2026-09-14, 09:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vart förekommer det för intyg om att föräldrarna misskött sitt LSS-uppdrag? Av allt som kommit fram så kan jag inte se någon sådan bedömning har gjort. Ekstavs "det spelar inge roll ifall det står 100 eller 40 procent." uttalande är i nivå på hörsägen. Mer än så behöver du gå på.
Tror du att det behövs ”intyg”? Jag svarar faktiskt inte på infantila frågor av detta slag. Den som vill diskutera måste ha viss förståelse för saken som diskuteras. Det har inte du.
Citera
2026-09-14, 09:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tror du att det behövs ”intyg”? Jag svarar faktiskt inte på infantila frågor av detta slag. Den som vill diskutera måste ha viss förståelse för saken som diskuteras. Det har inte du.
Om du frågar mig ifall det krävs konkreta bevis annat än förmodan och spekulationer så är svaret klart ja på det.

lol! Är du på riktigt?
Citera
2026-09-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
No shit. Toppen av ett isberg detta.
Måste säga att ju mer jag läser om denna Ingrid Segerbergs bakgrund med dessa apatiska invandrarbarn där hon varit inblandad ser jag som djupt problematisk, jag undrar hur många orosanmälningar hon skickar in utifrån att bara sitta och kolla i journaler.... Jag är rätt övertygad om att Elsa inte är den enda... långt därifrån
Citera
2026-09-14, 09:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Om du frågar mig ifall det krävs konkreta bevis annat än förmodan och spekulationer så är svaret klart ja på det.

lol! Är du på riktigt?
Är DU på riktigt? Elsa blev tvångsomhändertagen och du frågar efter ”bevis” på brister i föräldrarnas agerande som LSS-utförare. Förstår du inte hur extremt infantil en sådan fråga är?

Om du fortfarande inte förstår så ska jag svara så tydligt som möjligt: Domstolen hade inte kunnat hitta fog för omhändertagande på grund av bristande omsorg om de ansett att omsorgen hade varit av god kvalitet.

Förstår du skillnaden mellan ”omsorg av god kvalitet” och ”bristande omsorg”?
Citera
2026-09-14, 09:47
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Är DU på riktigt? Elsa blev tvångsomhändertagen och du frågar efter ”bevis” på brister i föräldrarnas agerande som LSS-utförare. Förstår du inte hur extremt infantil en sådan fråga är?

Om du fortfarande inte förstår så ska jag svara så tydligt som möjligt: Domstolen hade inte kunnat hitta fog för omhändertagande på grund av bristande omsorg om de ansett att omsorgen hade varit av god kvalitet.

Ja jag är på riktigt när jag kräver nåt form av bevis över påståenden som att föräldrarna skulle misskött sina LSS uppgifter så pass grovt som du påstår de gjort.

Domslutet är grundade på förvanskade uppgifter. Du kan inte hänvisa till dem som bevis för ditt påstående.

Du är sannerligen riktigt dum i huvudet.
Citera
2026-09-14, 09:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Måste säga att ju mer jag läser om denna Ingrid Segerbergs bakgrund med dessa apatiska invandrarbarn där hon varit inblandad ser jag som djupt problematisk, jag undrar hur många orosanmälningar hon skickar in utifrån att bara sitta och kolla i journaler.... Jag är rätt övertygad om att Elsa inte är den enda... långt därifrån

Precis. Hur många felaktigt placerade barn finns det egentligen där ute?
Citera
2026-09-14, 10:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Men domstolen har ju matats med felaktig och vinklad information. Det är nog dags för konkurs för ditt cirkeltivoli
Citera
2026-09-14, 10:06
Medlem
Citat:
Precis. Hur många felaktigt placerade barn finns det egentligen där ute?
Ingrid Segerberg, Björn Lundin o Margit Norell... Samma typ av människor som blir euforiska av sina diagnoser som ger dom uppmärksamhet..
Ska man tro Markus Allard så finns en hel del bara i Örebro...
Citera
2026-09-14, 10:13
Medlem
https://www.facebook.com/penthouse.rockstar.kim/posts/ja-s%C3%A5nt-h%C3%A4r-%C3%A4r-s%C3%A5-j%C3%A4kla-viktigt-verkligensocialare-som-tror-sig-veta-b%C3%A 4st-n%C3%A4%C3%A4%C3%A4-t/2951600078507500/

Är det här en film på gång eller? Det ser precis ut som om det är klipp från en dokumentär.
Jag HOPPAS verkligen att det blir en film som släpps på TV.
Citera
2026-09-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5

Ta med henne i dokumentären. Eller gör en separat dokumentär bara om henne och han den andra läkaren, Björn Lundin.
Citera
2026-09-14, 10:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja jag är på riktigt när jag kräver nåt form av bevis över påståenden som att föräldrarna skulle misskött sina LSS uppgifter så pass grovt som du påstår de gjort.

Domslutet är grundade på förvanskade uppgifter. Du kan inte hänvisa till dem som bevis för ditt påstående.

Du är sannerligen riktigt dum i huvudet.
Citat:
Men domstolen har ju matats med felaktig och vinklad information. Det är nog dags för konkurs för ditt cirkeltivoli
Nej, problemen med kommunikationen, uppföljningen, droppet, maten och Elsas dåliga mående är bekräftade av föräldrarna.
Citera
2026-09-14, 10:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, problemen med kommunikationen, uppföljningen, droppet, maten och Elsas dåliga mående är bekräftade av föräldrarna.
De säger att det är pga vårdvägran av akademiska.

Har du något som visar på att föräldrarna bedömts om att de misskötte deras LSS-uppdrag. Alltså annat än din förmodan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in