2026-09-16, 13:46
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aywass
Kvinna med kuk

Var det inte en kvinna som kallade sig man?
Citera
2026-09-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronus
Märkligt då hon återfinns på sajter som Mr Koll etc.

Det är väl hennes syrra?
Citat:
Ursprungligen postat av JasonDuval
Snarare att beslutet om häktning inte fattats ännu men när det fattat så är det offentligt och ej sekretessbelagt.

Det som begärts ut är åklagarens häktningsframställan, inte domstolens beslut. Den är normalt sekretess fram till personen beslutats häktad.
Skumt någon har jag för mig skrev att namnet kommer vid häktningsframställan men jag tror inte tingsrätten släpper namnet som sagt sekretess är uselt när det handlar om misstänkta
Citera
2026-09-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Den misstänktes namn är maskat hos domstolen (mål B 12554-26).

Saken: grov våldtäkt mot barn.
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Japp tyvärr, vi kommer inte få något från tingsrätt överhuvudtaget då allt är sekretess, ingen ide att åka till tingsrätt allt är igenbommat i detta fall
En annan användare skrev att den person som förekommer i trådens MGM-spekulationerna (kvinna, 23 år) ska ha skyddad ID. Och enligt uppgifter till AB ska den misstänkte vara en kvinna. Bara en indikation. Finns många kvinnor varav en hel del kan ha skyddad ID.

Så, det är enligt mig ännu inte klarlagt vem den misstänkte är. (Och så länge misstankegraden är 'skälig' kan det finnas anledning att vara extra försiktig med personens ID i spekulationerna).

Blir intressant att höra om tingsrätten beslutar om häktning och om misstankegraden i så fall landar i 'skälig' eller i 'sannolika skäl'.

Ur artikeln (AB 16 aug:
"Enligt källor är den misstänkta en kvinna.

Den misstänkta greps under söndagseftermiddagen och är anhållen på den lägre misstankegraden; skäligen misstänkt. Enligt Aftonbladets uppgifter greps personen i sin bostad.

Där ska man bland annat ha hittat kläder som stämmer in på gärningspersonens signalement, enligt uppgifter."

"– Vi är just nu inne i ett oerhört känsligt skede av utredningen och det pågår fortsatt ett intensivt och prioriterat utredningsarbete, säger åklagaren Oskar Hedström.

Han vill inte kommentera könet på den misstänkta. Han vill inte heller kommentera varför den personen är anhållen på den lägre misstankegraden."
Citera
2026-09-16, 13:48
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Hur många av dessa är överfall? Inga va. Stäng igen kakhålet.
Ja det är stor skillnad mellan de två tillväga gångssätten faktiskt!

Kan ju inte finnas många överfallsvåldtäkter historiskt mellan kvinnor och barn!
Citera
2026-09-16, 13:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronus
Märkligt då hon återfinns på sajter som Mr Koll etc.

Är det hon, eller en tvillingsyster?
Citera
2026-09-16, 14:01
Medlem
Troians avatar
Den tidigare anhållna har nu släppts.
Citera
2026-09-16, 14:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag tror dock inte på någon av dom som MÄ här. Jag tror det är en man som bytt till kvinnligt personnummer.

Varför tror du det?
Citera
2026-09-16, 14:02
Moderator
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Citat:
Den person som häktats för grov våldtäkt mot barn i Järfälla är inte längre begärd häktad.

Enligt åklagaren är det en annan person som är misstänkt istället.

– Polisen har arbetat mycket intensivt med ärendet och efter att häktningsframställan skickades in har nya omständigheter framkommit som gör att jag inte längre betraktar personen som misstänkt. Jag har därför beslutat att försätta personen på fri fot, säger kammaråklagare Oskar Hedström i ett pressmeddelande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1495337
Citera
2026-09-16, 14:03
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Citat:
Åklagaren backar: Misstänkt försätts på fri fot
Av Ebba Örn
Publicerad: I dag 12.25. Uppdaterad: I dag 14.02
Den person som gripits misstänkt för våldtäkt mot barn i Järfälla försätts på fri fot: ”Allt talar för en annan person”, säger åklagaren.
Är vad som skulle kunna hända om man har en identisk tvilling.....
Citera
2026-09-16, 14:04
Medlem
Under onsdagen lämnade åklagaren in en häktningsframställan men valde under eftermiddagen att återkalla den.
Citera
2026-09-16, 14:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Är vad som skulle kunna hända om man har en identisk tvilling.....

Är de identiska då? Den i tråden utpekade verkar ha färgat hår. Kan ju kanske även tvillingen ha, men…
Citera
2026-09-16, 14:08
Medlem
meas19s avatar
Fel person gripen!

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Under onsdagen lämnade åklagaren in en häktningsframställan men valde under eftermiddagen att återkalla den.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in