Citat:
Ursprungligen postat av
DeletedUser
Socionomiska förhållanden har betydelse. Det är många grejer som inkluderas.
Du använder själv rasistkortet lika flitigt som en vänsterextremist.
Och du pratar som om att allt handlar om invandringsfrågan.
Jag tycker inte heller att vänsterns migrationspolitik är bra.
Men annars vill de satsa pengar på offentlig sektor och se till att pengarna används på rätt vis.
Möjlighet till sjukskrivning, insatser till soc, skola, äldreomsorg, arbetsrehabilitering blir bättre exempelvis.
Och att inte privata aktörer ska ta ut vinster på arbetarnas bekostnad.
Ja, varför skulle jag inte använda rasistkortet, menar du att de som skapar hat mot majoritetsbefolkningen har ensamrätt?
Jag kan se saker från andra håll och vänder bara på det. Varför menar du att de som driver hat mot vita människor, bara utifrån sin hudfärg, skulle ha ensamrätt på det? Är de bättre människor än andra, utifrån sin historia? Är de ens bättre än nazister om man ser det så? Lära av historien var det väl?
Jaha, men de som inte röstar på vänsteridioterna, är onda människor. WT, rasister och nazister. för det är väl det narrativ som du följer? Då blir väl andra frågor ointressanta om de bara handlar om hudfärg mot hudfärg, etnicitet mot etnicitet, kön mot kön, sexuell läggning mot annan sexuell läggningen, som vänstern driver det. Ingen samförstånd, bara hat och konflikt. Det är väl därför man kallar dem skrikvänstern, eller tror du att du som en minoritet där, enligt vad du påstår, kommer att ändra det?
Men fortfarande vet de inte hur man skapar välstånd för alla. Idealet är fortfarande kommunismen, att tvinga alla att följa ideologin och straffa de som inte gör det. Om alla är fattiga förtryckta är alla jämställda. Eller varför står ni inte på kubanernas sida mot diktaturen där. Är det faktiskt så att ni fullständigt skiter i dem. Att ni till och med ser förtryck där som ett ideal? En samvetsfråga.