Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
En kurator sa till mig att det var fel att lyssna på barnet alltid.
-För om du flyttar så kommer du att må bättre o då kommer ditt barn också att må bättre.
( Jag vantrivdes där vi bodde men barnet ville inte flytta.)
Så sant. Jag tror inte Måns gör sina barn en tjänst genom att flytta till vantrivsel i England.
Nu har barnen två harmoniska, lyckliga föräldrar och det påverkar barnen positivt.
Det är ju inte helt enkelt för Måns att flytta till England. Då måste han köpa ett nytt boende där samtidigt som han är tvungen att amortera lån o betala driften för sitt 18 miljoners hus där.
Ska han lämna sin gård här bara. Blir det bättre för barnen om han utplånar sig själv helt?
Sverige har ratificerat Barnkonventionen och den säger tydligt att man alltid ska lyssna på barnet.
Det är irrelevant vad nån jävla kurator på 80-talet sa till en alkiskärring/alkisgubbe, tror du att det representerar dagens samlade forskning eller?
Det är även relevant i sammanhanget för du pratar om att göra en flytt
med sina barn, eller att tex genomföra en skilsmässa. Förvisso mår barn till skilda sämre, men ofta är det ju oundvikligt för föräldrarna behöver skiljas helt enkelt.
Att flytta pga jobb eller att föräldrarna längtar till en plats får barnen också hänga med på, föräldrarna får stötta för att de ska komma in i fritidsaktiviteter, få en nya bra skola osv. på nya orten.
Men det är inte applicerbart på att
Måns väljer att bo i ett annat land som sina barn på typ 5 och 8 år.
Inte överhuvudtaget.
Att ses några ggr per år för att då vara "
den roliga pappan", som han menar är att vara "
världens bästa pappa" är sinnessjukt för en snart 40-årig man att uttrycka.
Så jävla obefintlig empati och lämplighet. Ciara borde ta den intervjun till rätten och ansöka om ensam vårdnad. Han kan besöka dem ibland ändå (under övervakning), det gör ingen skillnad.
Det enda som räknas för ett barn är föräldern som
finns i vardagen. De får tryggheten av föräldern som
tjatar, inte är den roliga, som det blir konflikter med, som är sur och trött ibland, men som finns där som en trygghet varje dag och tar hand om dem och visar att de är det.
Nån jävla clown som poppar upp nån gång på ett lov och har nån kul present med sig och ska gå på Disneyland enstaka ggr är absolut INTE "världens bästa pappa".
Det fattar alla män utom narkomaner och psykopater.