2026-09-16, 10:47
Medlem
Citat:
Fredrik Segerfeldt

Jag la min röst i riksdagsvalet på Centerpartiet. Detta av två skäl. Dels ville jag inte ge ministerposter till ett politiskt parti som inte bara är uttalat antiliberalt utan som dessutom behandlar en minoritet som andra klassens medborgare. Dels ville jag ge stöd till riksdagens mest marknadsliberala parti. Som statsministern ofta sagt står C i många frågor till höger om M.
Det var sådana som jag som avgjorde valet. Och jag röstade inte för att Vänsterpartiet skulle få ministerposter. Jag röstade inte ens för en vänsterregering. Nu kräver jag att C omfamnar sin borgerlighet.
Valet för en stor framgång för borgerligheten. Och nu kommer signaler från Sd att de skulle kunna tänka sig att släppa kravet på att få sitta i regeringen. Partiet vet att ur deras perspektiv är en regering med Mp och V värre än en borgerlig regering, som antingen tolereras av C eller där C ingår.
Då borde C kunna släppa sin röda linje om att inte samarbete med en regering som är beroende SD. Ulf Kristersson bör få regera vidare.
Centerpartiet bör utnyttja sin vågmästarställning och pressa fram så många liberala reformer som möjligt. Det var det mandat ni fick av mig. Det är dags att leverera

https://www.facebook.com/fredrik.segerfeldt

Hur många Centerväljare känner sig som Fredrik?
Citera
2026-09-16, 11:04
Medlem
PuffOchPiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13

Fredrik är dum i huvudet, Centerpartiet hade redan klargjort detta före valet. Att dumskallar röstar på andra dumskallar är väl rätt väntat.
Citera
2026-09-16, 11:06
Medlem
triptykens avatar
Ok jag hade vart såååå fascinerad av det här.

Men det hade vart av skadeglädje dock. S högerfalang hade insett att deras fiender inte ligger vänsterut längre (en fantasi dom haft sen V inte gick med på allt dom sa i ett bräde några val sen), C's marknadsliberaler hade fått möta en krass verklighet när dom inser att deras väljare som drog från L plötsligt försvinner nästa val. SD's väljare hade en gång till fått ta att partiet egentligen inte har så mycket att säga.

M och Kd kan väl ses som dom stora vinnarna eftersom dom kan lajva stadsmannamässiga. L sitter plötsligt och försöker lista ut vad fan dom ska göra nu med alla löftena dom daskade runt och får se sig omsprungna av C.

Och med det en av Sveriges tyngsta mandatperioder framför sig.

2030 skulle vara toppen då för oss som är V eller Mp.

Jag är för!
Citera
2026-09-16, 11:21
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffOchPiff
Fredrik är dum i huvudet, Centerpartiet hade redan klargjort detta före valet. Att dumskallar röstar på andra dumskallar är väl rätt väntat.

Haha, du skrev vad jag tänkte Vilken jävla totalidiot. Med tanke på att alla som röstar C är efterblivna, kan man ju iaf hoppas på att de är lika superspecialefterblivna som denna Fredrik.
Citera
2026-09-16, 11:46
Medlem
Citat:

Här hade man kunnat stänga tråden.

Fredrik verkar ha bott under en sten i 20år.
Citera
2026-09-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ungefär ja.
Vad anställer de för IQ-befriade människor på Timbro?
Röstar man på ett parti som vill ha 20 miljoner nya muslimer och afrikaner i landet och sagt sig stödja kommunistisk regering så är det klart att partiet kommer agera så. Inte bli nya SD.
Citera
2026-09-16, 12:27
Medlem
Citat:
Allt för många, resten av väljarna visste om redan från början att en röst på C är den mest bortkastade rösten man kan lägga.
Citera
2026-09-16, 12:40
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ok jag hade vart såååå fascinerad av det här.

Men det hade vart av skadeglädje dock. S högerfalang hade insett att deras fiender inte ligger vänsterut längre (en fantasi dom haft sen V inte gick med på allt dom sa i ett bräde några val sen), C's marknadsliberaler hade fått möta en krass verklighet när dom inser att deras väljare som drog från L plötsligt försvinner nästa val. SD's väljare hade en gång till fått ta att partiet egentligen inte har så mycket att säga.

M och Kd kan väl ses som dom stora vinnarna eftersom dom kan lajva stadsmannamässiga. L sitter plötsligt och försöker lista ut vad fan dom ska göra nu med alla löftena dom daskade runt och får se sig omsprungna av C.

Och med det en av Sveriges tyngsta mandatperioder framför sig.

2030 skulle vara toppen då för oss som är V eller Mp.

Jag är för!

Varför är du för V och MP?

Gillar du islamism, organiserad brottslighet och massvåldtäkter på pensionärer?

Eller är det bidrag du vill åt?
Citera
2026-09-16, 12:43
Medlem
Balisers avatar
Vi har en dansk, norsk och finsk sits nu i riksdagen, men det har partierna inte förstått.
Citera
2026-09-16, 14:12
Medlem
Barentss avatar
Jag tror Fredrik har missuppfattat C, liksom många andra. C är ett Vänsterparti, de står ju helt klart utanför Höger-regeringen sedan 4 år. Att inte inse det kallas förnekelse.

Sedan är det en annan femma att all politik C driver är Höger. Det innebär att de kan samarbeta med Högern och få någon regeringsplats, det är upp till dem. Det är du de själva som frånsagt sig makt genom att inte samarbeta. Det är denna punkt som Fredrik borde fokusera på.
Citera
2026-09-16, 14:33
Medlem
Pungsvings avatar
C är de förvirrades parti. Inget konstigt med det.
Citera
2026-09-16, 15:41
Medlem
Citat:

Fast, C har sedan Lööfs tid sagt att de inte tänker sätta sig i en regering som är beroende av SD. Vi har nu facit på vad en regering som är beroende av SD gör. För det är inte mycket borgerlig politik vi sett under mandatperioden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in