Citat:
Ursprungligen postat av
Svempa2014
MP är en sekt som vill ha ett helt annat samhälle.
Samtidigt så vill inget annat parti heller ha kärnkraft, men i brist på annan lösning så är de för kärnkraften. Det som däremot är anmärkningsvärt är att det varit tjafs om utbyggnationen sedan 2011 från först alliansen och sedan Tidö när de suttit vid makten och väldigt lite har hänt. Det mest intressanta är när energisamtalen mellan tidö och S bröt samman förra året. S är ju också för att bygga nytt, men ändå ville Tidö inte ha något samarbete.
Jag får en känsla att Tidö hellre vill dra på utbyggnationen för att hålla det som ett argument för att inte den rödgröna sidan skall vinna röster i valet, istället för att ta ett aktivt beslut eller blocköverskridande överenskommelser likt när vi gick med i Nato. Det sipprar ner till exakt samma sak som jag hävdat hela tiden. Folk sitter där för att tjäna pengar snarare än att serva oss. Se bara på hur många sjukdagar som rapporteras in. Är det ok om jag e hemma 97% av tiden från jobbet och inte anmäler mig sjuk (ser på dig jimmie)?
Sänk lönen för riksdagsledamöter till medellönen och rensa ut dököttet så kanske det byggs en ny reaktor innan 2100!