2026-09-15, 20:36
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Lösningen är såklart att gräva ned pipelines under jord. Det finns garanterat redan rör som skyfflar olja under jorden i Saudi vissa sträckor och det grävs antagligen för fullt där borta.
Ska dom gräva ner raffinaderierna också? Det arbetet Iran gjorde med att begrava alla sina lednings-centraler 50 meter eller mer i urberg to eviga tider.
Citera
2026-09-15, 21:16
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Ska dom gräva ner raffinaderierna också? Det arbetet Iran gjorde med att begrava alla sina lednings-centraler 50 meter eller mer i urberg to eviga tider.

Ja, det är ingen direkt ny uppfinning att förlägga det man vill skydda under jord. Redan neanderthalarna förstod värdet med grottor som skydd.

Fast raffen är ju såklart lättare att skydda än att skydda en 100 mil lång pipeline. Saudi har redan mycket pipes som går under jord, antagligen jobbas det dygnet runt med att förbättra skyddet och utöka pipes både under och över jord.
Citera
2026-09-15, 22:38
Medlem
TheSamePersons avatar
Oljan kostar 109 fatet.
Citera
2026-09-16, 00:46
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Oljan kostar 109 fatet.

På börsen ja. Men i verkligheten kostar den 130 fatet.
Citera
2026-09-17, 13:07
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Lösningen är såklart att gräva ned pipelines under jord. Det finns garanterat redan rör som skyfflar olja under jorden i Saudi vissa sträckor och det grävs antagligen för fullt där borta.

Det som de bombade var pumpstationen.
Citera
2026-09-17, 14:24
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det som de bombade var pumpstationen.

Okej? Det är ju inget som förhindrar att nästa gång bombas rören istället. Antagligen är mycket av Saudis rör redan nedgrävda. Har för mig jag läste att det är något som påbörjades redan flera år tillbaka.
Citera
2026-09-17, 22:57
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Den initiala rapporteringen var att Huti Rebellerna låg bakom. Men nu har det kommit uppgifter om att drönare kommit från Irak, vilket skulle tyda på att Iran är direkt inblandat. Det är dock locket på från Saudiarabien så vi vet inte alla detaljer.

De var väl tvugna att ändra på sin historia för att det skulle bli mera trovärdigt. Var skulle Houtherna få tag på en drönare med så bra precision och sprängverkan att den kan totalt förstöra pumpstationen. Har nu sett skadorna? Pumpstationen är totalt bortblåst och den är ingen Temu drönare som klarar av något sådant utan det kräver en större variant, något som en stat i normalt bara kan få tag på.

Jag ser detta som en false flag, utfört av globalisterna för att strypa oljetillförseln till Europa. Sedan har vi massa rykten att Houtherna ska bomba Mecka och då börjar det bli totalt orimligt eftersom det finns ingen strategisk nytta för Houtherna att bomba Mecka annat än att få hela muslimska världen emot sig.
Citera
2026-09-17, 23:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag ser detta som en false flag, utfört av globalisterna för att strypa oljetillförseln till Europa.

Varför skulle "globalisterna" vilja strypa oljetillförseln till Europa? Tror du inte globalisterna äger aktier i europeiska företag eller?
Citera
2026-09-17, 23:13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför skulle "globalisterna" vilja strypa oljetillförseln till Europa? Tror du inte globalisterna äger aktier i europeiska företag eller?

The great reset
Citera
2026-09-17, 23:24
Avstängd
Citat:
The great reset

.Nej jag tror inte riktigt på att det var CIA som gjorde detta även om de gör mycket skit världen över
Vi kommer få en stor omstart i de finansiella dollarsystemen alldeles oavsett men utan diesel och flygbränsle stannar världsekonomin ganska snart.
Jag tror att Iran/Yemen låg bakom och tänker använda det som påtryckningsmedel i bilaterala förhandlingar för att exkludera jänkarna
Men facit kommer senare.
Citera
2026-09-17, 23:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zefarino
.Nej jag tror inte riktigt på att det var CIA som gjorde detta även om de gör mycket skit världen över
Vi kommer få en stor omstart i de finansiella dollarsystemen alldeles oavsett men utan diesel och flygbränsle stannar världsekonomin ganska snart.
Jag tror att Iran/Yemen låg bakom och tänker använda det som påtryckningsmedel i bilaterala förhandlingar för att exkludera jänkarna
Men facit kommer senare.

Visst, men dessa globalisterna har ju upprepade gånger sagt att de vill få folk att sluta att flyga. De bryr sig inte om världsekonomin och hur bra du ska ha det, snarare tvärt om att du ska vara en fattig träl. Makt har alltid större prioritet än pengar, och riktiga resurser har även större prioritet än pengar.
Citera
2026-09-17, 23:41
Avstängd
Citat:
Visst, men dessa globalisterna har ju upprepade gånger sagt att de vill få folk att sluta att flyga. De bryr sig inte om världsekonomin och hur bra du ska ha det, snarare tvärt om att du ska vara en fattig träl. Makt har alltid större prioritet än pengar, och riktiga resurser har även större prioritet än pengar.
Sant - men de behöver inte bomba en oljeeldning för att uppnå systemkollaps. Den är på god väg ändå.
Möjligen kan krig fungera som en dimridå eller täckmantel.
Jag gissar ändå på att "globalistsvinen" (Soros, Gates m.fl) inte har kontroll över allt som pågår.
Saker sker ändå eftersom det finns många aktörer på den globala arenan numera.
För 80 år sedan var det bara Europa och USA som ägde agendan, alla andra var enbart reaktiva eller passiva, och vi lever fortfarande med den referensramen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in