Citat:
Ursprungligen postat av
AusnahmeMensch
Det finns ingen 3a i hela landet som kostade 2 miljoner år 2020 och 3 miljoner idag. 2 miljoner år 2020 skvallrar om att det inte är ett speciellt populärt område, och dessa har gått riktigt dåligt de senaste 5 åren.
Jag har tidigare på tråden lagt ut vart jag bor och hur folk säljer nu för 1milj mer, dvs på dessa 6år. det gick för samtliga o se att det jag berätta är sant.
Vad jag tror är en pandemi effekt, jag köpte under pandemi när vi hade lite restriktioner, centrum var inte lika populärt, sedan avveckla sossarna kärnktraftverk och elpriser gick upp,detta gjorde boendekostnader på hus öka, genom ökade energikostnadet för hus lyfte det upp lägenheterna i pris, samt pandemin släppte.
Blev själv ordförande för föreningen o fick kämpa för att hålla nere avgifterna o undvika större avgiftshöjningar, många sämre föreningen fick större avgifts höjningar men inte vår, detta utgjorde folk börja köpa utefter föreningens ekonomi, fick många samtal om vi skulle höja avgifterna, nej inga stora avgifts regleringar kommer göras,
Det är så enkelt att avgiften är en av orsakerna en BRF ökar kraftigt i värde, låga avgifter ger större låneutrymme.