2026-09-15, 17:16
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Beslut kan förlängas, hänt förr, beror nog stor del på vilken regering det blir.

EU kommer säga nej
Vi har sagt ifrån oss den möjligheten att själva bestämma om skatt på bränsle och el
Citera
2026-09-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
EU kommer säga nej
Vi har sagt ifrån oss den möjligheten att själva bestämma om skatt på bränsle och el
Finns även en svensk del som är nedsatt, om jag minns rätt, EU går ut sista september och svenska delen sista november
Citera
2026-09-15, 17:18
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Spelar ingen roll hur mycket de höjer bränslepriset, det drabbar inte mig. Jag tankar alltid för 300 kr.

En klassiker jag tankar tills det klickar.
Citera
2026-09-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suspect2227
Jahopp, då var vi här.

Den senaste månaden har bensin och dieselpriserna gått spikrakt uppåt och kraftigare ökningar är att vänta.

Prisökningarna just nu består till största del på att priset på olja ökar till följd av krig och konflikter men snart väntas ytterligare ökningar då tidö-regeringens valfläsk löper ut.

Min gissning är att alla tidöväljare och framförallt Jimmie-snaskare kommer beskylla Magda för prisökningarna som kommer men de flesta ökningar som kommer nu och under vintern är sannolikt kopplat till antingen oljepriset eller att de tillfälliga säkningarna löper ut.

* Kommer tidöväljare och särskilt Jimme-snaskare förstå vad prisökningarna beror på?

* Är det dags att inse att vi behöver ställa om till ett fossilfritt Sverige istället för att fortsätta göra oss beroende av den smutsiga oljan?

Mvh, en som kör bensinbil och älskar bensinbilar men samtidigt är realistisk nog att förstå att det inte är hållbart i längden och att vi behöver ställa om.

Källa: Sveriges radio (länk)

Är det inte rimligare att bygga en infrastruktur för elbilar + laddning först?

Skulle alla gå över till elbilar idag så skulle hela systemet krascha.
Citera
2026-09-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är det inte rimligare att bygga en infrastruktur för elbilar + laddning först?

Skulle alla gå över till elbilar idag så skulle hela systemet krascha.
Vilket denna regering gjort, börjat i rätt ände i stället för att subventionera elbilar till obefintlig infrastruktur, förutom Stockholm, där det är korta avstånd till skillnad från resten av Sverige.
Citera
2026-09-15, 17:32
Medlem
Citat:
Vilket denna regering gjort, börjat i rätt ände i stället för att subventionera elbilar till obefintlig infrastruktur, förutom Stockholm, där det är korta avstånd till skillnad från resten av Sverige.

Skulle vi dubbla antalet elbilar så skulle det kollapsa.

Bor i Sthlm och visst finns det laddstationer här och var, men inte om du ska ha en egen parkering.

Den biten är ju inte utbyggd ens om 10år.
Citera
2026-09-15, 17:41
Medlem
De kunde inte ens vänta för regeringsbytet !
Citera
2026-09-15, 17:45
Medlem
Citat:
"Får göra en V," kräva prisstopp på drivmedelspriset....😂😉

Ja, då får vi inget drivmedel till Sverige. Fattigdom, ransonering och köer är vad som kännetecknar kommunistländer.
Citera
2026-09-15, 17:50
Medlem
I Danmark kostar Dieseln 30 spänn
Citera
2026-09-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
I Danmark kostar Dieseln 30 spänn

Segt, men rimligt enligt mig.
Citera
2026-09-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Knappast. Talmannen kommer att införa nyval om de försöker höja soppan.

Talmannen inför extraval om man misslyckas med regeringsbildning, inte på grund av att en subvention tas bort.
Citera
2026-09-15, 17:57
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Du glömmer att EU nu blivit mer höger, snart kommer vänstersidan pratar om utträde.
Det vore det enda positiva med att ha vänstersidan i regeringen.
Att gå ur EU tror jag skulle blir väldigt bra, men S lär inte gilla den idén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in