2026-09-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Maggan har 60% frånvaro.

Hon gör ju dock faktiskt annat på pats, som faktiskt han inte gör i särskilt stor grad alls överhuvudtaget. Han är hemma i Sölvesborg.
Citera
2026-09-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tar han paus från att frånvara....?

Även om Åkesson varit frånvarande 93% från riksdagen, så har han ju ändå varit tvungen att vara kvar i Sverige, han har legat hemma på soffan hemma i Sölvesborg. Men nu vill han utomlands och spela igen, Malta bli det nog den här gången också
Citera
2026-09-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Vilket sanslöst struntprat. Det gör han inte alls. Inte mer än någon annan partiledare. Rena lögner och påhitt som bortförklaringar. Har du på fullt allvar gått på den lögnen? Om han reser så är det till Thailand eller möjligen Israel.

Så du menar att det är hans dubbelgångare som åker runt och besöker lokalföreningarna medans han sitter och super i Thailand? Jag tror att medlemmarna skulle upptäcka det.

Jag kan förvisso inte veta hur det ser ut i hela landet men vad jag vet har han besökt de lokala föreningarna härikring ett flertal gånger under de senaste åren. Dels på öppna möten men också på rena medlemsmöten.
Citera
2026-09-17, 13:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det var ju ganska väntat.

Man borde dock hålla någon sorts ceremoni tycker jag, istället för att han "smiter ut bakvägen". Ingen människa i Sveriges historia har genomlidit en liknande golgatavandring under så lång tid. Tänk er att i två decennier vara ständigt hatad av en stor del av ett lands befolkning - miljoner människor. Han har klarat sig igenom kriser, både inom partiet och personliga. Det är ingenting annat än en övermänsklig bedrift att han stått på benen så länge som han gjort.

Men, oundvikligen måste han ju någon gång kliva ner från tronen. Och med honom försvinner nog halva väljarstödet till 2030 skulle jag tro, och de landar väl mellan 5-10% vid valet 2030.
Jimmie är helt klart en hjälte. Han stod emot etablissemanget samtidigt som han blev kallad rasist och nazist, men till slut fick han rätt. De andra partierna anammade hans politik. Några partier (däribland M) erkände att man hade haft fel och borde lyssnat på Sd tidigare. Andra partier (däribland S) vägrar erkänna att man gjorde fel trots att man övertagit i princip hela Sd:s valprogram gällande migrationen.

Att media och S fortsätter att smutskasta Jimmie när man indirekt erkänner att han haft rätt hela tiden är så fruktansvärt ohederligt beteende att ingen människan klarar av att bli behandlad på det sättet. Jimpan är nog helt slut i huvudet av det. Han känner sig besviken. Uppgiven. Nedbruten.

Jag tror Sd är kört som parti i och med detta. Folk kommer rösta på S eller M om man vill ha stram migrationspolitik. Sd hade rätt men blir inte belönade för det, istället hånas Jimmie bort mot pensionen.

Vidriga är svenskar. Dumma är svenskarna. Och svenskarna kommer utrota sig själva.

Tragiskt.
Citera
2026-09-17, 13:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Hon gör ju dock faktiskt annat på pats, som faktiskt han inte gör i särskilt stor grad alls överhuvudtaget. Han är hemma i Sölvesborg.
Nej, hon är hemma i sin hemstad Uppsala (precis alla andra riksdagsledamöter bor hemma i sin hemstad). Man bor inte i Stockholm. Läs på.
Citera
2026-09-17, 13:45
Medlem
Det är som med allt annat hos Tidöregeringen. Besluten de fattar, t ex angående arbetslinjen, gäller bara andra inte dem själva
Citera
2026-09-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jimmie är helt klart en hjälte. Han stod emot etablissemanget samtidigt som han blev kallad rasist och nazist, men till slut fick han rätt. De andra partierna anammade hans politik. Några partier (däribland M) erkände att man hade haft fel och borde lyssnat på Sd tidigare. Andra partier (däribland S) vägrar erkänna att man gjorde fel trots att man övertagit i princip hela Sd:s valprogram gällande migrationen.

Att media och S fortsätter att smutskasta Jimmie när man indirekt erkänner att han haft rätt hela tiden är så fruktansvärt ohederligt beteende att ingen människan klarar av att bli behandlad på det sättet. Jimpan är nog helt slut i huvudet av det. Han känner sig besviken. Uppgiven. Nedbruten.

Jag tror Sd är kört som parti i och med detta. Folk kommer rösta på S eller M om man vill ha stram migrationspolitik. Sd hade rätt men blir inte belönade för det, istället hånas Jimmie bort mot pensionen.

Vidriga är svenskar. Dumma är svenskarna. Och svenskarna kommer utrota sig själva.

Tragiskt.
Helt riktigt! Han fick ju faktiskt rätt i och med att S och M anammade den ena efter den andra av de punkter som SD ville driva igenom. Men precis som du säger, någon upprättelse det fick han aldrig.

Hoppas han skriver en bok nu, eller att någon gör en dokumentär. Vore väldigt intressant att få höra honom berätta hela historien från början till slut.
Citera
2026-09-17, 13:54
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
JÅ tar en liten semester efter valsommaren och slaskmedia skriver glädje-rubriker som att han ska sluta och pöbeln sväljer allt.

Hahaha
Ni har så rätt ! Klart Åkesson tar ledigt,ett omänskligt jobb att rädda Tidö kvar i matchen som opinionssiffrorna såg ut innan valarbetet drog igång.
Citera
2026-09-17, 13:56
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Var inte Jimmie borta på grund av utbrändhet efter valet 2014 och Sd ökade stadigt trots det i opinionen ändå?
Citera
2026-09-17, 13:57
Medlem
solstrålars avatar
Bra! Låt inte dörren slå i ryggen på din väg ut, tjockis!
Citera
2026-09-17, 14:06
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Var inte Jimmie borta på grund av utbrändhet efter valet 2014 och Sd ökade stadigt trots det i opinionen ändå?
Jo Mattias Karlsson gick hem hos väljarna.
Citera
2026-09-17, 14:07
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Så du menar att det är hans dubbelgångare som åker runt och besöker lokalföreningarna medans han sitter och super i Thailand? Jag tror att medlemmarna skulle upptäcka det.

Jag kan förvisso inte veta hur det ser ut i hela landet men vad jag vet har han besökt de lokala föreningarna härikring ett flertal gånger under de senaste åren. Dels på öppna möten men också på rena medlemsmöten.

Han får inte betalt av oss för att åka runt till sitt eget partis olika lokaler och fika. Vill han inte vara riksdagsledamot så behöver han inte vara med på på personvalslistan. Han kan fortfarande vara partiledare, och låta medlemmarna betala om det nu är så viktigt för dem att han besöker deras lokala fritidsklubb.

Men har man ställt upp på att tjäna Sverige så ska man ta det på allvar. Speciellt när man talar om alla bidragsparasiter som lyfter miljoner utan motprestation. I vilket annat yrke skulle du försvara om någon fortsatte ta emot lön, men bara struntade i att komma till jobbet för att "de gör mycket viktigare saker i sin egen syförening"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in