2026-09-17, 15:07
Medlem
han vet ju att sverige går under nu 4 år framöver så tar han 50%+ själv 2030
Citera
2026-09-17, 15:10
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Det roliga är att Jimmie:s fanboys inbillar sig att han och Sverigedemokraterna har gjort någon fantastiskt insats för Sverige.
Som om Sveriges demografi såg ut som Polens eller Ungerns tack vare tjockisen och hans kumpaner...

De har dock i praktiken inte betytt ett skit, förutom att det inte är möjligtvis tabu om att prata om att begränsa massinvandring. Men i praktiken har bokstavligen ingenting hänt och babbarna har vällt in under alla år som Sverigedemokraterna suttit i riksdagen.
När man efter förra valet verkligen befann sig i en position att verkligen göra skillnad så valde man istället att slicka Kristerssons röv och lägga sig platt.
Åkessons har alltid varit politiker för pengarnas skull och inte för hans visioner.
Citera
2026-09-17, 15:14
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
* Kan man avgå på prov internt för att se hur det går för efterträdaren och sedan bestämma sig slutgiltigt senare under mandatperioden? I kontrollbehov?
Han kan väl göra som Kim Il Sung som bara fortsatte vara (och fortfarande är) president även efter sin död.
Citera
2026-09-17, 15:20
Medlem
Hirdmans avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=f8fcec0ae04a3f293876ea84656b2705
Citat:
Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson väljer att först i morgon att kommentera valresultatet.
Citera
2026-09-17, 15:20
Medlem
Han har ju varit partledare i 21 år så det handlar nog om att han vill ha en kort period där han tar det lite lugnt innan han meddelar att han lämnar ledarskapet. Partiet har gått bakåt nu i två val och det bubblar garanterat upp kritik inom partiet och man vill se friska fläktar. Det skulle ju vara utmärkt att avgå efter att ha varit ledare i 21 år, tagit partiet till riksdagen och styrt partiet från att vara fullständigt paria till att samarbeta med andra. Psykikst är det nog ganska påfrestande och att ständigt leva med omfattande säposkydd är nog inte ett trevligt liv i längden. Dessutom är han ju snart 50 år och de flera hälsobekymmer kan snart stå bakom dörren, speciellt med en sån livsstil.
Citera
2026-09-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
- Här har vi alltså en man som valt att återigen bli invald i riksdagen på plats 1. Utan någon som helst avsikt att befinna sig i riksdagen framöver. Med 93% frånvaro senaste åren.

- Erhålla arvode på runt miljonen per år när han inte tänker närvara. Om han är sjuk ska han egentligen anmäla sig sjuk som alla andra, men samhällets lagar och regler gäller som vanligt såklart inte Jimmie och dom omkring honom, dom får göra vad som helst och hur dom vill utan konsekvenser.
Han plockar numera ca två miljoner per år. Sen har han en 16 år yngre svartskalle som han pumpar på därhemma så det är klart att han är upptagen. Samma med Mattias Karlsson som pumpar en svarting som är hela 21 år yngre och han har dessutom förökat sig med henne så han är minst lika upptagen. MK plockar nästan en miljon per år. Dessa två tjocka gubbar tänker endast på sig.

#shlomovurmarnahardetgott
Citera
2026-09-17, 15:22
Medlem
oligarkss avatar
Paus

Jimmie analyserar säkert, slicka såret.

Han skröt om Statsminister posten 2030.
Citera
2026-09-17, 15:24
Medlem
MrKyotos avatar
Smiter iväg när styrka behövs som mest.

Minsta motståndets lag för denne spelmissbrukare.

Betyg 1 av 5.

Låt inte dörren träffa dig på väg ut loser.
Citera
2026-09-17, 15:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Han ska väl flytta till nån kibbutz på västbanken och plocka apelsiner och kyssa klagomuren kan jag tänka mig.
Citera
2026-09-17, 15:36
Medlem
Hirdmans avatar
https://www.tv4.se/artikel/4iJK5fwDLyQrYCpQk1DhLQ/sd-kaellor-intern-maktstrid-kan-vaenta-nyckelspelare-ska-utses
Citat:
Enligt en högt uppsatt person i partiet förväntas Jimmie Åkesson inte formellt kliva åt sidan, men efter den intensiva valrörelsen är det sannolikt att han inte kommer att leda partiet från riksdagen under en tid, eller till och med i perioder. Då är det andra personer som kommer att behöva fronta partiet.

Jag gjorde ett inlägg i en tråd som nu blivit lagt i papperskorgen, men länkar till mitt inlägg. Till mod, det är inte samma inlägg som jag gjort tidigare, annars så får ni gärna förklara för mig vad felet är att fortsätta denna diskussion här, var skall jag annars ta den? (FB) Borde Jimmy Åkesson (SD) lämna posten som partiledare?
Citera
2026-09-17, 15:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Objektivt utifrån är det uppenbart att Jimmie Åkesson är en enorm tillgång för partiet. Han kommer med all säkerhet vara det i nästa val också.

Problemen som vissa ser är uppenbart uppförstorade av kritiker som inte bara tycker Åkesson skall bytas ut utan hela partiets inriktning ändras. Det är tydligt även i den här tråden.
Citera
2026-09-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tar han paus från att frånvara....?

Han vill nog göra lite roliga saker nu. Vara med unga frun o kanske göra ett barn till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in