2026-09-16, 20:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
"– Vi har externa konsulter som granskar det här och de kommer även utreda de här Lex Sarah-anmälningarna, säger områdeschef Stefan Nilsson."
Lex Sarah-anmälan görs till IVO som alltså bekräftat att det inte kommit in någon anmälan.
Citera
2026-09-16, 20:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Lex Sarah-anmälan görs till IVO som alltså bekräftat att det inte kommit in någon anmälan.
Vart har IVO bekräftat det?
Citera
2026-09-16, 20:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

En lögn blir inte sann för att du återupprepar densamma. Lex Sarah görs internt av kommunens egna kvalitetsutvecklare som sedan tar beslut om det ska leda till att kommunen måste IVO-anmäla sig själva eller inte.

En Lex Sarah-anmälan görs ALDRIG till IVO, utan görs internt inom kommunen.
Citera
2026-09-16, 20:37
Medlem
Citat:
Är tf förvaltningsdirektören också en partsinlaga..nu jävlar är det konspiratoriskt på hög nivå
Citera
2026-09-16, 20:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vart har IVO bekräftat det?
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
En lögn blir inte sann för att du återupprepar densamma. Lex Sarah görs internt av kommunens egna kvalitetsutvecklare som sedan tar beslut om det ska leda till att kommunen måste IVO-anmäla sig själva eller inte.

En Lex Sarah-anmälan görs ALDRIG till IVO, utan görs internt inom kommunen.
Fel.
Citera
2026-09-16, 20:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

Fel.
Lilla My har fel ja. Vi vet inte hur det gick med Lex Sarah-utredningen ännu och om kommunen anmälde sig själv. Varför hänvisar du till en av trådens värsta mytomaner?
Citera
2026-09-16, 20:43
Medlem
Märkte du att kurre helt plötsligt ändrade sig?

Märkligt, jag tycker mig känna igen detta? Vem var det som sa att det var så från början nu igen? Han borde kanske läst länken jag postat två gånger…

Citat:
Citera
2026-09-16, 20:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Fel.
Så ditt bevis är alltså ett flashback inlägg där någon påstår sig ha försökt leta upp anmälan...

Alltså det är ju helt förfäligt jävla illa. Förvaltningsdirektör bekräftar öppet i intervju samt flertalet andra aktörer. Och som motbevis till att de skulle sitta och ljuga är två muppar på flashback som säger "trust me bro" som källa. nä, helt jävla osannolikt illa lol!
Citera
2026-09-16, 20:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Märkte du att kurre helt plötsligt ändrade sig?

Märkligt, jag tycker mig känna igen detta? Vem var det som sa att det var så från början nu igen? Han borde kanske läst länken jag postat två gånger…

Vad snackar du om? Jag har inte ändrat mig. Jag pratar om vad Lex Sarah är och inte är. Lex Sarah-anmälningar/utredningar görs alltid internt först inom kommunerna. Om missförhållandena är tillräckligt allvarliga så anmäler sig kommunerna till IVO, men det beslutet tas internt inom kommunen.

Totius sitter nu och ljuger öppet om att Lex Sarah-anmälningar görs till IVO.. Det är inte sant och ett faktafel.
Citera
2026-09-16, 20:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vad snackar du om? Jag har inte ändrat mig. Jag pratar om vad Lex Sarah är och inte är. Lex Sarah-anmälningar/utredningar görs alltid internt först inom kommunerna. Om missförhållandena är tillräckligt allvarliga så anmäler sig kommunerna till IVO, men det beslutet tas internt inom kommunen.

Totius sitter nu och ljuger öppet om att Lex Sarah-anmälningar görs till IVO.. Det är inte sant och ett faktafel.
Citat:
Lilla My har fel ja. Vi vet inte hur det gick med Lex Sarah-utredningen ännu och om kommunen anmälde sig själv. Varför hänvisar du till en av trådens värsta mytomaner?
Därför att denne säger sig ha kollat med IVO och att IVO inte har fått någon anmälan. Jag har ingen anledning och misstro det och IVO har stängt nu så jag väljer att tro på användaren. Ring själv och kolla i morgon om du inte tror på uppgiften.

Och hur svårt kan det vara att läsa 27 kap. 6 § SoL? Den här tråden är så groteskt urspårad för att ni tre spammar sönder den med ert nästan patologiskt okunniga nonsens.
Citera
2026-09-16, 20:56
Medlem
Nej. En avvikelse rapporteras av den som ser den i verksamheten. Denna avvikelse utreds sedan av kommunen och kan sluta som en Lex Sarah anmälan till IVO om huvudmannen så bestämmer.

Du har ju som vanligt ingen aning vad du pratar om. Att du ens orkar.

Citat:

Citera
2026-09-16, 20:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Japp, att anmälningarna existerar är bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Nej. En avvikelse rapporteras av den som ser den i verksamheten. Denna avvikelse utreds sedan av kommunen och kan sluta som en Lex Sarah anmälan till IVO om huvudmannen så bestämmer.

Du har ju som vanligt ingen aning vad du pratar om. Att du ens orkar.
Anmälningarna är bekräftade. Sluta ljug nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in