2026-09-17, 22:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag tror Tobias Andersson är SDs framtid, eller Deniece från ungdomsförbundet. Kanske med hjälp från Linda Lindberg, Jessica Stegrud och Henrik Vinge. Åkesson och Karlsson är både mäta och belåtna, mentalt som fysiskt, de är så feta att de knappt orkar prata utan att flåsa längre. Jomshof och Ekeroth bör uteslutas på momangen, jävla autistiska stolpskott, de är båda sänken för partiet. Jag tycker även man ska värva tillbaka Kasselstrand. Han är nog det närmaste statsmannamässiga SD skulle komma, ett statsministerämne, bildad uti fingerspetsarna, dessutom skulle hans värna yttre och framtoning kunna tilltala vanligt folk.

Ska SD ha en framtid behöver det göra en omstart, nu.

Knappast Tobias Andersson. Han är lika konflikträdd som Åkesson. Minns när jag var med i gamla SDU så hade vi en medlemsträff i Sölvesborg, strax innan valet 2014. En av kvällarna var det en som spelade Svensk Ungdom - Frågor till far. Tobias Andersson rusar fram i ren panik efter att bara några sekunder av låten spelats och säger "NEJ. De är ett nazistband. Vi kan inte spela dem" och stänger av. Samma kväll råkade han i bråk med en annan medlem då han kallat vederbörande för "fascist". Finns en anledning till att Åkesson ville ha honom som ordförande i SDU istället för Jessica Ohlson.
Citera
2026-09-17, 22:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket beror på att de slutade att pressa upp Overtonfönstret och blev vattenkammade stödhjul åt M.
Återta initiativet och fortsätta att pressa åsiktskorridoren åt höger.

Ja orsaken till att de föll tillbaka till 2018:s nivå är att de inte lyckades attrahera de tillkommande 2022. Valdeltagandet minskade ju med cirka 4 procent och en stor del är nog tidigare SD-röstande som gav fan i att rösta för att de var missnöjda med migrationspolitiken.

Dock ska man ju vara medveten om att SD, trots att de var största partiet i Tidösamarbetet, var i minoritet jämfört med regeringen. Regeringspartierna hade 103 mandat och SD 73 mandat.
Citera
2026-09-17, 22:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Knappast Tobias Andersson. Han är lika konflikträdd som Åkesson. Minns när jag var med i gamla SDU så hade vi en medlemsträff i Sölvesborg, strax innan valet 2014. En av kvällarna var det en som spelade Svensk Ungdom - Frågor till far. Tobias Andersson rusar fram i ren panik efter att bara några sekunder av låten spelats och säger "NEJ. De är ett nazistband. Vi kan inte spela dem" och stänger av. Samma kväll råkade han i bråk med en annan medlem då han kallat vederbörande för "fascist". Finns en anledning till att Åkesson ville ha honom som ordförande i SDU istället för Jessica Ohlson.

Jag håller nog för sannolikt att det blir Tobias Andersson som tar över partiledarskapet under det närmaste året.
Citera
2026-09-17, 22:28
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Maggan har 60% frånvaro.
93% är mer än 60%. Framförallt är 7% närvaro väldigt, väldigt mycket sämre än 40%. Och då är inte 40% direkt bra.
Citera
2026-09-17, 22:30
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
93% är mer än 60%. Framförallt är 7% närvaro väldigt, väldigt mycket sämre än 40%. Och då är inte 40% direkt bra.
Som sagt, Maggan har 60% frånvaro.
Citera
2026-09-17, 22:32
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Knappast Tobias Andersson. Han är lika konflikträdd som Åkesson. Minns när jag var med i gamla SDU så hade vi en medlemsträff i Sölvesborg, strax innan valet 2014. En av kvällarna var det en som spelade Svensk Ungdom - Frågor till far. Tobias Andersson rusar fram i en panik efter att bara några sekunder av låten spelats och säger "NEJ. De är ett nazistband. Vi kan inte spela dem" och stänger av. Samma kväll råkade han i bråk med en annan medlem då han kallat vederbörande för "fascist". Finns en anledning till att Åkesson ville ha honom som ordförande i SDU istället för Jessica Ohlson.

Aha, där ser man. Har bara erfarenhet av honom från debatter och liknande från tv. Tycker han varit klockren nyligen hos Suhonen, Nick Alina, i SVT, och i två olika debatter hos Studio 3. Tycker han utklassar Vinge.

Tja, personligen tycker jag det är vettigare att vara lite ängslig som TA i så fall, än att vara drängar och plumpa som Ekeroth och Jomshof. Även om mankan hålla med dem i grunden kring mycket så går de ju knappt att ha i möblerade rum tyvärr, trots att de borde vara dresserade efter alla år, konstigt.
Citera
2026-09-17, 22:38
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Det låter som någon som inte är konflikträdd
Citera
2026-09-17, 22:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Det låter som någon som inte är konflikträdd

Jo. Konflikträdd inför att media eventuellt skulle få reda på det.
Citera
2026-09-17, 22:40
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Som sagt, Maggan har 60% frånvaro.
Som sagt, Jimmie har 93% frånvaro. Det är betydligt mer än 60% frånvaro.
Citera
2026-09-17, 22:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Som sagt, Jimmie har 93% frånvaro. Det är betydligt mer än 60% frånvaro.
Maggan har dock 60%.
Citera
2026-09-17, 22:43
Medlem
Har Mattias Karlsson inte uppbackning inom partiet längre? Varför?

Som utomstående och definitivt inte politisk allierad ser jag honom som den enda av de stora SD-profilera som verkar någorlunda vettig, normal och trevlig. En man hade kunnat dricka en öl med även om man är helt oeniga politiskt. Det kan man inte säga om många profilerade politiker, speciellt inte SD-are.

Hade älskat att se Tobbe eller Jomshof vid rodret. Det hade varit stor komik.
Senast redigerad av ThePrivacyTerms 2026-09-17 kl. 22:47.
Citera
2026-09-17, 22:47
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Har Mattias Karlsson inte uppbackning inom partiet längre? Varför?

Som utomstående och definitivt inte politisk allierad ser jag honom som den enda av de stora SD-profilera som verkar någorlunda vettig och dessutom har en del karisma.

Hans färgade flickvän? Att han är mjuk och feminin? Plus att han ser ut som och har samma karisma som ett vildsvin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in