Igår, 00:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han har nog inkomster från sin vinförsäljning på Systembolaget också.
Sedan hur det står till med hans olika bolag är jag inte insatt i.
Vinbaren är nog ännu så länge ett hobby projekt. För att sondera terrängen om det behövs kaffe och vin i Båstad. Det är ju bara ett par sommarmånader dessutom.
Och de tvåtusen vinrankorna han planterade i fjol behöver tre år på sig att ge vindruvsskörd.
Men de övriga räckte till några buteljer vin. Det är nog tufft att vara vinbonde.
Hur kan du känna till varenda detalj om MånsPetters leverne? Du vet förmodligen vilken färg han har på sina kalsonger också.
Citera
Igår, 01:01
Medlem
felpost dublett
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 01:11.
Citera
Igår, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hur kan du känna till varenda detalj om MånsPetters leverne? Du vet förmodligen vilken färg han har på sina kalsonger också.
Den infon är allmängods. Hur kan du uttala dig i en tråd om du inte läser och följer med i media.
De jag sa om vinbaren är mina egna spekulationer . Och hans bolag är jag inte insatt i.
Men det tror jag andra i tråden är.
Citera
Igår, 01:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Den infon är allmängods. Hur kan du uttala dig i en tråd om du inte läser och följer med i media.
Så du tycker att media konstant rapporterar all dynga du skriver i dina inlägg? Det mesta du tycker och skriver är bullshit och aldrig något av värde. Du är en besatt stalker som ägnar all din vakna tid till att övervaka tråden och uppkäftigt försvara din favorit.
Citera
Igår, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Så du tycker att media konstant rapporterar all dynga du skriver i dina inlägg? Det mesta du tycker och skriver är bullshit och aldrig något av värde. Du är en besatt stalker som ägnar all din vakna tid till att övervaka tråden och uppkäftigt försvara din favorit.

Ottoplommon har ju till skillnad från dig oftast belägg för det hen skriver och är dessutom ärlig nog att säga när hen INTE vet eller inte har koll på något.

Att svara med ”bullshit” och ”besatt stalker” istället för att bemöta det hen faktiskt skriver säger nog mer om nivån på dina argument än om Ottoplommon.
Citera
Igår, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hon ville inte bara inte medverka - hon ville inte ens svara när hon söktes.
Innan MZ visste ingen i Sverige hennes namn. Nu är det e f t e r MZ. Varför behöver vi här komma ihåg hennes namn? Vem är hon för oss?

Ingen behöver komma ihåg henne om hon inte är aktuell i ens liv. Men när de sitter och pratar om henne är det oerhört underligt att de inte nämner hennes namn under en halvtimmes samtal, eftersom det är normalt att göra det om en person man pratar om.
Citera
Igår, 01:25
Medlem
Citat:
Han har nog inkomster från sin vinförsäljning på Systembolaget också.
Sedan hur det står till med hans olika bolag är jag inte insatt i.
Vinbaren är nog ännu så länge ett hobby projekt. För att sondera terrängen om det behövs kaffe och vin i Båstad. Det är ju bara ett par sommarmånader dessutom.
Och de tvåtusen vinrankorna han planterade i fjol behöver tre år på sig att ge vindruvsskörd.
Men de övriga räckte till några buteljer vin. Det är nog tufft att vara vinbonde.

Var har han planterat tvåtusen vinrankor? Det får knappast plats på den ynkliga remsa som hans far har köpt till honom.
Citera
Igår, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag häpnar faktiskt lite över den där marknadsavdelningen. Oavsett all skit som skrivits så har MZ fortfarande ett väldigt stort stöd och framför allt ett enormt intresse omkring sig.

Han har runt 450 000 följare bara på Instagram och uppenbarligen drar han folk oavsett om det handlar om en bok, en intervju eller något annat han gör. Även människor som säger sig vara totalt ointresserade verkar ju följa varje steg han tar.

Hur många av alla dessa människor skulle inte vara nyfikna på en film med MZ i huvudrollen?

Jag säger nästan grattis i förskott till den producent som vågar anlita honom framöver. Jag tror att det finns en betydligt större publik där än vissa verkar vilja tro.

Problemet är inte om han har fans eller inte. Problemet handlar om att folk som ogillar honom kan kancellera honom, vilket kanske kunde tolereras. Men knappast att verksamheter själva kancelleras, vilket blir en uppenbar risk. Jag tror inte att många småföretagare skulle riskera sitt livsverk för att någon ska få återgå till sin karriär.
Citera
Igår, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Problemet är inte om han har fans eller inte. Problemet handlar om att folk som ogillar honom kan kancellera honom, vilket kanske kunde tolereras. Men knappast att verksamheter själva kancelleras, vilket blir en uppenbar risk. Jag tror inte att många småföretagare skulle riskera sitt livsverk för att någon ska få återgå till sin karriär.

Fast det där fungerar väl åt båda hållen? Visst kan det finnas människor som skulle bojkotta en verksamhet för att den anlitar MZ, men det kan ju lika gärna finnas betydligt fler som aktivt väljer den just därför.

De mest högljudda på nätet behöver inte vara representativa för den stora allmänheten. Med tanke på vilket intresse MZ fortfarande drar till sig skulle jag inte alls vara säker på att han är en större ekonomisk risk än tillgång.

Ett företag som vågar gå först kanske snarare upptäcker att det finns väldigt många som uppskattar att någon till slut gör just det.
Citera
Igår, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag har funderat på en sak i hela den här historien.

MZ vill skilja sig efter en längre tids problem i äktenskapet. Hans fru väljer då att offentligt berätta om hans tillkortakommanden och eftersom han är en känd person får det en enorm medial spridning.

Det är ju självklart att det finns minst lika smaskiga detaljer bakom många andra kändisskilsmässor. Skillnaden är att vi aldrig får veta dem. Det är väl knappast så att alla andra kända par skiljer sig därför att de en morgon gemensamt vaknar och vänligt konstaterar att kärleken tagit slut. Där finns säkert otrohet, gräl, svek, lögner, ekonomiska konflikter och människor som betett sig illa.

Skillnaden är DISKRETION. Något jag personligen tycker har saknats väldigt mycket från MZ:s exfrus sida.

Att skilja sig och samtidigt behöva konfronteras med saker man gjort fel, känna skam och ånger och be människor man sårat om ursäkt måste vara jobbigt nog för vilken människa som helst.

Men i MZ fall verkar det dessutom finnas någon märklig förväntan på att han ska visa sin ånger och skam inför hela svenska folket och även världen helst. Hur fan gör man ens det? Ska han gå omkring och se olycklig ut resten av livet? Inte gå på fest? Inte skratta? Inte börja må bättre? Är det först då ångern anses trovärdig?

Ingen av oss vet ju egentligen vad han har bett om ursäkt för privat, till vilka människor eller vilka samtal han haft. Vi vet inte heller allt om vilka steg han tagit för att förändra sådant hos sig själv som han inte varit nöjd med.

Och nej, jag utgår inte heller automatiskt från att allt hans exfru säger är sanningen. Det finns uppgifter och motsägelser som gör att jag personligen har svårt att känna den tilliten. Jag tycker dessutom att hela diskussionen om ursäkter blir väldigt ensidig. Det kan faktiskt finnas saker även hon borde be MZ om ursäkt för.

Efter att ha läst När allt faller får jag också en bild av en väldigt nyckfull relation där MZ ibland inte verkar ha vetat vad som skulle gälla från ena stunden till den andra. Resor och till och med bröllopet beskrivs som saker som plötsligt kunnat kastas över ända när hon blivit arg eller något gått henne emot. Det är åtminstone den bild MZ själv ger i boken.

Jag tänker inte sätta någon etikett som psykisk misshandel på det utifrån en parts berättelse. Men den bild JAG får när jag läser boken är väldigt mycket ”my way or the highway”. Det verkar som att om något inte blir som CJ tänkt sig kan allt plötsligt kastas över ända. Jag kan faktiskt förstå om människor runt en sådan person till slut börjar gå på tå.

MZ:s ansvar för sina handlingar försvinner inte för att CJ också kan ha gjort saker fel. Men hennes ansvar för sina handlingar försvinner heller inte för att MZ gjort fel.

Och det är väl egentligen det jag landar i. Att ta ansvar borde i första hand handla om de människor man faktiskt har gjort illa och vad man gör för att försöka ställa saker till rätta. Inte om att övertyga en massa främmande människor på nätet om att man skäms tillräckligt mycket.

Vad begär man egentligen av en människa? Och varför verkar kravet på offentlig ånger bara gå åt ett håll?
Jag kan bara instämma i det du skriver.
Det som gör denna skilsmässa fullkomligt unik är att frun tycker att hela allmänheten hade med det att göra. Det är uppenbart att hon ville skada Måns så mycket hon bara kunde. Framförallt eftersom han är en så känd person. Om hon hade medsystrar som styrkte henne att det var rätt väg att gå , får vi nog aldrig veta. Men det känns som att strategin var uttänkt. Först smutskasta maken och så använda hans narkotikabruk mot honom för att få vårdnaden om barnen.
Det känns som ett maskineri som gick igång f.o.m Måns sa till sin fru att han ville skiljas, att han inte orkade mer.

När det gäller de andra kändisar som det är känt hade kokainbruk så var de unga o hade fruar o barn.
Det var nog mycket deras fruar kunde anklagat dem för. Men det verkar som att de istället stöttat sina fd kokainbrukande samt otrogna makar. Att inte folk reagerar på denna skillnaden är ganska konstigt.

Ansvarskännande föräldrar som tänker på sina barn tvättar inte sin smutsbyk offentligt.
Jag undrar om inte Skavlan färgats lite av sin frus berättelser om äktenskapet med kokainmissbrukande M. Persbrant?
För vissa saker Skavlan tog upp tyckte jag inte riktigt stämde.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 01:55.
Citera
Igår, 02:00
Medlem
Citat:
Var har han planterat tvåtusen vinrankor? Det får knappast plats på den ynkliga remsa som hans far har köpt till honom.
Måns blev förvånad när de anlände. Två lådor med tvåtusen pyttesmå vinrankor i knopp.
Det tog två dagar att plantera förra sommaren med hjälp av barnflickan o vänner.
Källa MPZ biografi.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 02:06.
Citera
Igår, 02:01
Medlem
Citat:
Otto kanske var med och räknade. Hur ska hen annars veta? ]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in