Freiburg värvade Farhat under fönstrets sista dag, och lånade ut honom tillbaka till Karlsruhe igen. Ifall vi har skador och ifall Yuito, Goto och / eller Yamamoto måste spela i asienmästerskapen så kan det hända att vi plockar in honom under vintern.
Farhat spelar som kreativ 10, som Yuito är rätt ensam om i laget annars.
Förra året var vi nära på att värva Maza, som fullständigt exploderade i Leverkusen under säsongen. Farhat påminner om Maza, bara att vi hade turen på vår sida denna gången (och att Frankfurt saknade pengar).
Har själv inte fått en klar bild av honom, men han är ung och alla säger att han har väldigt hög potential.
Citat:
Ursprungligen postat av
fchansa
Hugo L till Fulham alltså. Var lite oväntat...
Har inte riktigt fått klart för mig hur Frankfurt gör sig av med så mycket pengar genom åren, men de har inte kunnat ha den transferperioden de velat, och måste sälja spelare för att gå runt. De var också påväg att sälja Doan för en lätt förlust till Saudiarabien, men Doans familj verkar inte ha trivts där och affären blev inte av.
Jag har inte så bra koll på alla spelare, men tänkte göra ett försök att analysera deras trupp.
Förstaelva:
Atubolu
Baum - Collins - Koch - Kosugi
Doan - Onyedika - Chaibi - Knauff
Uzun
Burkardt
Andra:
Santos
Chandler - Brassier - Maluze
AAE - Aseko - Höjlund - Arrhov
Götze
Pimpong - Ebnoutalib
Fram till deadline day hade de bara två etablerade mittbackar, och Collins var skadad så den helt obeprövade junioren Maluze fick spela. Nu är de tre, med Brassier som de fick relativt billigt.
Tre mittbackar alltså, och tre ytterbackar, däribland Chandler som spelat totalt 200 minuter på fyra år. Och som jag har förstått det så är den röriga defensiven det som varit Frankfurts största problem? Jag får inte riktigt ihop det. Doan kanske får hjälpa till som ytterback ibland.
Den stora förbättringen defensivt är Atubolu, som i vintras gjorde misstaget att lyssna på en Dubai-agentur som lovade att de skulle föra honom till en toppklubb. Till slut insåg han att deras löften inte höll och han avskedade dem, och den bästa akutlösningen blev tyvärr en direkt konkurrent till Freiburg. Agenturen måste också haft lite otur med målvaktskarusellen, för Atubolu förtjänar helt klart ett topplag. Sen ska också sägas att de aldrig hade förmedlat en målvakt innan, så de visste antagligen inte hur det gick till ens.
Atubolus bästa egenskap är hans lugn och stabilitet. Han har snittat ett riktigt mistag per säsong, typ. Men under hans första match för klubben fick han också visa på lite ledarkroppsspråk, där han manade på och försökte väcka laget efter att man tappade defensiven och han fick göra några räddningar.
Blir spännande att se hur det går defensivt för Frankfurt, helt enkelt.
Planen verkar vara 2 anfallare på plan, men de har totalt 3 i laget, så det förstår jag inte riktigt heller. Men de har ett himla bra utbud av mittfältsspelare! Kanske lite för bra. 10 för 4 platser. 8 om man räknar bort Arrhov och Pimpong som är lovande juniorer. Det är nog här man kommer göra sina byten varje match.
Men på det stora hela känns truppen rätt obalanserad, särskilt med 4 backar och 2 anfallare på plan.