2026-09-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
SD närmar sig ett mandat med stormsteg nu..1360 ifrån.. Moderaterna kommer närmare 1 men inte i samma omfattning. Rysare

Storstäderna kvar, är bara rasse lantis/ snobb orter än så länge
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Malmö Stockholm Södertälje ej räknade
det är fan kört
Tyvärr så. Blir nog då 177-172 istället. Nu får vi hoppaa på nyval eller vänta till 2030. Eller så får Tidö börja med skräckpropaganda ute i förorterna. "Titta på vänstersidan, bara feminister, bögar och ateister där. Rösta för Allahs skull inte på dessa".
Medlem
DrinkBleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Endast clown är AfS och ÖP 40 000 bortkastade röster som avgjorde valet.
Nyttiga idioter som får lön från Sveavägen 68.

Som sagt, att reta upp kosher-cuckar som du till denna grad var värt en röst på ÖP bara det.
Ni är tragiska.
2026-09-16, 15:22
Medlem
När kastar Uffe in handduken?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Med detta inlägg visar du dig ju helt efterbliven. Självklart är det ett lika stort problem, om någon präst med extrema åsikter kunde direkt påverka vad hundratusentals ska rösta på utifrån religiös övertygelse. Men så ser det tack och lov inte ut i sverige

Alla kristna har extrema åsikter. Det ligger i sakens natur. Som väl är är de under 100000. Vilket är alldeles för många.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Med detta inlägg visar du dig ju helt efterbliven. Självklart är det ett lika stort problem, om någon präst med extrema åsikter kunde direkt påverka vad hundratusentals ska rösta på utifrån religiös övertygelse. Men så ser det tack och lov inte ut i sverige

Hen är efterbliven, precis som de allra flesta på vänsterkanten. Hen normaliserade nyss islamism….
2026-09-16, 15:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Inte om du utlandsröstar. Då får du tre blanka lappar totalt. Inget annat.
Inte om du röstar på ambassad eller konsulat, där finns partiernas valsedlar.
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Aight, visste inte det.

Tackar.
Se mitt svar över

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja. Först räknar de som sitter lokalt och tar emot och det är ofta kommunanställda.
Sedan skickas dessa in till länsstyrelsen inklusive de valsedlar som eventuellt ej godkänts dvs samtliga valsedlar. Du kollar av att de lägger in din valsedel i boxen och att du blir avprickad i röstlängden men det visste du väl?
Men rösträknarna på valnatten är väl medborgare om jag minns rätt, nästan vem somhelst kan anmäla sig till det och så fpr man en liten lön?
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Endast clown är AfS och ÖP 40 000 bortkastade röster som avgjorde valet.
Nyttiga idioter som får lön från Sveavägen 68.

Jag skulle kunna tänka mig att rösta på SD om det blev nyval men om du läser Cuckslayers inlägg så förstår du hur många av oss tänker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Alla kristna har extrema åsikter. Det ligger i sakens natur. Som väl är är de under 100000. Vilket är alldeles för många.

Märkligt att även de kristna (kyrkan) röstar rött. Nästan som att alla religiösa idioter samlas under samma partier….
2026-09-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
När kastar Uffe in handduken?

Varför skall han kasta in handduken? Jag har inte sett att det finns något alternativ på andra kanten som samlar större stöd i riksdagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Många olika grupper som röstar utifrån sina egna intressen. Inte enbart muslimer.

Det är skillnad på när ett religiöst överhuvud bestämmer hur folk ska rösta enbart utifrån religionen. Finns många vittnesmål kring detta i årets val om du googlar. ”jag ville rösta på moderaterna som fått bort gängen men imamen sa att då förbjuds burka och jag måste rösta V för att vara en god muslim och inte komma till helvetet”

Detta är ett demokratiskt problem, religion skall inte påverka i sådan utsträckning
Medlem
DrinkBleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Många olika grupper som röstar utifrån sina egna intressen. Inte enbart muslimer.

Jävligt synd att svenskar inte är en sådan grupp. Hjärntvättade idioter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in