Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Det var ju ganska väntat.
Man borde dock hålla någon sorts ceremoni tycker jag, istället för att han "smiter ut bakvägen". Ingen människa i Sveriges historia har genomlidit en liknande golgatavandring under så lång tid. Tänk er att i två decennier vara ständigt hatad av en stor del av ett lands befolkning - miljoner människor. Han har klarat sig igenom kriser, både inom partiet och personliga. Det är ingenting annat än en övermänsklig bedrift att han stått på benen så länge som han gjort.
Men, oundvikligen måste han ju någon gång kliva ner från tronen. Och med honom försvinner nog halva väljarstödet till 2030 skulle jag tro, och de landar väl mellan 5-10% vid valet 2030.
Håller med. Måste vara en av Sveriges uthålliga partiledare. Gått från noll till Sveriges näst största parti.
Det här valet gick lite sämre, men fortfarande är det ingen att skämmas för. Jag tror att den stora tappningen är på grund av att M, S osv även de börjat prata om lägre invandring. väljare som lade rösten på SD pga av missnöje, lade tillbaka rösten till gamla partiet.
Jimmie kan avgå vârdigt och vila. Han sãg sliten ut de senaste veckorna.
Tror också att SD kommer att tappa mycket med en ny partiledare.