelt.
Att flytta pga jobb eller att föräldrarna längtar till en plats får barnen också hänga med på, föräldrarna får stötta för att de ska komma in i fritidsaktiviteter, få en nya bra skola osv. på nya orten.
Men det är inte applicerbart på att Måns väljer att bo i ett annat land som sina barn på typ 5 och 8 år.
Inte överhuvudtaget.
Att ses några ggr per år för att då vara "den roliga pappan", som han menar är att vara "världens bästa pappa" är sinnessjukt för en snart 40-årig man att uttrycka.
Så jävla obefintlig empati och lämplighet. Ciara borde ta den intervjun till rätten och ansöka om ensam vårdnad. Han kan besöka dem ibland ändå (under övervakning), det gör ingen skillnad.

Det enda som räknas för ett barn är föräldern som finns i vardagen. De får tryggheten av föräldern som tjatar, inte är den roliga, som det blir konflikter med, som är sur och trött ibland, men som finns där som en trygghet varje dag och tar hand om dem och visar att de är det.

Nån jävla clown som poppar upp nån gång på ett lov och har nån kul present med sig och ska gå på Disneyland enstaka ggr är absolut INTE "världens bästa pappa".
Det fattar alla män utom narkomaner och psykopater.
Citera
2026-09-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-jag-ar-pa-baravara-en-vecka-varje-manad-i-ett-ar-till/

Som Skavlan sa, "det finns många andra ställen att gå i terapi på än Baravara, du vet det va?!".
(Bästa Skavlan!)
https://www.etc.se/story/mindfuck-och-morfin-i-vikarbyn
Baravara framstår snarare som rent frosseri i missbruk av bland annat sex än "terapi". Även hur Måns pratar om det framgår att "terapin" bekräftar hans narcissism och lär honom att skämmas mindre för vad han gjort och ta ännu mindre ansvar för att ha skadat sin familj. Att han förtjänar att bara fortsätta frossa och "vara lycklig" ännu mer egocentriskt.
Det är ju ingen slump att Måns inte går i ett 12-stegsprogram för alkohol och drogberoende där man går igenom en tuff självrannsakan och arbete från grunden med att ta ansvar för sig själv.
Utan att han väljer en helt ovetenskaplig kändisanläggning där alla ligger med alla och drogerna flödar.

Citat:
Tänk dig ett stort rum, högt i tak, försiktigt mörklagt och fullt med vilt kopulerande människor på gränsen till extas. En plågsamt lång stund under min vistelse på kontroversiella och kändishyllade kursgården Baravara trodde jag att det var precis där jag hade hamnat.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kritiken-mot-baravara--kan-utlosa-psykoser/
Citat:
En avskild gård där deltagarna avskärmas från omvärlden, sover bristfälligt, äter annorlunda mat och ska utföra omfattande fysiska övningar.

Timslånga meditationer där flera försätts i translika tillstånd – och om någon protesterar eller uttrycker tvekan stämplas den som inte tillräckligt öppen.

– Oerhört problematiskt och etiskt oansvarigt på så många sätt, säger Helena Löfgren, psykoterapeut med egen erfarenhet av sekter.

Baravara har kopplingar till sekten Baghwan som utlöste Ted Gärdestads schizofreni.
https://www.sverigesradio.se/artikel/kursgard-jamfors-med-farlig-sekt
Citat:
En harmlös kursgård eller en verksamhet som manipulerar och utnyttjar människor som mår dåligt?Dalanytt granskar den här veckan kursgården Baravara i Rättvik som har anknytning till Osho, tidigare Bagwhan, den kontroversielle religiöse ledaren från 70-talet. Magnus Ifver jobbar på Hjälpkällan, en stödorganisation för personer som lämnat slutna religiösa rörelser. Han jämför Baravara med en religiös sekt.

- De använder samma metoder som en religiös sekt och lockar med att vara en kursgård med "finn dig själv", där de kombinerar västerländsk psykologi med österländsk meditation, men jag skulle vilja säga att de lockar med någonting annat och att det i själva verket rör sig om en manipulativ och farlig sekt, säger Magnus Ifver.

BaraVara har sin kursgård utanför Rättvik och erbjuder kurser i att finna sig själv - men det kostar pengar. Går du dessutom flera kurser kan det handla om mycket pengar.

Magnus Ifver har pratat med avhoppare ochch vet personer som brutit med sina familjer efter sin vistelse på Baravara.

Grundaren är affärsmannen Lars Vedam Knutsson som en gång drev klädföretaget Gul & blå.

- Det är inte ovanligt att den här typen av nyandliga rörelser har en affärsman som grundare och bara det gör att man borde haja till, säger Magnus Ifver.

Om du skulle jämföra BaraVara med andra rörelser, hur vill du säga då?

- Just i Dalarna har vi Mormonkyrkan och Jehovas vittnen, de är i sammanhanget en mildare form av sekter så jag skulle vilja säga att BaraVara är en av de värre i Sverige.
Citera
2026-09-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag häpnar faktiskt lite över den där marknadsavdelningen. Oavsett all skit som skrivits så har MZ fortfarande ett väldigt stort stöd och framför allt ett enormt intresse omkring sig.

Han har runt 450 000 följare bara på Instagram och uppenbarligen drar han folk oavsett om det handlar om en bok, en intervju eller något annat han gör. Även människor som säger sig vara totalt ointresserade verkar ju följa varje steg han tar.

Hur många av alla dessa människor skulle inte vara nyfikna på en film med MZ i huvudrollen?

Jag säger nästan grattis i förskott till den producent som vågar anlita honom framöver. Jag tror att det finns en betydligt större publik där än vissa verkar vilja tro.

Att folk följer honom, läser om honom etc. betyder ju inte att de stödjer honom. Jag ser t ex det mesta som Trump gör, särskilt när han får för sig att hålla tal, med det betyder inte att han har mitt stöd. Precis som för Måns så blir det mesta han rör vid en shit show utan dess like och det är underhållande att se när någon trasslar in sig i osanningar och blir frustrerad. Det finns ett underhållningsvärde och han är tyvärr för korkad för att inse att varje gång han öppnar munnen så gör han sig bara mer till åtlöje. Att Ciara ligger lågt och håller tyst kommer att gagna henne, helt klart. Både privat, i rollen som förälder, och publikt. Han gräver och gräver sin egna grav.

Jag skulle personligen bojkotta en film där han spelar huvudrollen på samma sätt som att jag absolut inte kommer att köpa hans bok. Jag vill inte att han ska vinna ekonomiskt på det han nu håller på med. Han är dessutom varken författare eller skådespelare, det finns gott om bådadera på den svenska marknaden som jag hellre visar mitt stöd till.
Citera
2026-09-18, 10:15
Medlem
Vilken usel pappa på distans som inte ens vill göra det man kan för att försäkra sig om barnens välmående - dvs underlätta ekonomiskt. Nej det är nog tur han håller sig på avstånd, fyfanvilken missunsam bitter jävel man kan bara fråga sig - VAD ÄR DET HAN BEHÖVER SÅ MYCKET PENGAR TILLGÄNGLIGT FÖR som uppenbarligen var viktigare för buhu-Zelmerlöw med stl 39 på skor. Kan ingen bjussa på speedfreak-klippet igen?
Det finns en sista möjlighet för buhu att hålla sig i rampljuset och där genom att lägga in sig på torken ihop med andra bruksortspundare som Jackie Fern och Chrippa. Tror det skulle vara underhållning. Presentera sig med sitt nyfunna dubbelnamn på 12stegsmötet och informera tydligt att han såklart blivit handplockad av producenten för att dra tittare, han som är så himla folklig och aktuell. Och omtyckt! Han är ju inte som dom! Och framförallt; gick det inte att bevisa att han fysiskt ger sig på kvinnor, så har det inte hänt! Alla bara förtränger vetskapen och älskar den stackars oskyldigt förtalade laddtorsken igen!!

Be din polare dra i sig ett hegge och läsa sin dagbok på 5 inandningar så skulle jag kanske orka ta mig an eländet. Jag är säker på att han kommer betala för att få släppa sin egen ljudboksversion, med. Tänk det finns mycket pengar till en massa korkad skit men helst ingenting till barnens levnadsstandard. Och mamman till dom får inte ens nämnas vid namn. Är det inte dags för en medberoende morsa att vakna nu, skäms hon inte över fanskapet?

Citat:
CJ var själv med på att sälja huset i UK när hon flyttade till Sverige.
Lite märkligt med tanke på att hon sedan påstod att hon bara skulle bo här tillfälligt.
Var hade hon tänkt att hon o barnen skulle bo när hon flyttade hem till UK?

Så länge skilsmässan ej är klar blir ju huset osålt och Måns tvungen att betala för det.
Eftersom det var han som köpte det innan äktenskapet står ju lånen på honom, förmodar jag.
Hur deras äktenskapsförord ska tolkas förstår inte jag.

Låter mycket orättvist om CJ ska ha hälften av försäljningssumman. Med tanke på att det är MZ som ensam betalt alla löpande räkningar för både boende och övrigt under deras äktenskap.
Och att MZ dessutom måste köpa ett nytt boende till CJ för upp till 13 miljoner.
Jag förstår om MZ är lite bitter faktiskt. CJ har sina två fastigheter kvar. Parhus om tre våningar.
Men där vill hon inte bo.

Tror du att det varit lätt för Måns att både avyttra sin bostadsrätt i Sthlm samt sitt smultronställe i Kattvik för att kunna försörja sig i brist på jobb? Det tror inte jag. Och när han jobbar så hånas han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in