2026-09-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag har ett par svarta jeans på mig just nu som jag har köpt på ett ställe i Roslagen och som på rea kostade 1298 kronor. Butiken är numera nedlagd. Det är nitar på bakfickorna av jeansen och det ser tufft ut tycker jag.

Säkert snyggt och sexigt, men vad har det med saken att göra?
Citera
2026-09-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Som det ser ut i rådande stund verkar AFS vara näst största parti utanför riksdagen. Om det inte hade varit för Örebropartiet, hade kanske de fått ihop 1%?

Svårt att säga det där. Känns som ÖP;are hade valt SD eller soffan istället för AfS?

Någon som har erfarenheter/tankar om hur mycket ÖP och AfS verkligen slåss om exakt samma röster?
Citera
2026-09-15, 19:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag har ett par svarta jeans på mig just nu som jag har köpt på ett ställe i Roslagen och som på rea kostade 1298 kronor. Butiken är numera nedlagd. Det är nitar på bakfickorna av jeansen och det ser tufft ut tycker jag. Just nu följer jag det här så noggrant. Jag är jätteledsen och förtvivlad. Hade hoppats så mycket på att Alternativ för Sverige och världens typ kanske bästa människa, Gustav Kasselstrand, skulle göra ett succéval. Så kommer det dock inte att bli. Storstädernas röster har inte räknats ännu, så partiet kommer inte att få 0,37 % som de just ligger på. Jag trodde på minst 0,7 %., men mitt eget folk är som helt hjärnskadat i huvudet. Gustav måste känna sig väldigt ledsen. Stackars Gustav. Han har inte gjort något fel. Han har under valturnén varit bäst. Det är folket som han tillhör som är sjukt. I personvalet så har AFS-röstarna verkligen valt Gustav Kasselstrand. Han har hittills fått 978 röster. Den som har näst flest är Anders Bergström med 13 röster.
Massor räknat i Örebro där ÖP har över 4% och tar röster från AFS. Massor räknat i storstaden Malmö. Inget räknat i gigantiska AFS-fästen som Skåne (utanför Malmö) och Västra Götaland.
Senast redigerad av baggebo1 2026-09-15 kl. 19:09.
Citera
2026-09-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Svårt att säga det där. Känns som ÖP;are hade valt SD eller soffan istället för AfS?

Någon som har erfarenheter/tankar om hur mycket ÖP och AfS verkligen slåss om exakt samma röster?

De vill stänga gränserna och ha återvandring. Det är den viktigaste frågan för många svenskar. Misstänker att de snodde åt sig en hel del eftersom gammelmedia har skrivit om ÖP.
Afs har de inte nämnt.
Citera
2026-09-15, 19:07
Medlem
Citat:
Jag har ett par svarta jeans på mig just nu som jag har köpt på ett ställe i Roslagen och som på rea kostade 1298 kronor. Butiken är numera nedlagd. Det är nitar på bakfickorna av jeansen och det ser tufft ut tycker jag. Just nu följer jag det här så noggrant. Jag är jätteledsen och förtvivlad. Hade hoppats så mycket på att Alternativ för Sverige och världens typ kanske bästa människa, Gustav Kasselstrand, skulle göra ett succéval. Så kommer det dock inte att bli. Storstädernas röster har inte räknats ännu, så partiet kommer inte att få 0,37 % som de just ligger på. Jag trodde på minst 0,7 %., men mitt eget folk är som helt hjärnskadat i huvudet. Gustav måste känna sig väldigt ledsen. Stackars Gustav. Han har inte gjort något fel. Han har under valturnén varit bäst. Det är folket som han tillhör som är sjukt. I personvalet så har AFS-röstarna verkligen valt Gustav Kasselstrand. Han har hittills fått 978 röster. Den som har näst flest är Anders Bergström med 13 röster.

Aa vi får vara glada om vi åtminstone gör bästa valet någonsin nu…hoppas 0,32% iaf. Trodde ändå mer när man förstod att nyans var väck så att det fanns 1,6% att ta av.
Men folket valde icke-nationalistiska, icke-konservativa, obildade, jobbige, populistiske, kontrollerade oppositionen och ”fd” kommunisten Allard som inte kan stava till historia eller geopolitik och tycker exakt som SD i alla frågor med skillnaden att han skriker ut de.
Patetiskt.
Citera
2026-09-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
De vill stänga gränserna och ha återvandring. Det är den viktigaste frågan för många svenskar. Misstänker att de snodde åt sig en hel del eftersom gammelmedia har skrivit om ÖP.
Afs har de inte nämnt.

Gammelmedia älskar att visa upp gycklaren och klickgenereraren Allard samt den kontrollerade oppositionen ÖP i syfte att sänka SD och stoppa äkta förändring(AfS).
Senast redigerad av Yavannanienna 2026-09-15 kl. 19:31.
Citera
2026-09-15, 19:24
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Säkert snyggt och sexigt, men vad har det med saken att göra?

Offervilja är en stilist i sitt skrivande. Ofta tar hen avstamp i något trivialt och vardagsnära, för att sedan sömlöst glida över på ämnet för tråden. Det tycker jag är ok när man gör det så snyggt som hen gör.

Offervilja är en mästare i den litterära stil som brukar refereras till som: "Stream of consciousness". Men nog om det nu.

Jag har två funderingar kring AfS. Stämmer snacket som har varit under valkampanjen, att AfS i princip är ett enmansparti med bara Kasselstrand som bestämmer allt?

Eller finns det någon annan med verkligt inflytande i partiet?

Och finns det någon kvar sedan 2018-tiden med hög energi. Eller är det bara Kasselstrand kvar sedan den tiden? Jeff Ahl, William Hahne, Evelina Hahne med flera har ju iaf lämnat partiet..
Citera
2026-09-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna

I Örebro län gör de definitivt det, även om ÖP tar röster från SD också.

Det jag finner förbryllande är att så pass många utanför Örebro län har röstat på ÖP. T.ex. har de i skrivande stund 0,64 procent av räknade röster i Dalarna.
Citera
2026-09-15, 20:36
Medlem
Citat:
Afs har de inte nämnt.
Är det verkligen så många svenskar? Valresultatet visar något annat.

Att ha en restriktiv invandring vill de flesta just nu. Att däremot kasta ut massa folk, annat än kriminella efter avtjänat straff, vill nästan ingen.

En kraftig befolkningsminskning skulle påverka välståndet i landet väldigt negativt och massa småföretag skulle gå i konkurs. Butiker, restauranger, frisörer etc. etc. etc. Bostadspriserna skulle också sjunka kraftigt.

Nej, väldigt få Svenssons skulle få det bättre med AfS-politik.
Citera
2026-09-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Är det verkligen så många svenskar? Valresultatet visar något annat.

Att ha en restriktiv invandring vill de flesta just nu. Att däremot kasta ut massa folk, annat än kriminella efter avtjänat straff, vill nästan ingen.

En kraftig befolkningsminskning skulle påverka välståndet i landet väldigt negativt och massa småföretag skulle gå i konkurs. Butiker, restauranger, frisörer etc. etc. etc. Bostadspriserna skulle också sjunka kraftigt.

Nej, väldigt få Svenssons skulle få det bättre med AfS-politik.

Stort andel muslimer måste skickas hem om inte Sverige ska bli en islamistisk stat i framtiden. Eftersom muslimerna föder extremt många ungar.
Tror du Sverige skulle bli bättre med sharia lagar?

Den globalistiska politik som förs för tillfället gynnar verkligen inte småföretagen. Det är väl bara riva massa fula betongklumpar från miljonprogrammets era om det skulle bli för mycket bostäder.
Citera
2026-09-15, 23:25
Medlem
Charles-Lyntons avatar
AFS ser ut att gå emot ett rekordresultat. ÖP kommer närmast garanterat komma in i riksdagen 2030, men det finns nog goda chanser att Kasselstrand kommer att få 2,5% och kunna leva gott på partibidrag därefter. Jag tror att AFS och ÖP, eller "Riksalliansen för svenskspråkiga lokalpartier" (RFSL), kommer att fungera i framtidens Tidösamarbete som Folkpartiet och Centerpartiet i Reinfeldt-alliansen, alltså som två relativt små riksdagspartier som tyckte ungefär samma sak.

Jag tror att Kristdemokraterna blir förlorarna. Liberalerna har redan etablerat sig som ett svenskspråkigt nationalistparti för "storstadsbögar och invandrarkvinnor", Moderaterna som "polisstatsförespråkarna i fina kostymer", Sverigedemokraterna som "bonnlurksrasisterna med Thaifru". KD har inte samma nationalistiska bas som SD, M, L, ÖP och AFS. Det finns inga "gammelkonservativa svenska nationalister". Jag tror att det blir en nationalistisk fyrklöver år 2030 och därefter kanske en nationalistisk femklöver med AFS.

Citat:
Stort andel muslimer måste skickas hem om inte Sverige ska bli en islamistisk stat i framtiden. Eftersom muslimerna föder extremt många ungar.

Tror du Sverige skulle bli bättre med sharia lagar?

Tror du att Sverige kommer bli bättre som en kommunistisk poiisstat? https://youtu.be/e8SBv0-xN68?si=5YgimEZt5xUTG3-S&t=24
Senast redigerad av Charles-Lynton 2026-09-15 kl. 23:52.
Citera
2026-09-16, 07:56
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Stämmer snacket som har varit under valkampanjen, att AfS i princip är ett enmansparti med bara Kasselstrand som bestämmer allt?

Eller finns det någon annan med verkligt inflytande i partiet?

Och finns det någon kvar sedan 2018-tiden med hög energi. Eller är det bara Kasselstrand kvar sedan den tiden? Jeff Ahl, William Hahne, Evelina Hahne med flera har ju iaf lämnat partiet..

Ja det snacket stämmer. AfS är Gustav Kasselstrands enmansprojekt som han tar ut en rejäl månadslön från donationer och medlemsavgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in