2026-09-17, 04:07
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det har påståtts att i det här valet har plånboksfrågor varit särskilt viktiga. Om så är, så utgår jag ifrån att det är den egna plånboken som avses.
Förvisso kan man inte bortse från plånboksfrågan.

Men det som finns i plånboken säger exempelvis ingenting om samhällelig trygghet eller säkerhet. Den tar heller ingen hänsyn till ett folks etniska identitet eller dess självbestämmande.

Vi kan nämligen lätt offra dessa värden i utbyte mot en större plånbok eller ett högre saldo på bankkontot.

Men vad är priset?
2026-09-17, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det mest uppenbara självmålet av SD var väl att reta upp invandrarna med politik och valrörelse så de masade sig iväg och röstade på oppositionen.
Det behövs inte mycket för det. Det räcker med en M-are som hotar att göra barnbidraget till ett jobbskatteavdrag så kommer alla parasiterande musslor att gå till valbåset. De röstar med plånboken, DIN och du får betala!
2026-09-17, 04:48
Medlem
Håll i er….
Detta kommer bli stökigt.
2026-09-17, 05:03
Medlem
Nu är gapet större än det var inför gårdagen.

Nu återstår bara Stockholms stad.
2026-09-17, 05:07
Medlem
Commandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Om man hade utgått från högertrollen på nätet och speciellt flashback så hade Allard fått minst 15% och AFS 20%. Men nu visade det sig att man bara var en liten fis i rymden.

Ändå sitter man och gråter över att småpartierna avgjort valet. Nästan som att det kanske finns en anledning till varför man inte lade sin röst på något riksdagsparti…
2026-09-17, 05:13
Medlem
Citat:
Jaa, men varken du eller jag kan vrida tiden tillbaka. Vi får fokusera på framtiden och göra det bästa givet förutsättningarna. Jag har alldrig röstat för egen vinning, utan utifrån vad jag tror är bäst för landet. Då blir det tillräckligt bra för mig också.
Problemet är att med M och L:s vägran att införa moratorium och SD:s frånvaro i regeringen så går vi mot point of no return. Jag gissar att 2030, givet att övriga svenskar kvarstår i sina sjuklöverfållor, blir sista valet vi kan påverka. Därefter riskerar det att gå snabbt utför.

Skulle väljare inom S och huu C ta sitt förnuft till fånga finns vidare möjlighet, men S-fittorna är fast i det offentliga och C vill införa islams 9-års ålder för eget vidkommande.
2026-09-17, 05:15
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De röstar med plånboken, DIN och du får betala!

Som om inte överklassparasiterna gör precis detsamma.
2026-09-17, 06:04
Medlem
Citat:
Det blågula laget vill ju göra Sverige till ett bättre land - och har lyckats med en hel del av detta under mandatperioden. Men hade behövt fyra år till för att följa upp lagar o reformer.

Ett extraval kan ge den möjligheten.

Genom att importera ytterligare 300k menaiter?

Jag och det "blågula" laget, har helt olika uppfattningar om vad som gör sverige till ett bättre land.
2026-09-17, 06:06
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Alla sena förtidsröster måste kontrolleras mot röstlängden så att inte personen ändrade sin röst på valdagen. Det är ett jävla arbete. Sen är det fikapauser också, dubbelt upp efter klockan 8 på kvällen.
Hur vet man om de ändrar sin röst? Är det inte hemligt vad man röstar på även vid förtidsröst?
2026-09-17, 06:06
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Nu är gapet större än det var inför gårdagen.

Nu återstår bara Stockholms stad.
Kom igen Blå hallen !!

På vinnarsidan (om siffrorna kvarstår) är alla utom S-Magda vinnare.
Hon må få fina posten men hur mycket oro för feltryckningar och ev politiska vildar kommer det vara?
2026-09-17, 06:14
Medlem
35000 röster återstår att räkna, men gapet är 42000.

Alltså har de rödgröna vunnit valet.
2026-09-17, 06:15
Medlem
Jag tycker att alla som har röstat på vänsterblocket kan ta en tur runt erat närmaste ghetto och ta in Vafan ni har gjort.

Och nej. Det är inte rasism att tycka att dessa människor ifrån MENA är smuts.
Senast redigerad av Haimmler 2026-09-17 kl. 06:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in