Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Unga kvinnor är ofta mer välutbildade än unga män för att inte tala om gubbar ute i obygden.
Det är väl en röd tråd vad gäller SD. I storstäderna och hos de med högskoleutbildning lyckas de inte locka väljare. En del talar om ett parti för WT men det tycker jag känns fel. I en demokrati ska alla få komma till tals oavsett bildningsnivå, sexuell läggning,kön eller religion. Eller?
Som högutbildad, homosexuell kvinna vänder jag mig emot hela ditt inlägg.
1. Ditt första argument handlar om att det är socialt självmord för både studenter och högutbildade kvinnor i storstäder att INTE vara öppet vänster. MÅNGA högutbildade kvinnor vågar ändå tänka själva och blir då utsatta för så sjuka mängder hat att det är direkt farligt. Se J K Rowling. Ebba Busch är totalt utfryst bland dessa i Sverige.
2. Människor blir inte smartare av att ha skaffat en examen som förskollärare, socionomer eller genusvetare. Det låter på dig som om du lever i Antikens Grekland och misstar vanliga högskoleutbildningar för 70 års högre studier i Platons skola.
Grupptryck, brist på kritiskt tänkande, ren lust att utöva rasism och hets mot folkgrupp gissar jag.
Dessutom har jag sett motsatsen till det du säger, nämligen att högutbildade och smarta kvinnor är moderater, kristdemokrater och liberaler. Men Vänsterväljare är istället vårdbiträden med kriminellt register.