2026-09-16, 22:26
Medlem
anomaligns avatar
Det verkar praktiskt taget fastställt att det inte blir en ytterligare period med Tidö vid rodret. Även om det nu är oklart hur regeringsbildningen ska se ut så är det en rejäl lättnad. Det finns hopp för svenskarna att de inte återväljer landets mest korrupta statsminister genom historien.
2026-09-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Demokrati fungerar bara ifall respekt finns för varandra. Oavsett påhittade olikheter som hudfärg
Människor dör i drivor välden över just nu FÖR hudfärg, jag ffattar fan inte vilket hål ni eftrerblinva nötter lever i. Hudfärg är viktigare än allt för människan.
2026-09-16, 22:28
Medlem
DonLatinos avatar
Det är väl inte så konstigt. En regering med Tidö fungerande inte innan, så folket röstar för en förändring.
Medlem
Om SD lägger sig platt och lovar att bara passivt stötta en L, KD, M och C regering så lovar jag att jag ska rösta på dem i nästa val (även om jag egentligen inte alls vill göra det).
Medlem
Så går det när idioter sitter vid makten. Jävla sop höger som släppte in 200 - 300 000 invandrare, hur jävla dumma i huvudet är dem egentligen.

Detta var något som de även fick kritik för halvvägs in i mandatperioden, jävla idioter är dem.
Senast redigerad av KnegarenRunar 2026-09-16 kl. 22:35.
2026-09-16, 22:30
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Varför skulle han avgå innan Socialdemokraterna kan presentera ett alternativ? Löfven tog för övrigt 134 dagar på sig år 2018.
Han har efter valet inte längre en majoritet bakom sig. Då ska han ansöka om avsked och erkänna sig besegrad. Uppdraget att försöka bilda regering går sedan till det största partiets ledare.
2026-09-16, 22:31
Medlem
V, MP, C och S är alla enormt maktkåta. Alla röda linjer mellan partierna som ni har hört om är bortglömda om några veckor. Aldrig att de låter detta gå till nyval. De vet att de hade enorm tur.

Mardrömmen är officiellt här. Sverige är islamiserat om några årtionden så jag ska nog börja se mig om efter ett land som har ett normalt funtat folk, ett folk som inte frivilligt begår kollektivt självmord endast i syftet att plocka godhetspoäng av sin omgivning.

Jag vet inte varför jag någonsin hade så höga tankar om svenskar, att de skulle vara intelligenta. Det är precis tvärtom; majoriteten är fruktansvärt korkade, godtrogna, konflikträdda, fredskadade, hjärntvättade syltryggar. Att sälja ut Sverige på det här sättet kommer nå historieböckerna i framtiden. Folkutbytet är ett faktum. Islam kommer befästa sig i landet tills det inte längre går att backa bandet och då är det godnatt.

Finns hur många exempel som helst på länder i mellanöstern som en gång i tiden var progressiva och rörde sig i rätt riktning för att sedan bli islamiserade. Sverige går exakt samma väg tillmötes. Att de i moskéer uppmanar och koordinerar alla att gå och rösta rött är ett sektliknande målmedvetet drag med intention.
Det finns inget annat sätt att se på saken när 97% i Rosengård, 95% i Biskopsgården, Rinkeby etc alla röstar vänstern. Man behöver inte vara en högerextrem dåre för att se vad som pågår, det räcker med att öppna ögonen.

Ni som röstade rött, kom inte och gnäll när ni slutar känna igen landet Sverige. Ni blev varnade, mer än en gång.
Senast redigerad av teren 2026-09-16 kl. 22:36.
2026-09-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Demokrati är en europeisk uppfinning (anglo-världen inräknad). Ingen annan klarar av det förutom möjligtvis Japan. Våra länder förfaller för att vi tror att kvinnor och icke-vita människor fungerar som vi.
Äntligen någon som fattar
2026-09-16, 22:32
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Ja du, kanske läge för SD att lägga ner sina ministerkrav och släppa in C i en regering istället. Tänker det är bättre än alternativet som är att driva v och c mot varandra med mp och s som enande kraft. Kanske kan SD se till det större goda och locka över C? Priset kommer bli signifikant för tidö men det är väl kompromisser politik handlar om tillslut.

För övrigt anser jag att SD spelat ut sin roll. Dom har drivit hela den politiska spelplanen mot höger och uppnått sitt syfte.
C accepterar inte ens en regering som bygger på SD’s stöd.
2026-09-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
C accepterar inte ens en regering som bygger på SD’s stöd.

C har bränt alla broar högerut.
2026-09-16, 22:35
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Varför diskuterar folk regeringsfrågan som något rörigt?
Varför inte S+MP bara?
Vad är det jag missar?

Både V och C vill sitta vid grytan och båda hatar varandra.
2026-09-16, 22:35
Medlem
Nu skiljer över 42000 röster. Krossen är ett faktum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in