2026-09-14, 20:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Vad har du tagit? Var tror du dess anhängare har tagit vägen? Försvunnit från jordens yta?

Nyans mycket svaga resultat är väl bevis något på att det är en liten andel av Sveriges muslimer som är extremister.

Det finns ca 100.000-200.000 troende muslimer i Sverige (1-2% av befolkningen) och bara någon tiondel av dessa lade sin röst på Nyans.
2026-09-14, 20:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irgendwie
Nyans behöver inte få några röster. Islamister kommer infiltrera MP, S och V. Det har vi redan sett.

Ok så när avslöjar de sin grand plan och inför sharialagar?
2026-09-14, 20:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vänsterpartiets vice partiledare:

"Dom vill ha doms röster"

Ungefär som en 7-åring talar.
2026-09-14, 20:26
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har väl inte sagt något konkret alls tidigare, bara dömt ut.

Det jag sa var en fråga som jag ville att man skulle svara på. Hur skapar det tillväxt. Varför skulle högre skatter göra det? Har du några belägg för att de gör det och på vilket sätt?

Jag kan ta ett praktiskt exempel: Om man hade dubbelt så många rika, som tjänade dubbelt så mycket, skulle det väl öka skatteintäkterna ännu mer, utan att höja nuvarande skatter. Eller hur? Så det borde väl vara målet för er om ni vill ha högre skatteintäkter. Annars handlar det väl inte om det egentligen.

Jag svarade kortfattat på den frågan innan, jag orkar inte förklara från a och o hur det fungerar.

Tillväxten sker som vanligt, via marknaden. Vänstern vill bara att staten ska ta mer ansvar i att styra investeringar och resursfördelning.

Man kan vara emot detta. Det antar jag att du är. Och det är ok, rösta höger då om du vill ha en friare marknad.
2026-09-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irgendwie
Nyans behöver inte få några röster. Islamister kommer infiltrera MP, S och V. Det har vi redan sett.

Exakt hur kommer "infiltrationen" ske rent konkret?😉
2026-09-14, 20:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du ställer fel fråga. Hur många röster fick Vänsterpartiet ska det vara.
Helt otroligt att folk är okapabla till att göra kopplingen. Vänstern släppte Woke 1.0 och omfamnade islamism och bidragsparasiter med öppna armar.

Ser jag ett enda riktat budgetförslag landa som betalning för förortens röstande kommer jag skita i att flytta tillbaka hem när min utlandsplacering är klar och börja söka mig till annat EU land. Då har vi hoppat in i spiralen som förstörde Argentina.
2026-09-14, 20:29
Medlem
AreYouBacks avatar
Centern vilken härdsmälta.
Medlem
Det är ett förfärligt tjat om invandrare här och deras förmodade inflytande på valet.

1998 hade V runt 10% i valen. Var det en grupp islamistiska terroristinvandrare som var här och stödröstade på dom redan då?

Under typ hela 1900-talet hade S alltid mellan 40 och 50 procent av rösterna. Muslimernas fel då också?
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Men det tycker ju AfS också

Nej. Att minska blatteriet med 0.5 miljoner när det redan är ca 4 miljoner blattar i landet innebär att Kasselstrand vill minska blatteriet med ca 12%. En bra början, men det räcker inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nyans mycket svaga resultat är väl bevis något på att det är en liten andel av Sveriges muslimer som är extremister.

Det finns ca 100.000-200.000 troende muslimer i Sverige (1-2% av befolkningen) och bara någon tiondel av dessa lade sin röst på Nyans.

De som fyllde i fel valsedlar röstade av misstag på Nyans, resten röstade på V
2026-09-14, 20:32
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Men jag tyckte att M partiet var emot omdömeslös invandring? Det lätt i alla fall så i en av debatterna som jag lyssnade till.

Och med fångläger menar du att M partiet ville införa hårdare och längre fängselsstraff för kriminella? Som jag tycker är inhumant och kontraproduktivt.

Det kännes snarare som att politikerna använder människor och deras rädsla som marionettdockor.
Vad de säger idag är inte samma sak som de sa tidigare. Vi har fått in enormt mycket kvinnohatande män och det är ett problem för mig. Att stänga gränserna mer idag gör inte någon skillnad när det redan är ett stort mansöverskott i Sverige som kommer skada kvinnor och flickors rättigheter och trygghet på sikt.

Med fångläger syftade jag på Allards dumma försök att fiska röster genom att måla upp sin totalitära fantasi där han först ska använda brottslingar som slavarbetare. Vi har redan sysselsättning pä anstalterna.

Politiker är mest intresserade av att uppnå maktpositioner och göra egna förtjänster. Mycket av extremhögerns idéer handlar om att försöka tala till människors infantila känslor av att vilja utöva makt över andra människor.

Givetvis ska kriminella straffas och de bör straffas bättre än tidigare då man inte ansett att medborgarnas anmälningar är viktiga.
2026-09-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När kommer de där sharialagarna ni tjatat om i 30 år? Hur många röster fick Nyans igen?
Här har du Sveriges första shariadom från 2018, redan innan partiet nyans hade grundats:
https://www.assyriatv.org/wp-content/uploads/2018/03/Shariadomen.pdf
Citat:
Det normala i ”dessa kretsar” är vidare att en kvinna berättar för släkten att hon blir misshandlad om hon blir det så att saken kan lösas inom familjen. Det faktum att Maryam Jassem Mohammed inte sagt till hans släktingar att han slog henne, utan i stället anmälde det till polisen, minskar hennes trovärdighet ytterligare. Hassanin Aledaris familj verkar vara en bra familj, till skillnad från hennes, vilket också har betydelse för bedömningen av skuldfrågan.

Sharialagar finns när de tillämpas, behöver inte stiftas av några myndigheter om dessa redan infiltrerats.
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du ställer fel fråga. Hur många röster fick Vänsterpartiet ska det vara.
Precis så ja. Och hur många muslimer och invandrare som finns i samtliga partier och hur detta förändrar hela de "demokratiska" förutsättningar när inte det svenska folket längre beslutar om sveriges framtid, då har vi inte längre demokrati per definition.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in