2026-09-17, 16:24
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Vad är det som felar med BUP?

Har bara läst de papper som Jocke själv delat, via paywall eller liknande, inte hört hans berättelse alls. Så därför frågar jag.

I det material som Jocke delat finns det inga belägg eller ens indikationer på lampsockel-incident.
Enligt vad Jockiboi skrev i Monster så hota mamman honom med att hänga sig och när han då fick utbrott så gick hon och ringde psyket. Det här är minnen som Jockiboi fick när han var 31år gammal. Men Jockibois mamma samt icke-biologiska farmor som också var med den kvällen har en helt annan version, där Jockiboi hade fått sina utbrott under en längre tid och just den här kvällen var det värre än någonsin så de bestämde sig för att ringa till BUP så Jockiboi fick hjälp.

Nej, så man undrar vart Jockiboi kan ha läst om lampsockeln? Han kan ju visa det då.
Citera
2026-09-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTourette
Så du tror på B-G? 😅 Han påstod ju att han läst hela chatten med. Duktigt klippt var det också.

Nu tog ju BGB bara upp en bråkdel av chatten, det fanns ju ingen anledning till att ta med hela. Det enda klipp som SVT gjort var helt betydelselöst, men jag antar att de bortklippta frekvenserna som Anjo och Jocke själva gjorde hade varit mer givande att ha med. Dokumentären skulle visa det maktmissbruk Jockiboi sysslar med. Oavsett om folk inte insett det efter dessa tre delar, så har Jockiboi gått ut full blow efteråt. Nu döljer han inget längre, han skiter fullkomligt i att folk faktiskt ser vilket råäckel han är.
Citera
2026-09-17, 16:52
Medlem
Imeldas avatar
Oavsett om man tror på allt Jocke säger om sin barndom (jag gör det t ex inte) så är man ju någon särskild sorts korkad om man tror att familjen Berg har varit välfungerande. 3 barn från samma familj har eller har haft missbruk, de har inte klarat av skolan och de verkar ha svårt att bibehålla hälsosamma relationer.

Där hamnar man inte om man haft en fungerande, harmonisk uppväxt.
Citera
2026-09-17, 17:07
Medlem
Damien-s avatar
Pinsamheterna tar visst aldrig slut. Nu har den blonderade dvärgen även hotat med att stämma Cluee 😆
Citera
2026-09-17, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Pinsamheterna tar visst aldrig slut. Nu har den blonderade dvärgen även hotat med att stämma Cluee 😆

Det här citatet publicerar Cluee, och antar att det kommer från Joakim:

Jag uppmanar dig att upphöra med publiceringar i konfliktsökande syfte och lämna mig ifred. Om detta fortsätter kommer jag att överväga att lämna in en stämningsansökan mot dig efter rådgivning med juridiskt ombud.

Åh nej, ett övervägande, inte det, snälla.

dump på clues story https://imgur.com/a/8pu6avn
Citera
2026-09-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Oavsett om man tror på allt Jocke säger om sin barndom (jag gör det t ex inte) så är man ju någon särskild sorts korkad om man tror att familjen Berg har varit välfungerande. 3 barn från samma familj har eller har haft missbruk, de har inte klarat av skolan och de verkar ha svårt att bibehålla hälsosamma relationer.

Du är en av dom som tror på allt Jocke säger, då du i din analys utgår från en rad felaktigheter som kommer från Jocke.

Det är bara ett barn från Bergs hushåll som inte gick ut gymnasiet, ett ett barn uppvuxen i familjen som har haft missbruk och vad vi vet har av inga av dom haft svårt att bibehålla hälsosamma relationer.
Citera
2026-09-17, 17:45
Medlem
Citat:

Vilka tre är det som inte klarat av skolan menar du? Vad jag vet så är det väl bara Chrippa och Jocke som hoppade av. Sen är det inte helt ovanligt att flera i en och samma familj drar på sig missbruk samtidigt, det betyder inte att familjen i sig inte ändå fungerar. Det finns en hel del riktigt präktiga kärnfamiljer där barnen utvecklar pedofila böjelser, deala med droger eller helt enkelt bara tappar fotfästet i det sociala samspelet. När det gäller Jockiboi hör man många prata om pengar och antal följare, som om det skulle vara en garanti för att man är, eller borde vara, en bättre människa. Det är fel. Människor med mycket pengar, eller inga pengar alls, är lika stora skitstövlar om dom inte respekterar andra i samhället. Respektera mig, och jag respekterar dig. När någon beter sig som Jockiboi, totalt respektlöst, ska han inte ha någon respekt tillbaka. A simple as that
Citera
2026-09-17, 17:48
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du är en av dom som tror på allt Jocke säger, då du i din analys utgår från en rad felaktigheter som kommer från Jocke.

Det är bara ett barn från Bergs hushåll som inte gick ut gymnasiet, ett ett barn uppvuxen i familjen som har haft missbruk och vad vi vet har av inga av dom haft svårt att bibehålla hälsosamma relationer.

Är du inte läskunnig? Jag skrev att jag inte tror på allt Jocke säger. Rätt lite av det faktiskt. Så crippa och Jacke har hälsosamma relationer? Hua, jag vill inte veta vad du betraktar som ohälsosamt. Jocke verkar också ha problem med relationer eftersom han blir osams med alla och deras morsor.
Citera
2026-09-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Jockes svar på Annikas stämning: https://ibb.co/Jw2r4QdX

Det var inte meningen att sprida klandervärda uppgifter om henne, men han har tidigare erbjudit sig att betala de ursprungliga 50.000 som yrkades.

Sa han inte att han inte tänkte betala, faktiskt inte ens svara på stämningen? Om han inte hade svarat hade han ju fått betala ändå. Men att han hört av sig ang betalning innan svaromålet, luktar lite hopp om att kunna sopa problemet under mattan innan det blev allmänt känt. Annars hade han ju kunnat ta en tredskodom, som han sa. Det gläder mig att Annika med ombud inte tycks ha nappat.
Hur vet man att Jockiboi ljuger? Man ser honom öppna munnen.

Svaromålet är ännu ett försök att hävda att han har haft belägg för lögnerna om henne, vilket han bevisligen inte har.

Bra jobbat av Annika. Genom att inte gå med på def har hon bevisat att hon inte motiveras av pengarna, hon motiveras av sanningen.

Kan du lägga ut stämningen i sin helhet?
Citera
2026-09-17, 17:50
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Vilka tre är det som inte klarat av skolan menar du? Vad jag vet så är det väl bara Chrippa och Jocke som hoppade av. Sen är det inte helt ovanligt att flera i en och samma familj drar på sig missbruk samtidigt, det betyder inte att familjen i sig inte ändå fungerar. Det finns en hel del riktigt präktiga kärnfamiljer där barnen utvecklar pedofila böjelser, deala med droger eller helt enkelt bara tappar fotfästet i det sociala samspelet. När det gäller Jockiboi hör man många prata om pengar och antal följare, som om det skulle vara en garanti för att man är, eller borde vara, en bättre människa. Det är fel. Människor med mycket pengar, eller inga pengar alls, är lika stora skitstövlar om dom inte respekterar andra i samhället. Respektera mig, och jag respekterar dig. När någon beter sig som Jockiboi, totalt respektlöst, ska han inte ha någon respekt tillbaka. A simple as that

Jag nöjer mig med att konstatera att du och jag har fundamentalt olika syn på vad hälsosamt familjeliv är.
Citera
2026-09-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-

Den blonderande, ondsinta dvärgen jockiboiii är numera en ökänd rättshaverist. Men naturligtvis vågar han inte personligen närvara på sina egna rättsprocesser, eftersom han också är en feg liten lort.

Cluee borde bara ignorera jockiboiiis tomma hot. Jockiboiii är ett rovdjur som ser Cluee som svag, och därför försöker hota sig till tystnad från från honom.

Snubben vet att slutet är nära och är därför desperat.
Citera
2026-09-17, 17:56
Avslutad
Citat:
Jag nöjer mig med att konstatera att du och jag har fundamentalt olika syn på vad hälsosamt familjeliv är.

Du har givetvis rätt i att allt inte stått rätt till under uppväxten för alla tre bröder. Inte bara knepiga diagnosproblem, utan också oförmåga att hantera dessa på ett bra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in