2026-09-16, 10:43
Avslutad
En liten mysig by på landet i England med cirka 350 invånare fick plötsligt besked om att 1350 "flyktingar" dvs unga män från Afrika och Mellanöstern skulle placeras i deras by.

Detta accepterades inte av lokalborna och byn har nu röstat för att bryta sig fri från Storbritannien och styra sig själva framöver

Citat:
Byns revolt mot massinvandring – folket röstade för att lämna UK
16 september 2026 kl. 09.25

En liten engelsk by har svarat på en infekterad strid med ett ovanligt drag. Efter veckor av protester kallades invånarna till valurnorna – och den symboliska omröstningen har nu väckt uppmärksamhet långt utanför grevskapet och till och med utanför Storbritannien.

Diskutera:

Kommer vi få se mer av detta i Europa tror ni kommande år? Jag kan tänka mig ställen på landsbygden i tex Frankrike, Belgien, Tyskland mm som vill bryta sig fria från påtvingad massinvandring av sina huvudstäder.

Källor
https://frihetsnytt.se/byns-revolt-mot-massinvandring-folket-rostade-for-att-lamna-uk/
https://www.youtube.com/watch?v=VfWCQQewJqE
Senast redigerad av StoltSvenskFascist 2026-09-16 kl. 10:48.
Citera
2026-09-16, 10:55
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoltSvenskFascist

Diskutera:

Kommer vi få se mer av detta i Europa tror ni kommande år? Jag kan tänka mig ställen på landsbygden i tex Frankrike, Belgien, Tyskland mm som vill bryta sig fria från påtvingad massinvandring av sina huvudstäder.

Det blir ju bara ett slag i luften, eller i bästa fall en opinionsyttring. Någon självständighet blir det i alla fall inte.
Citera
2026-09-16, 11:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoltSvenskFascist
En liten mysig by på landet i England med cirka 350 invånare fick plötsligt besked om att 1350 "flyktingar" dvs unga män från Afrika och Mellanöstern skulle placeras i deras by.

Detta accepterades inte av lokalborna och byn har nu röstat för att bryta sig fri från Storbritannien och styra sig själva framöver

Diskutera:

Källor
https://frihetsnytt.se/byns-revolt-mot-massinvandring-folket-rostade-for-att-lamna-uk/
https://www.youtube.com/watch?v=VfWCQQewJqE

Vilken by gäller det då?
Citera
2026-09-16, 11:08
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vilken by gäller det då?

Jag gick in på frihetsnytt så du slapp (rövsajt förövrigt) det är Oxfordshire. EDIT: byn Piddington i Oxfordshire
Citera
2026-09-16, 11:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag gick in på frihetsnytt så du slapp (rövsajt förövrigt) det är Oxfordshire.

Oxfordshire är ingen by.
Det är ett ”grevskap”. Se det lite som ett län.
Jag har besökts flera byar i Oxfordshire. Mysigt, pittoreskt och tryggt.
Citat:
Residents of an Oxfordshire village have voted to become independent from the UK in a symbolic referendum held in protest at plans to house more than 1,000 migrants at a former military base.
https://www.bbc.com/news/articles/ckz7zyn1lwypo
Citera
2026-09-16, 11:13
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Oxfordshire är ingen by.
Det är ett ”grevskap”. Se det lite som ett län.
Jag har besökts flera byar i Oxfordshire. Mysigt, pittoreskt och tryggt.
https://www.bbc.com/news/articles/ckz7zyn1lwypo

Jag editerade precis när du svarade: Piddington är svaret på lodrätt ett
Citera
2026-09-16, 11:49
Medlem
Det får mig att tänka på Asterix. Har de trolldryck tro?
Citera
2026-09-16, 11:59
Medlem
De har garanterat redan fått förfrågningar tidigare om att sälja marken och de har svarat nej. Här kommer då statens motsvar; Att fördriva befolkningen istället.

Hela poängen med detta är att fördriva de boende där så att staten eller företag kan köpa upp marken så att de kan förvandla området till något annat mer lönsamt.
Citera
2026-09-16, 12:20
Medlem
Bra. Bra för att Storbritannien är ett äckligt, rasistiskt kolonialprojekt som förstört ursprungskulturer världen över och uppfunnit mobbning i skolor som de medvetet lärde ut och spred både i kolonier, i sina internatskolor och på sina hemska barnhem.
De är ondskan själva.
Skottland, Wales och Nordirland vill inte heller tillhöra Storbritannien.
Hoppas fler ansluter och går samman.
Citera
2026-09-16, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Bra. Bra för att Storbritannien är ett äckligt, rasistiskt kolonialprojekt som förstört ursprungskulturer världen över och uppfunnit mobbning i skolor som de medvetet lärde ut och spred både i kolonier, i sina internatskolor och på sina hemska barnhem.
De är ondskan själva.
Skottland, Wales och Nordirland vill inte heller tillhöra Storbritannien.
Hoppas fler ansluter och går samman.

Jag håller med dig men jag skyller ingenting på den Brittiska befolkningen utan bara på eliten framförallt i London/City of London. De behandlar sina egna medborgare lika illa som de behandlade folket de koloniserade och alltid gjort.

Den Brittisk eliten är ett perverst, degenerat och vidrigt folk. Det såg vi inte minst under Epstein-läckan.
Citera
2026-09-16, 12:36
Medlem
Om det är som så att staten vill köpa upp marken så lär det väl inte bli särskilt lönsamt om 1350 personer ska leva på bidrag. Det brukar dröja 9-10 år innan hälften kommer ut i arbetslivet. Och vem vill sedan flytta dit, eller starta upp nya företag?

Det blir väl som vid krisen i Ceuta i Spanien. Invånarna var livrädda, och skickade sina döttrar till släktingar långt bort därifrån.
Senast redigerad av Newton555 2026-09-16 kl. 12:56.
Citera
2026-09-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Om det är som så att staten vill köpa upp marken så lär det väl inte bli särskilt lönsamt om 1350 personer ska leva på bidrag. Det brukar dröja 9-10 år innan hälften kommer ut i arbetslivet. Och vem vill sedan flytta dit, eller starta upp nya företag?

Det blir väl som vid krisen i Ceuta i Spanien. Invånarna var livrädda, och skickade sina döttrar till släktingar långt bort därifrån.

Migranterna plockas bort när de har gjort sitt. Deras enda syfte i området är att fördriva den nuvarande befolkningen som är bosatta där. När syftet är uppfyllt så försvinner dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in