Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Ägaren till bilen är en kvinna som har en son som är 20 år, sen kan man nog anta att bilen är skenskriven på mamman och sonen är brukare.
Tack för upplysningen om att det är en kvinna/mamma som är ägare till bilen, den informationen har jag missat i tråden. Jag trodde felaktigt att ägaren till bilen var den 20-åriga killen.
Det är klarlagt att ägaren är mamma till den personen som är uthängd i tråden?
Absolut kan man tänka sig att bilen är skenskriven på mamman och sonen brukar bilen. Det utesluter dock inte att andra än sonen kan ha brukat bilen.
Sonen (eller mamman) kan fortfarande ha lånat ut bilen till en annan person den kvällen och det är därför jag undrar om det finns några andra belägg än registreringsnumret.
Jag förstår om många nöjer sig med slutsatsen att ”sonen brukar köra bilen och då är han föraren som vållade dödsolyckan” – men för mig är detaljerna det mest intressanta när det gäller brottmål.
Jag säger alltså inte att sonen är oskyldig, men jag undrar om det finns
några andra uppgifter förutom regnumret som pekar på att rätt person är outad i tråden.
Jag har inte klickat på några länkar och kanske inte läst precis alla inlägg – därför vill jag dubbelkolla om något mer är bekräftat utöver regnumret.
Om regnummer och uppgifter kring mamman/ägaren och sonen/brukaren är det enda som finns – då är det så. Men det är alltså indicier och inte fakta i min värld.
Jag är inte ute efter att underkänna någon annans tes – jag vill bara veta mer exakt vad som är belagt och vad som är hypoteser. Det är alltså inte en personlig diss mot någon annan i tråden. Och jag vill veta om jag har missat något.