2026-09-15, 12:06
Medlem
swedenistanis avatar
Hej!

Tänkte fråga hur lång tid tar det innan man får sitt paket (1-2 kg) i från DHL Freight om man bor i Västerås.
Vad är eran erfarenhet av bolaget DHL Freight, brukar det ta 1-2 veckor innan man får sitt paket?
Citera
2026-09-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Tänkte fråga hur lång tid tar det innan man får sitt paket (1-2 kg) i från DHL Freight om man bor i Västerås.
Vad är eran erfarenhet av bolaget DHL Freight, brukar det ta 1-2 veckor innan man får sitt paket?

Skickas från vart ?
Citera
2026-09-15, 12:10
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Skickas från vart ?

Från Kina (Temu) den ska vara i Malmö nu. Enligt Temu så har den lämnat tullen 12 sep.
Citera
2026-09-15, 12:12
Medlem
Noetlovskijs avatar
Från Kina är det normalt med 2-4 veckor, ja. Om man inte betalat för någon slags expressleverans.
Citera
2026-09-15, 12:12
Medlem
Citat:
Från Kina (Temu) den ska vara i Malmö nu. Enligt Temu så har den lämnat tullen 12 sep.

om den nu lämnat malmö 12:e så borde du haft den i går
Citera
2026-09-15, 12:16
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Från Kina är det normalt med 2-4 veckor, ja. Om man inte betalat för någon slags expressleverans.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
om den nu lämnat malmö 12:e så borde du haft den i går

Jag har fått höra att detta företag (DHL freight) är dåliga på tider och är sega. Det därför jag frågar andras erfarenhet.
Citera
2026-09-15, 12:18
Medlem
Citat:
Jag har fått höra att detta företag (DHL freight) är dåliga på tider och är sega. Det därför jag frågar andras erfarenhet.

jag handlar inte från kina så ingen aning
Citera
2026-09-15, 12:45
Medlem
Riksreptilens avatar
Tyvärr för TS så håller deras lastbilar fartgränser mycket pliktroget när jag legat efter.

Den stora, X-faktor i leveranstid från Kina är hur ambitiös EUs tullmur är
Ingen tidig julhandel som ökar volymer så sannolikt rätt gott om tid att undersöka innehåll.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-15 kl. 12:47.
Citera
2026-09-15, 13:32
Medlem
5 dagar från USA (Texas) härom veckan. Var lite orolig att det skulle ta en dag till när paketet fortfarande låg kvar i Örebro kl 10.30 , men det kom fram samma dag ändå.
Citera
2026-09-15, 13:43
Medlem
Onanikrems avatar
Från Tyskland till hem här i byn brukar det ta 3-5 arbetsdagar. Kina vettefan? Temu-paketen brukade komma efter ett par veckor, men aldrig med DHL (då mitt ICA inte har utlämning av DHL) Inte heller köpt något från Kina sedan nya postmord-tull-skattskiten.
Citera
2026-09-15, 14:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Lite OT men så länge man håller sig borta från DSV/Schenker så ska det nog komma fram iallafall. Sen DSV/Schenker gick ihop så är det bara tur om något paket kommer dit det var tänkt.
Citera
2026-09-15, 14:23
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Lite OT men så länge man håller sig borta från DSV/Schenker så ska det nog komma fram iallafall. Sen DSV/Schenker gick ihop så är det bara tur om något paket kommer dit det var tänkt.

Helt min erfarenhet också.

Levtid med DHL varierar såklart, det är väl om inte annat geografiska skillnader med tanke på vårt avlånga land. Till mig brukar det dröja 1-2 dagar efter paketet lämnat tullen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in