2026-09-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Marcus Oskarsson sa nu i TV4 att i förra valet var det en klar övervikt högersidan bland de ogiltiga cirka 30 000 rösterna. Säger väl en del om hur politiska rösträknarna är på sina ställen...

Bränn skiten. Ogiltiga är ogiltiga. Varför ska man räkna lappar som inte är läskiga eller bara innehåller en bokstav? Är det två valsedlar i samma kuvert borde polisen köra dem mot PKU-registret och göra hembesök med fjäderbatong.
2026-09-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Att du har jobbat på länsstyrelsen, behöver inte tv4 för att berötta för mig att just nu i den preliminära är 30 966, vilket du borde veta också att de ökar nu när Onsdagsrösterna har räknas, och med slutresultatet är nere på 1 394 när en fjärdedel av rösterna har kontrollräknats.

Så kontentan är att du mest största sannolikhet inte alls varit rösträknare, (samt missat samhällskunskapen, iaf jag lärde mig allt detta där).

Så ha en trevlig kväll

Obegriplig dynga. Antar du röstade på Hamas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
nu 175-174 igen. Snacka om jämt.
Ja, detta är troligen det jämnaste svenska Riksdagsvalet någonsin.
Avslutad
vad krävs för att högern ska få ett mandat?? Rent konkret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Vad baserar du det på?
Fler tillfällen för oberoende att övervaka?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Förklara bara för mig hur V och C ska enas ? bägge har gått idag och sagt att det inte kommer bryta sina röda linjer.

De kommer lösa det, tro mig. Men skönt bara att Tidö förvinner
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjudd
Varför kan inte Centern bara få tummen ur röven? Sverige har ju en tydlig borgelig majoritet.
Frågan du ställer är vad för bakomliggande grund de har för ett närmast autistiskt beteende gällande SD som inte syns i sakpolitik eller vanlig debatt. Det är något bakom draperierna som gör sig gällande. C är a) förmodligen köpta att till varje pris driva viss politik, massinvandring, och b) C har ett intresse av att lusa ned Sverige med ohyra från parasitära länder i syfte att driva sönder det offentliga, likt Reinfeldt. Ideologi och pengar.

Genom att ställa sig på skranket kan de påverka både S OCH M, utan ens att själv ha egen majoritet. C:s problem med M är att SD ingår i stödet/regeringen. I S:s fall är V mer ett "skynke" snarare än ett egentligt hinder. Jag tror inte att C vill ha extraval, de gick trots allt framåt, bättre då att förhandla sig till ett bättre resultat gentemot S och V.
2026-09-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Ditt kära bögfetto sa han tyckte det var ok med en muslimsk statsminister, det hjälpte inte mig i mitt val kan jag säga.

Finns inte utrymme för idealism i ett sånt här jämnt val, man kan kosta på sig att vara picky när högersidan redan regerar med majoritet.
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det finns inte 27000 pedofilgubbar i Thailand får man hoppas.
Nä, du får nog lägga på åtminstone en nolla där för att komma närmare sanningen.
Medlem
eternussermos avatar
Kan man se vilken valkrets som räknat klart senast? Det bara smäller till och så får man gissa?
Medlem
Refunds avatar
Verkar som att oppositionen vinner med 1 mandat, blir extremt svagt regeringsunderlag. Drar C för långt västerut så är det möjligt att någon i C hoppar över till de goda krafterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Nej, valet sköts nog i stort sett mycket bra. Jag tycker du borde vara försiktig med vad du slänger ur dig. Detsamma till alla på högersidan. När vi börjar misstänkliggöra valen är då vi faktiskt riskerar att få in dumskallar som försöker fuska för att de "bara vill utjämna spelplanen".

Om det var 97% rödgröna i Rinkeby borde Botkyrka ha samma, eller åtminstone ha en bit över 85%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in