2026-09-15, 12:05
Avstängd
Har nån testat den med Kriminalvården-stämpel?
Citera
2026-09-15, 16:15
Medlem
Har någon provat denna Ghost dry siften? Ser asfin ut och priset är dyrare än worker dry
Citera
2026-09-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j2667
har elements just nu fast crumble cherry cake och jag tycker den känns lite syntetisk effekten varar max 1,5 timme och luktar för syntetiskt fruktigt

Okej tack för inputen, tycker dock bannan elements är äkta hash, luktar hash beter sig som hash, samt ät gitti ett bra tag. Upplever att man är gitti på rätt sätt om du förstår vad jag menar. Vissa syntetisk märker man direkt av bängheten
Får ingen riktigt koppling att det ska vara syntetiskt.
Men kan ha fel, då det mesta nu förtiden är syntetiskt.
Citera
2026-09-15, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shoozz
Okej tack för inputen, tycker dock bannan elements är äkta hash, luktar hash beter sig som hash, samt ät gitti ett bra tag. Upplever att man är gitti på rätt sätt om du förstår vad jag menar. Vissa syntetisk märker man direkt av bängheten
Får ingen riktigt koppling att det ska vara syntetiskt.
Men kan ha fel, då det mesta nu förtiden är syntetiskt.

Hur vet du att det mesta nuförtiden är syntetiskt? Har du mätare? Köper du prov från ”det mesta” som säljs i landet?
Citera
2026-09-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faluroedfaerg
Hur vet du att det mesta nuförtiden är syntetiskt? Har du mätare? Köper du prov från ”det mesta” som säljs i landet?
Får lämna tillbaka 70% av det jag köper för det är inte hash
Citera
2026-09-15, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shoozz
Får lämna tillbaka 70% av det jag köper för det är inte hash

Hur kommer du fram till det?
Citera
2026-09-15, 18:42
Medlem
Royal Farmz – Static Plasma Line | Coffee Breath

Riktigt tung lyxkvalitet. Extremt funky och animalisk profil..nästan unket på bästa möjliga sätt, med en gammal, fermenterad ton som är svår att sätta fingret på men jävligt god. Väldigt djup smakbild och riktigt bra uttryck i röken. Vetifan hur jag ska förklara det, gammal get? Haha.. Effekten kommer hårt och bygger på rejält, samtidigt som den sitter länge. En av mina absoluta topp 3 från 2026 hittills.

Shark Farmz – Purple Punch Frozen

Riktigt välgjord frozen med en tydlig grape-profil direkt från burken. Ljusa, fruktiga terps med en nästan ren candy-karaktär. Efter lite extra cure kommer sötman fram ännu mer och profilen går nästan åt grape candy/candy melt-hållet. Väldigt fin terp-preservation och en riktigt clean smoke. En av de bättre frozens jag testat på länge i Svea rike

Melonade – Static Sift | 220/160u

Fruktig och söt med en lätt jordig underton som ger lite mer djup till profilen. Bra balans mellan fruit och earthyness utan att något tar över. Inte riktigt samma terpintensitet eller komplexitet som Royal Farmz , men fortfarande en riktigt solid sift. Effekten sitter länge och gör definitivt jobbet. Bra allround-hash tycker jag

Runtz – 90/120u

Fin dry med en profil som drar åt Zkittlez-hållet, även om den inte riktigt når samma nivå i terpintensitet eller komplexitet. Ganska subtil smakbild, men med en trevlig grundprofil. Svårt att vara helt objektiv när man blivit så här jäkla bortskämd med riktigt terp-tunga hashsorter.. Mer vardagsorienterad än showcase-kvalitet, men fortfarande ett bra val för den som uppskattar klassisk dry!
Senast redigerad av hardkårr 2026-09-15 kl. 19:35.
Citera
2026-09-16, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr

Riktigt tung lyxkvalitet. Extremt funky och animalisk profil..nästan unket på bästa möjliga sätt, med en gammal, fermenterad ton som är svår att sätta fingret på men jävligt god. Väldigt djup smakbild och riktigt bra uttryck i röken. Vetifan hur jag ska förklara det, gammal get? Haha.. Effekten kommer hårt och bygger på rejält, samtidigt som den sitter länge. En av mina absoluta topp 3 från 2026 hittills.

Riktigt välgjord frozen med en tydlig grape-profil direkt från burken. Ljusa, fruktiga terps med en nästan ren candy-karaktär. Efter lite extra cure kommer sötman fram ännu mer och profilen går nästan åt grape candy/candy melt-hållet. Väldigt fin terp-preservation och en riktigt clean smoke. En av de bättre frozens jag testat på länge i Svea rike

Fruktig och söt med en lätt jordig underton som ger lite mer djup till profilen. Bra balans mellan fruit och earthyness utan att något tar över. Inte riktigt samma terpintensitet eller komplexitet som Royal Farmz , men fortfarande en riktigt solid sift. Effekten sitter länge och gör definitivt jobbet. Bra allround-hash tycker jag

Runtz – 90/120u

Fin dry med en profil som drar åt Zkittlez-hållet, även om den inte riktigt når samma nivå i terpintensitet eller komplexitet. Ganska subtil smakbild, men med en trevlig grundprofil. Svårt att vara helt objektiv när man blivit så här jäkla bortskämd med riktigt terp-tunga hashsorter.. Mer vardagsorienterad än showcase-kvalitet, men fortfarande ett bra val för den som uppskattar klassisk dry!

Gammal get lät sjukt gott. Mums.
Citera
2026-09-16, 12:39
Medlem
Rebel4s avatar
Citat:

Runtz – 90/120u

Tack för fin recension..!

Jag upplevde Purple punch som en av sharkfarm medel sorter inte den starkaste men helt klart godkänd, jätte god smak och sjukt najs att mecka med en vass kniv, som att skära i perfect massa av sand och jord, asmr på den..!

Ska hämta Ghost imorgon, sjuk billig i dk...!
Rapport kommer..!
Citera
2026-09-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebel4
Tack för fin recension..!

Jag upplevde Purple punch som en av sharkfarm medel sorter inte den starkaste men helt klart godkänd, jätte god smak och sjukt najs att mecka med en vass kniv, som att skära i perfect massa av sand och jord, asmr på den..!

Ska hämta Ghost imorgon, sjuk billig i dk...!
Rapport kommer..!

Shark Farmz är ju inte den bästa "farmen" precis, tvärtom. Men vissa plattor/strains ju också bättre än andra.

Men vi får för det mesta dom sämsta "Farms" här i norden som Shark, Hash Patty osv. Saknar archetyp där man kunde hitta The Hash Valley, Anonymuz Farmz, Blue Magic Patron inrikes.

Hoppas den Ghost är bra! Tror inte du blir besviken. Vad pröjsar du i DK? 4k?
Senast redigerad av Gelato33 2026-09-16 kl. 13:01.
Citera
2026-09-16, 12:46
Medlem
Citat:
Vad fick du ge för denna? Sett den gå för 120 pris men också 200 per g.

Runtz för 200kr/g? Bojkotta den säljaren. Men är du säker på att det är den Runtz med grön text och kommer i gul/orange pappersförpackningar med frukter på? Kan ju vara nån annan bättre sort, men troligen inte.
Senast redigerad av Gelato33 2026-09-16 kl. 13:00.
Citera
2026-09-16, 13:06
Medlem
Citat:
Såg denna också. Tyckte det var märkligt att den var billigare än samurai frozen. Men såg helt klart godkänd ut.

Har sett många sorter som varit/sett bättre ut än Samurai och varit billigare. Bara för en sort kostar lite mera betyder inte alltid så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in