2026-09-14, 17:53
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag uttryckte mig klantigt (ännu nyvaken säkert) Vet vi med säkerhet att detta är fallet (dvs att AFS tar ca 0,8% av de 1,6% som går till småpartierna just nu)
Vi vet att övriga partier fått ungefär 1,6 %, men inte vad just Alternativ för Sverige fått. Troligtvis kommer Sveriges överlägset bästa parti med Sveriges lika överlägset bästa partiledare inte att få 0,8 %. Störst utanför riksdagen kommer det kontrollerade oppositions-partiet Örebropartiet ganska säkert att bli. Att leva här bland svennarna är vedervärdigt. Är könsrocken typiskt svensk, frågade jag AI. Ja, det är den svarar AI. Vilket efterblivet jävla pissfolk svenskarna är. Ikväll ska jag bli så full så att jag inte ens själv vet vem jag är.

"Jag är inte nationalist för att jag är stolt över mitt folk, jag är snarare nationalist för att jag skäms över mitt folk."
– Jonas De Geer
Citat:
Ursprungligen postat av orofarne
Det där är inte osannolikt många röster på Feministerna (f.d. Feministiskt initiativ); det är nämligen en av tre kommuner där de hade kvar någon i fullmäktige efter 2022. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/de-sista-feministerna-finns-i-gullspang
Det finns ett nystartat parti i Gullspång också som heter Vi i Gullspång och som har en partiledare som tidigare varit med i Sionistdemokraterna. Troligtvis är det till det partiet som de flesta övriga röster där har gått.
Senast redigerad av Offervilja 2026-09-14 kl. 17:59.
Citera
2026-09-14, 18:15
Medlem
baggebo1s avatar
Den slutgiltiga räkningen är igång. Här redovisas alla partier. Tyvärr tyder trenden redan så här tidigt på att AFS får svårt att överträffa förra valets resultat, och att ÖP blir större än AFS.

https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S
Citera
2026-09-14, 18:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den slutgiltiga räkningen är igång. Här redovisas alla partier. Tyvärr tyder trenden redan så här tidigt på att AFS får svårt att överträffa förra valets resultat, och att ÖP blir större än AFS.

https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S
Eller jag kan förresten ha fel. Såg nu att andelsjämförelsen inte jämför med samma distrikt som räknats, utan med slutresultatet 2022. Uselt, men mycket svårare att säga nåt då.
Citera
2026-09-14, 18:24
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Nyans har ju backat rejält, så det kan stämma. Alla invandrare som Tidö tagit in har tydligen gått från nyans till vänstern.
Du har ganska otur när du tänker,va?
Om Tidö har tagit in dem, hur skulle de då ha kunnat rösta på Nyans innan Tidö fanns?
Citera
2026-09-14, 18:51
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Nyans har ju backat rejält, så det kan stämma. Alla invandrare som Tidö tagit in har tydligen gått från nyans till vänstern.

THIS...
Det var ju snack på att Invandrana skulle ha ett eget parti, och att S kanske inte skulle få så stor nytta av dessa röster. Sen blev det tyst om detta... och S backar.
Är det så att invandrarna nu kommer att försöka ta över V med allt vad de står för, och nässla in sig i svensk politik den vägen?
Invandrana/Muslimerna är väl generellt vänster, i allafall här i Europa.
Citera
2026-09-14, 19:00
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Eller jag kan förresten ha fel. Såg nu att andelsjämförelsen inte jämför med samma distrikt som räknats, utan med slutresultatet 2022. Uselt, men mycket svårare att säga nåt då.
Din länk är bra att ha till hands. Men det kommer tyvärr att dröja några dagar innan det går att läsa ut något vettigt.
Valmyndigheten har en faktaruta:
Citat:
Slutlig rösträkning hos länsstyrelsen pågår.
Notera att siffrorna nedan kan komma att ändras under räkningens gång, så länge valresultatet inte är fastställt.

Det finns 6312 valdistrikt som räknas på valkvällen i vallokalerna. Resultat från denna preliminära räkning presenteras löpande då de rapporteras. Utöver dessa valdistrikt finns 314 uppsamlingsdistrikt som räknas av kommunerna den 16-17 september.
Länsstyrelsen påbörjar den slutliga rösträkningen på måndagen den 14 september.

Just nu är 12 av 6 626 valdistrikt räknade.
Citera
2026-09-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Men gubben... om Tidö "tagit" in dem sedan 2022 kan de inte ha röstat på Nyans tidigare, och i synnerhet inte i riksdagsvalet

De 300 000 invandrarna tidö har tagit hit har knappast röstat på SD i detta val. Någonstans har rösterna tagit vägen fattar du väl? Eller är du tidesamlagsbliven?
Citera
2026-09-14, 19:16
Medlem
Citat:
De 300 000 invandrarna tidö har tagit hit har knappast röstat på SD i detta val. Någonstans har rösterna tagit vägen fattar du väl? Eller är du tidesamlagsbliven?

Du förstår inte, gubben. Det är för svårt. Ingen som "tagits in" de senaste fyra åren har röstat i riksdagsvalet.
Citera
2026-09-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du har ganska otur när du tänker,va?
Om Tidö har tagit in dem, hur skulle de då ha kunnat rösta på Nyans innan Tidö fanns?

Jag skulle bara provocera alla SDbögar i tråden, men faktum kvarstår att tidölaget har tagit in över 300 tusen invandrare som givetvis röstat på de rödgröna.
Citera
2026-09-14, 19:21
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Jag skulle bara provocera alla SDbögar i tråden, men faktum kvarstår att tidölaget har tagit in över 300 tusen invandrare som givetvis röstat på de rödgröna.
Hur många har lämnat landet under samma tid? Hur många var utflyttade Svenskar som kom tillbaka? Hur många kom från de nordiska länderna?
Citera
2026-09-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du förstår inte, gubben. Det är för svårt. Ingen som "tagits in" de senaste fyra åren har röstat i riksdagsvalet.

Nej men de kommer rösta i framtiden. Samtidigt har de beviljat medborgarskap till runt 250 tusen personer som har röstat på de rödgröna.
Citera
2026-09-14, 19:33
Medlem
Ja 1,6% för övriga med ett nyans som kollapsat bör ju tala för att vi åtminstone ökar. Vore nöjd med bästa valresultatet någonsin.
Medan det blir champagne vid 0,5.
Mer än så är ej realistiskt att ens nämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in