Citat:
Ursprungligen postat av
otnokadnagaporp
Så går det när högern är helt värdelös, sämsta regeringen vi haft sedan mannaminne.
Det finns tusentals väljare där ute som ÄNDÅ har taktikröstat på SD med motiveringen "Tycker AfS eller ÖP har den bästa politiken men det här valet går jag ändå och taktikröstar på SD annars riskerar rösten att bli bortslängd".
Grattis, TROTS att folk taktikröstat på er vann ni inte, säger der er någonting?
Jag tror nog de flesta anser att nämnda regering är den regering på tvåtusentalet som har fått mest gjort. Medelklassen har fått tusenlappar mer i månaden, fått ordning på gängkriminaliten, börjat få ordning på migration och integration, gått med i Nato, tandvårdreformen, sänkt matmoms, elstöd, sänkta bensinpriser...och så vidare.
Ovan nämnda ting, som gemene man prioriterar, kommer i mycket att ta några rejäla kliv bakåt. De enda som kommer att tjäna på detta är bidragsparasiter, de verkligt fattiga, invandrare utan ambitioner, och lågutbildade och mindre begåvade människor från MENA som vill flytta till Sverige (läs ekonomiska migranter).
Detta är alltså vad du vill se. Märklig syn, måste jag säga. Istället för att gynna den vanliga svensken.