Citat:
Ursprungligen postat av
Imelda
Oavsett om man tror på allt Jocke säger om sin barndom (jag gör det t ex inte) så är man ju någon särskild sorts korkad om man tror att familjen Berg har varit välfungerande. 3 barn från samma familj har eller har haft missbruk, de har inte klarat av skolan och de verkar ha svårt att bibehålla hälsosamma relationer.
Där hamnar man inte om man haft en fungerande, harmonisk uppväxt.
Vilka tre är det som inte klarat av skolan menar du? Vad jag vet så är det väl bara Chrippa och Jocke som hoppade av. Sen är det inte helt ovanligt att flera i en och samma familj drar på sig missbruk samtidigt, det betyder inte att familjen i sig inte ändå fungerar. Det finns en hel del riktigt präktiga kärnfamiljer där barnen utvecklar pedofila böjelser, deala med droger eller helt enkelt bara tappar fotfästet i det sociala samspelet. När det gäller Jockiboi hör man många prata om pengar och antal följare, som om det skulle vara en garanti för att man är, eller borde vara, en bättre människa. Det är fel. Människor med mycket pengar, eller inga pengar alls, är lika stora skitstövlar om dom inte respekterar andra i samhället. Respektera mig, och jag respekterar dig. När någon beter sig som Jockiboi, totalt respektlöst, ska han inte ha någon respekt tillbaka. A simple as that