2026-09-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Knappast, SD är en säkerhetspolitisk risk med dom ständiga kopplingarna till Ryssland dessutom.
Så är det. Jag tror SD förlorade väldigt mycket på den anonyma kvinnliga SD-tjänstemannen som i en granskning har anklagats för att under ett decennium ha spridit proryska budskap, desinformation och material som gynnar Kremls intressen.

Jag var tidigare mycket pro SD, men nu är jag helt emot SD. Finns inget värre än att ev. härbärgera ryska spioner. För om inte detta är ett infiltrationsförsök av Ryssland, då vet jag inte vad som skulle vara det. Fy f..n för SD!
Citera
2026-09-16, 14:08
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
C ville ha med MP och L i första hand.
Nej, det där stämmer inte.

"– Vi tror att det finns ett mittenalternativ bestående av S, C, KD och MP, säger partiledaren Elisabeth Thand Ringqvist i SVT:s Utfrågningen.".
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/thand-ringqvist-hellre-extraval-an-v-i-regering
Citera
2026-09-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
C ville ha med MP och L i första hand.

Nej, under valrörelse Thand endast pratade om en regering med S och KD. Och kaaaaanske MP.
Finns massa rapporter att hitta på nätet.
Citera
2026-09-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte

"– Vi tror att det finns ett mittenalternativ bestående av S, C, KD och MP, säger partiledaren Elisabeth Thand Ringqvist i SVT:s Utfrågningen.".
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/thand-ringqvist-hellre-extraval-an-v-i-regering

Rätt!
Herregud vilka inkompetenta folk kan inte ens söka på nätet år 2026.
Citera
2026-09-16, 14:11
Medlem
Om man tittar på motioner och deras arbete vad har C för ideologi?

Jag uppfattar dem som att de vill bedriva en bra näringslivspolitik med en nyans att vi måste ställa in till elbilar men de är inte lika extrema som MP som vill totalförbjuda bilar som gör på bensin.

Det viktiga nu är att inte skapa en inflation och göra det dyrare. Jag uppfattar C rätt ok men givet att de måste satsa på landsbygden.
Citera
2026-09-16, 14:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte

MP stämde ju. Att C ser MP som ett mittenparti är skrämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Så är det. Jag tror SD förlorade väldigt mycket på den anonyma kvinnliga SD-tjänstemannen som i en granskning har anklagats för att under ett decennium ha spridit proryska budskap, desinformation och material som gynnar Kremls intressen.

Jag var tidigare mycket pro SD, men nu är jag helt emot SD. Finns inget värre än att ev. härbärgera ryska spioner. För om inte detta är ett infiltrationsförsök av Ryssland, då vet jag inte vad som skulle vara det. Fy f..n för SD!

Ja den här säkerhetspolitiska skandalen kan säkert ha bidragit till SD's tapp, men de väljer att skylla på soffliggare, mentalt handikappade stödröstare till L osv. Det säger ju det mesta att ryssagenten och hennes sambo inte uteslöts direkt ur partiet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazgoe
Nja det är nog tveksamt att Maud skulle komma tillbaka. Det är för mycket kvinnor överallt nu.
Det behövs en ordentlig karlakarl som Lennart Daléus vid rodret.
Maud Olofsson har fortfarande ett monumentalt folkligt stöd som grundare av det borgerliga samarbetet Alliansen 2004.

Annie Lööf och ETR har eroderat C:s varumärke och förtroende bland väljarna.
Citera
2026-09-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Ja den här säkerhetspolitiska skandalen kan säkert ha bidragit till SD's tapp, men de väljer att skylla på soffliggare, mentalt handikappade stödröstare till L osv. Det säger ju det mesta att ryssagenten och hennes sambo inte uteslöts direkt ur partiet
Och Gellerbrant är tillbaka i riksdagshuset tros att Jimmie sagt att denna härva måste utvärderas noggrant innan Gellerbrant får komma åter från pappaledigheten.

Gustav Gellerbrant, chef för SD:s samordningskansli i Regeringskansliet, gick för drygt en vecka sedan på föräldraledighet efter avslöjandet om att hans sambo, som även hon är SD-tjänsteman, har kopplingar till ryska statsaktörer och har spridit prorysk propaganda under mer än ett decennium.

TV4 Nyheterna avslöjar nu att Gustav Gellerbrant under tisdagen deltog i ett krismöte i riksdagen tillsammans med andra SD-toppar.
Citera
2026-09-16, 14:27
Medlem
Citat:
Och Gellerbrant är tillbaka i riksdagshuset tros att Jimmie sagt att denna härva måste utvärderas noggrant innan Gellerbrant får komma åter från pappaledigheten.

Gustav Gellerbrant, chef för SD:s samordningskansli i Regeringskansliet, gick för drygt en vecka sedan på föräldraledighet efter avslöjandet om att hans sambo, som även hon är SD-tjänsteman, har kopplingar till ryska statsaktörer och har spridit prorysk propaganda under mer än ett decennium.

TV4 Nyheterna avslöjar nu att Gustav Gellerbrant under tisdagen deltog i ett krismöte i riksdagen tillsammans med andra SD-toppar.

Stämmer det, är det en skandal. Känns demonstrativt av SD att låta honom delta så snart valet var över. Eller har han något på Åkesson...
Citera
2026-09-16, 14:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Ja, nästan S- nivå på den.
Citera
2026-09-16, 14:34
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Socialdemokraterna kan inte bjuda in "dörrmattan" V för då skulle S sitta på en bomb om man skulle regera tillsammans med V!💣

När som helst under kommande 4-års-period skulle den kunna brisera.

Bakgrund:

Vänsterpartiets kandidater har bland annat spridit antisemitiska konspirationsteorier i sociala medier, hyllningar till Rysslands president Vladimir Putin och terrororganisationen Hamas. Vänsterpartiets politiker i riksdagen har skrivit stödbrev till palestinska fångar som är dömda för grova brott.

Enstaka individer? Nej, minst 33 rötägg hittills, inklusive polisanmälda riksdagsledamoten Lorena Delgado Varas togs bort från listorna innan valet.

Garanterat kommer media att avslöja ytterligare vänsterpartister högt upp i V-hierarkin som gett/ger uttryck för antisemitism. Då skulle S vara körda. Att välja en samarbetspartner som V skulle väljarna inte förlåta! Och ingen skulle vara gladare än jag.👍

https://www.sverigesradio.se/artikel/vansterpartiet-tar-bort-fler-kandidater-efter-antisemitism

https://www.expressen.se/nyheter/politik/dadgostar-om-nya-avslojandet-de-ar-borta/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMxPwR/riksdagsledamot-spred-antisemitism-polisanmals
Jag tror de eventuella avslöjanden hos V skulle ändå inte påverka det. De blinda kommer hävda att V har gjort sig av med extremism och att SD är fortfarande värst för de härstammar från personer som sympatiserade med Hitler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in