2026-09-15, 03:24
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Följande forumdelar har du postat mer än 50 inlägg i:

Fotbolls-VM - Matchprat: 1 536
Eventprat - OS Milano Cortina 2026: 678
Fotboll: matchprat: 251
Valet 2026: 97
Tv-serier och tv-program: 76
Dator- och konsolspel: 69
Fotbolls-VM i USA, Kanada och Mexiko 2026: 58

Utöver det har du en lång lista med forumdelar där du postat mindre än 50 inlägg per forumdel (bl.a. den som kort och gott heter Fotboll, med 26 inlägg).

Räknar man ihop det är 1871 av dina totalt 3624 oraderade inlägg postade i forumdelar som rör fotboll (om det inte finns någon ytterligare fotbollsrelaterad del jag missat när jag ögnade igenom listan). Dvs runt 52%.
Och vilka har jag postat mindre än 50 inlägg i? Varför undviker du att räkna med dem? För att det inte passar ditt narrativ och att jag då skulle ha betydligt lägre än 52% (vilket för övrigt är mindre än 60%) Trodde inte matchprat räknades till inlägg, då har ni ändrat. Jag har inte 3624 inlägg.

Och varför svarar inte lögnaren och någon helt annan moderator? Är ju tydligt att ni gaddar ihop er och håller varandra om ryggen "easy_dan är vettig" klart en annan moderator skriver det om en annan moderator. Varför vågar inte easy_dan svara på en enda fråga och varför tillåts hon stänga av mig utan anledning?
2026-09-15, 03:34
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Och vilka har jag postat mindre än 50 inlägg i Varför undviker du att räkna med dem? För att det inte passar ditt narrativ och att jag då skulle ha betydligt lägre än 52% (vilket för övrigt är mindre än 60%) Trodde inte matchprat räknades till inlägg, då har ni ändrat. Jag har inte 3624 inlägg.

Jag tog inte med dem för att skära ner på spammet. Det blir en väldigt lång lista, men jag räknade samman samtliga oraderade inlägg, alltså inklusive alla de forumdelar där du har <50 inlägg.

Anledningen till att din post count skiljer sig från siffran ovan är, som du noterar, mycket riktigt att t.ex. Matchprat inte räknas in i post count. Däremot så är det ju fortfarande inlägg du postat, och som du kan få varningar för. Och då det är den forumdel du med massiv marginal postat klart flest inlägg i så är det ju inte så konstigt att det är där du åkt på varningar.

Gällande fördelningen varningar/inlägg; Eftersom du har fått 5 varningar så är det omöjligt för en enskild moderator att ha delat ut en andel som är annan än de diskreta stegen 0, 20, 40, 60, 80 eller 100%. Av dessa är 60 den som ligger närmast 52, så Ancistrus tidigare observation stämmer rätt bra.

Citat:
Och varför svarar inte lögnaren och någon helt annan moderator? Är ju tydligt att ni gaddar ihop er och håller varandra om ryggen "easy_dan är vettig" klart en annan moderator skriver det om en annan moderator. Varför vågar inte easy_dan svara på en enda fråga och varför tillåts hon stänga av mig utan anledning?

Kanske för det är natt och normalt folk ligger och sover.
2026-09-15, 07:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
... varför tillåts hon stänga av mig utan anledning?

En moderator kan inte på eget bevåg ensam stänga av en användare.

Det görs av hela moderatorskollektivet efter gemensamt beslut.
2026-09-15, 13:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Varför vågar inte easy_dan svara på en enda fråga och varför tillåts hon stänga av mig utan anledning?

Vad är det för fråga du vill ha besvarad?

Du blev avstängd för att du fick fem varningar på kort tid, dessa varningar delades ut av tre olika moderatorer och sedan granskades varningarna av andra mods innan du stängdes av för 2.01.

/Mod
2026-09-16, 05:24
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Jag tog inte med dem för att skära ner på spammet. Det blir en väldigt lång lista, men jag räknade samman samtliga oraderade inlägg, alltså inklusive alla de forumdelar där du har <50 inlägg.

Anledningen till att din post count skiljer sig från siffran ovan är, som du noterar, mycket riktigt att t.ex. Matchprat inte räknas in i post count. Däremot så är det ju fortfarande inlägg du postat, och som du kan få varningar för. Och då det är den forumdel du med massiv marginal postat klart flest inlägg i så är det ju inte så konstigt att det är där du åkt på varningar.

Gällande fördelningen varningar/inlägg; Eftersom du har fått 5 varningar så är det omöjligt för en enskild moderator att ha delat ut en andel som är annan än de diskreta stegen 0, 20, 40, 60, 80 eller 100%. Av dessa är 60 den som ligger närmast 52, så Ancistrus tidigare observation stämmer rätt bra.

Kanske för det är natt och normalt folk ligger och sover.
Varför skriver du då ut en lista som inte stämmer och hävdar att det är 52% när det inte stämmer för du inte räknat med trådar där jag skrivit mindre inlägg i? Och ja? Då är långt ifrån majoriteten av mina 1759 inlägg i fotbollsforumet. Återigen, du räknar enbart så det ska passa ditt narrativ.

Fast varför lägger du dig i oavsett vilken tid det är på dygnet?
2026-09-16, 05:26
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En moderator kan inte på eget bevåg ensam stänga av en användare.

Det görs av hela moderatorskollektivet efter gemensamt beslut.
Fast jag har försökt ha kontakt med easy_dan som tydligt gett sig på mig och den som delar ut varningar och skitit totalt i att annan medlem vid tidpunkten citerade varenda inlägg från mig och skickade PM med sexuella inviter osv. och easy_dan är den som vägrar svara och när jag frågar henne varför hon vägrar svara blir jag avstängd.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-09-16 kl. 05:33.
2026-09-16, 05:27
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vad är det för fråga du vill ha besvarad?

Du blev avstängd för att du fick fem varningar på kort tid, dessa varningar delades ut av tre olika moderatorer och sedan granskades varningarna av andra mods innan du stängdes av för 2.01.

/Mod
Nej det blev jag inte alls. Det stod att jag blivit avstängd för alternativa konton vilket är ren och skär lögn. Varför fortsätter du ljuga? Två varningar var för samma post dessutom från olika moderatorer. Så om jag blir varnad för en post av två olika moderatorer så är det 2 varningar tycker du och 3 till så ska man bli avstängd. Varför har du inte besvarat något PM? Hur kan jag bli avstängd för ohörsamhet vilket du ljuger ihop när det är du som är ohörsam?
2026-09-16, 06:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Fast jag har försökt ha kontakt med easy_dan som tydligt gett sig på mig och den som delar ut varningar och skitit totalt i att annan medlem vid tidpunkten citerade varenda inlägg från mig och skickade PM med sexuella inviter osv. och easy_dan är den som vägrar svara och när jag frågar henne varför hon vägrar svara blir jag avstängd.

Som sagt så är det inte av en enskild moderator du kan bli avstängd och oavsett vilken moderator du fått varningar ifrån så gås dessa varningar igenom av de andra moderatorerna vid en ohörsamhetsomröstning. Skulle det då finnas någon eller några varningar de andra moderatorerna inte håller med om så plockas de bort från ohörsamhetsomröstningen.
2026-09-16, 06:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nej det blev jag inte alls. Det stod att jag blivit avstängd för alternativa konton vilket är ren och skär lögn. Varför fortsätter du ljuga? Två varningar var för samma post dessutom från olika moderatorer. Så om jag blir varnad för en post av två olika moderatorer så är det 2 varningar tycker du och 3 till så ska man bli avstängd. Varför har du inte besvarat något PM? Hur kan jag bli avstängd för ohörsamhet vilket du ljuger ihop när det är du som är ohörsam?

Även vid ett sådant fall plockas en av varningarna bort vid en ohörsamhetsomröstning.
2026-09-16, 07:56
Moderator
Maviels avatar
Mellan maj och juli fick du 5 unika (inga dubletter bland dessa) unika varningar av 3 olika moderatorer.

I juli stängdes du alltså av för ohörsamhet. Även om det var easydan som stod för avstängningen, är den ett resultat av en omröstning i moderatorskollegiet. Jag tittade igenom varningarna nu igen, och det ser inte ut att vara något konstigt med dessa. Du är helt klart ohörsam. Vilket ju är tydligt även i denna tråd. Du verkar inte vilja förstå varför du blir varnad och tar det personligt. Jag råder dig att försöka läsa vad flera användare och kollegor skrivit till dig.
Senast redigerad av Maviel 2026-09-16 kl. 08:09.
2026-09-16, 10:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Jag har besvarat iaf fem av dina PM, dock har jag inte svarat på alla eftersom jag inte anser att det är lönt att besvara PM som dessa:

Citat:
Nu får du fan skärpa dig din småsinta äckliga fitta. Är du sån jävla förlorade att du tycker du är cool som är mod?

Du har redan erkänt till mig att du är en fitta och horunge. Dra åt helvete fega fitta. Kan skicka min address så kan vi ses din fega horunge.

Vill du diskutera en avstängning för alternativa konton går det bra att skicka PM och fråga om det.
2026-09-16, 12:38
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Som sagt så är det inte av en enskild moderator du kan bli avstängd och oavsett vilken moderator du fått varningar ifrån så gås dessa varningar igenom av de andra moderatorerna vid en ohörsamhetsomröstning. Skulle det då finnas någon eller några varningar de andra moderatorerna inte håller med om så plockas de bort från ohörsamhetsomröstningen.
Som sagt så är det den moderatorn som är problemet. easy_dan tar tydligt ställning mot mig. Att moderatorna tillsammans bestämmer är en helt annan sak. Du och jag diskuterar inte samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Mellan maj och juli fick du 5 unika (inga dubletter bland dessa) unika varningar av 3 olika moderatorer.

I juli stängdes du alltså av för ohörsamhet. Även om det var easydan som stod för avstängningen, är den ett resultat av en omröstning i moderatorskollegiet. Jag tittade igenom varningarna nu igen, och det ser inte ut att vara något konstigt med dessa. Du är helt klart ohörsam. Vilket ju är tydligt även i denna tråd. Du verkar inte vilja förstå varför du blir varnad och tar det personligt. Jag råder dig att försöka läsa vad flera användare och kollegor skrivit till dig.
Jag hade en person som förföljde mig i fotbolls-VM tråden. Natehiggers eller nåt sånt heter den användaren. Han svarade "bög" och liknande på ALLT jag skrev i stort sett. Han hade till och med mitt användarnamn i sin signatur. Han skrev sexuella PM till mig (som jag fick reda på senare att jag kan anmäla men jag visste inte det då så meddelanden är raderade och trodde man kunde få fram dem ur papperskorgen men tydligen inte) och jag fick noll hjälp med detta när jag skrev till moderatorerna om att göra något åt det. Häromdagen hände exakt samma sak igen. Natehiggers fortsätter kalla mig bög. Jag har skrivit till easy_dan som varit otrevlig och beter sig som en idiot. Det är du som är ohörsam och det var inte det jag blev avstängd för. När jag försökte logga in stod det klart och tydligt "du har blivit avstängd för alternativa konton"
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-09-16 kl. 12:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in