2026-09-18, 08:00
Avslutad
Jimmie Åkesson i presscenter för att kommentera valresultatet.
Tid för pressträffen kl 09:30.

Kanske nåt spännande som att avgå eller vända blad?

Senast redigerad av Faked 2026-09-18 kl. 08:08.
Citera
2026-09-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faked
Jimmie Åkesson i presscenter för att kommentera valresultatet.
Tid för pressträffen kl 09:30.

Kanske nåt spännande?

Allt från att han avgår till att han säger att nu kämpar vi för nästa val
Om ingen har något insider så är det omöjligt att veta
Citera
2026-09-18, 08:09
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Någon kanal som direktsänder pressträffen?
Citera
2026-09-18, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Allt från att han avgår till att han säger att nu kämpar vi för nästa val
Om ingen har något insider så är det omöjligt att veta

Blir att invänta, frågorna kommer säkert hagla från journalisterna.
Citera
2026-09-18, 08:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Senast igår skulle han väl ta en timeout så tror bara att det är för att presentera efterträdaren som hoppar in nu under tiden han tar ledigt.
Citera
2026-09-18, 08:19
Medlem
MumsarMazarins avatar
Spännande. Undrar om han avgår. Om moderaten Vinge tar över så är det slutet för SD.
Citera
2026-09-18, 08:21
Medlem
Graavargs avatar
Han är så kuvad av den sura lilla dvärgen att han antagligen ska backa upp Kristerssons osmakliga "jag tänker inte ge upp makten förrän ni bär ut mig"-inställning.

Om Åkesson däremot visar sig rakryggad, så där som partiledare visar sig i andra länder när de har backat i val, och säger att SD inte tänker ingå i en regering utan nu går i opposition för att fundera över hur man gör om sin politik, då lyfter jag på hatten.

Då är SD tillsammans med S det enda två tydliga partierna efter valet. Och SD skulle till följd av väntande oklara regeringsförhandlingar vara det enda parti som gett klart besked. Det skulle vara fantastiskt.
Citera
2026-09-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Senast igår skulle han väl ta en timeout så tror bara att det är för att presentera efterträdaren som hoppar in nu under tiden han tar ledigt.
Förmodligen, Henrik Vinge är möjlig, men de har även nämnt Linda Lindberg, gruppledare i riksdagen. Dock, Henrik har ofta synts till, problemet är väl att SD:s något handfallna hantering av utanförskapet i regeringen och walkover till M och L i flera frågor gör ett närmande till M riskabelt vilket Vinge gillar.
Citera
2026-09-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Förmodligen, Henrik Vinge är möjlig, men de har även nämnt Linda Lindberg, gruppledare i riksdagen. Dock, Henrik har ofta synts till, problemet är väl att SD:s något handfallna hantering av utanförskapet i regeringen och walkover till M och L i flera frågor gör ett närmande till M riskabelt vilket Vinge gillar.

Är inte Vinge på samma längdnivå som Kristersson och lille Pål? En till av dessa skolgårds mobbade micromänniskorna som har hävdelsebehov vill iaf inte jag ha.
Citera
2026-09-18, 08:34
Medlem
Nästa sd ledare måste vara en kvinna.

Kvinnor röstar på kvinnor #girlpower #sisterhood #feminism #livelovelaughter

Unga män röstar med kuken.
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-09-18 kl. 08:37.
Citera
2026-09-18, 08:36
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Är inte Vinge på samma längdnivå som Kristersson och lille Pål? En till av dessa skolgårds mobbade micromänniskorna som har hävdelsebehov vill iaf inte jag ha.

Vinge kommer att göra SD till Moderaterna 2.0. Han är den som har fjäskat mest för borgarna och SD behöver bli mer radikala igen och då är Vinge det sista som SD behöver. Men med tanke på deras strategi och obegripliga beslut denna mandatperiod så skulle jag inte bli förvånad om Vinge blir partiledare. SD har helt tappat kontakten med väljarna.

Tror dock inte Jimmie väljer att avgå, det blir för dramatiskt. Som ryktena säger så tar han nog en paus och låter någon annan ta över så länge för att sedan ta över helt när folk har vant sig.
Citera
2026-09-18, 08:37
Avslutad
Talmansrunda kl 10.35 Sverigedemokraterna / Kaffe o kaka med Andreas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in