2026-09-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Sverige har inte varit för "massinvandring" men folket har röstat på invandring förr. Bara nu man ändrat sig och det ska inte ligga på invandrare vi tagit emot.

Invandrare i min stad håller upp samhället och är bra medborgare, jag tar gärna ansvar för så många bra människor. Kolla upp statistiken så kommer du inse att SDs skrämselpropaganda om invandrare just är skrämselpropaganda.

Vi kan hantera kriminaliteten och integrationen utan rasism, förtryck och orättvisor. Sverige står för humanism, rättvisa och mänskliga rättigheter.

Jaså har ”man ändrat sig” nu? Varför? Är du månne rasist?

Jag är inte SD;are. Jag behöver inte någon som säger åt mig att jag vantrivs med att se hucklen och höra arabiska om dagarna, vare sig dessa kör buss eller inte.

Sista stycket var bara floskler så där fanns inget att svara på.
Må väl!
Citera
2026-09-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Han gör ju ingenting, det är problemet. Det har varit så i många år nu att han är borta runt 93%. Han sitter hemma i Sölvesborg. Andra får göra hans uppgifter som en partiledare borde göra, skriva texter som han står med namn på men inte varit nära. Dyker upp ett par dagar i månaden för mediaveckor i Stockholm. Så har det redan varit i flera år nu.

Tycker du man representerar Sölvesborg bra genom att vara frånvarande, inte sköta sitt uppdrag och resa till Thailand? Det handlar inte om var han är bosatt, det handlar om att han inte sköter sitt uppdrag och att hans arbetsplats är i riksdagen. Partiet befinner sig och styrs i riksdagen. Inte i hans soffa i Sölvesborg. Det handlar inte om ifall han trycker på en knapp eller inte, han gör inget som en partiledare och riksdagsledamot ska göra. Det är problemet. Trots det har han valts in som etta på listan igen, utan några som helst ambitioner för uppdraget, snarare tvärtom. Sitta gott på 2-3 miljoner per år, göra ytterst lite jämfört med en värdig och verklig riksdagsledamot gör.

Åkesson måste avgå.
Han har gjort sitt.
Man kan inte sitta kvar och erhålla lön om man inte är där
Senast redigerad av Stumpani 2026-09-17 kl. 22:17.
Citera
2026-09-17, 22:04
Medlem
FranzMarcs avatar
Hoppas på en riktig lång time out. Framgrångsrik valspurt med fröken snusk och ryska infiltratörer som inte ses som något stort problem. Högmod går före fall. Jimmy och SD är slut. De fick 17,5% nu. Säkert en bit under 10 i nästa val.

Jimmy och SD som skulle ha 12 ministrar
Senast redigerad av FranzMarc 2026-09-17 kl. 22:08.
Citera
2026-09-17, 22:04
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Jimmie är landets enda förtidspensionär som får 2 miljoner kronor om året av skattebetalarnas pengar. Det är något han planerar att fortsätta med.
Detta är såååå galet sjukt. Undra vad Per Albin Hansson hade gjort, antagligen dragit ner hans brallor och piskat honom blodig.
Citera
2026-09-17, 22:05
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
exakt ,se den lilla dvärgen Kristersson som via sin fru suger ut varenda krona de kan för inreda sina bostäder och lova bort tjänster i regeringskansliet om de kommer och renoverar gratis hemma hos dom, fan helt sinnesjukt att inte det blev en större nyhet

Är väl inte konstigt? Borgare äger ju 90% av all media.
Citera
2026-09-17, 22:06
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tar han paus från att frånvara....?
Haha så spot on!
Citera
2026-09-17, 22:09
Medlem
pojkpingiss avatar
Jag tror Tobias Andersson är SDs framtid, eller Deniece från ungdomsförbundet. Kanske med hjälp från Linda Lindberg, Jessica Stegrud och Henrik Vinge. Åkesson och Karlsson är både mäta och belåtna, mentalt som fysiskt, de är så feta att de knappt orkar prata utan att flåsa längre. Jomshof och Ekeroth bör uteslutas på momangen, jävla autistiska stolpskott, de är båda sänken för partiet. Jag tycker även man ska värva tillbaka Kasselstrand. Han är nog det närmaste statsmannamässiga SD skulle komma, ett statsministerämne, bildad uti fingerspetsarna, dessutom skulle hans värna yttre och framtoning kunna tilltala vanligt folk.

Ska SD ha en framtid behöver det göra en omstart, nu.
Citera
2026-09-17, 22:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, han har gjort sitt. Dok tror jag inte på din vision om 30 procent. Jag förutspådde för 20 år sedan att SD skulle nå 25 procent 2022, men att det då skulle vara det partiet i sin ursprungliga form högst kan nå. Nu blev det inte så högt och nu är de tillbaka på samma nivå som 2018.
Vilket beror på att de slutade att pressa upp Overtonfönstret och blev vattenkammade stödhjul åt M.
Återta initiativet och fortsätta att pressa åsiktskorridoren åt höger.
Citera
2026-09-17, 22:15
Medlem
Möjligen, oavsett var han hamnar, Israel, Iran, Nordkorea, Ryssland, gissar på det sist nämnda Gelllerbrandts "pappalediget" måste vara den kortaste nånsin i svensk historia Han hann ens byta blöjor på sitt ryssbarn?.
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Snarare ambassadör i sitt favoritland Israel.
Citera
2026-09-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Han har sagt att han inte vill ha fler barn. Men sen ändrat sig som uppoffring för att ha en yngre fru. Men egentligen inte alltså. Det har han uttalat.

Priset man får betala..
Citera
2026-09-17, 22:16
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket beror på att de slutade att pressa upp Overtonfönstret och blev vattenkammade stödhjul åt M.
Återta initiativet och fortsätta att pressa åsiktskorridoren åt höger.

Låter som en bra ide, hoppas de gör det. ( Partiets stöd kommer minska mer än det redan gjort)
Citera
2026-09-17, 22:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Finns det någon tydlig nummer två? Jag skulle inte tro att någon annan ur de fyras gäng vill ta över.

Tobias Andersson? Henrik Vinge? Ludvig Aspling?

Eller kanske dags att lyfta upp talangen Levi Klausen?
Ludvig är för aspig, Tobias för tråkig och Henrik för feg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in