2026-09-13, 23:50
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
S går hem. Var är Maggan ?

Var vet jag inte, men förbannad kan du vara säker på att hon är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Ja det känns trist. Folk verkar också generellt ha svårt att agree to disagree och sedan gå vidare med sina liv. Jag har ju många vänner som röstar annorlunda ärn jag, men jag gillar inte de mindre för det...

Precis. Här blir man hängd om man röstar på SD. Och det kan vara moderater. Wtf. folk är slut. Livrädda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Alla partier är kvar, inget åkte ur, inget nytt parti valdes in. Skådespelet fortsätter och svensken jublar.

Trots 4 år av Tidö så kryllar det av indier och araber på mina gator, fortfarande fullt av sossetanter på våra myndigheter.

Detta val förändrar inte ett skit

No shit, men kul att följa iallafall Bakom stängda dörrar håller dessa partier varandras rygg i 95 procent av alla frågor, men utåt måste det vara ett skådespel pga att det är ett ”demokratiskt” land.
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
De har fördubblat sitt resultat i Kommunvalet och tredubblat i regionvalet.
Precis och de kommer inte in i riksdagen
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Utan C kan inte Maggan bilda regering överhuvudtaget, så den marginella skillnaden spelar ingen roll alls.

Jag tror knappast att V kommer vika ned sig för ett mindre parti.
Medlem
Om man sneglar på Stockholm så är det några distrikt kvar som tidigare val röstat S. Så antingen blir der fortsatt jämnt eller så dra S väg i slutet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Förutom att Dadgostar öppet propagareat för Israels krigandet så är väl "Israelmotstånd" på sin höjd att öka biståndet till Palestina.

Vilket i praktiken är en subvention till Israel - som dels inte behöver bekosta ockupationen och dels kan extrahera utländsk kapital genom sin fortsatta ockupation.

Det roliga är att det finns Väntserpartister som på allvar inte förstår att de dyrkar Israel.

Det enda de i praktiken erbjuder är hård retorik mot Israel och möjligen någon slags bojkott. Men sedan när är svenska matbutiker fyllda med produkter från israeliska bosättningar på Västbanken? Har aldrig sett några. De förespråkar ju inte ens en enstatslösning dvs att Israel ska upphöra att finnas som land, vilket väl är vad många av deras väljare vill.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Av utlandsrösterna som är 3% kvar så går 2% till Tidö och 1% till rödgröna, utspridda på olika partier.
Kan bli ett mandat om vi har tur

Dom är redan räknade. Räknas in idag. Det som återstår är 60 000 sent inkomna förtidsröster.
Medlem
solstrålars avatar
Allard & Alternativ för Sepeskadade fuckade upp det sista mandatet för Tidö.

Tack idioter!
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Vi som stöttat partiet tidigare såg igenom fasaden, helt enkelt. Mycket snack och lite verkstad ifrån Jimpan & Co. Bryr man sig om Sverige så fortsätter man då inte att rösta fram en så opålitlig skara.

Ja precis.
Han var ganska tydlig med hur snabbt han sålde sig för några få schekel.
Att i tv håna Jesus när han gick runt i Jerusalem och skämtsamt frågade om Jesus hängdes från den där lyftkranen var det som var droppen för mig.
Inget avstånd mot EU, sålde oss till etablissemanget och gav oss fortsatt höga elpriser och dålig utrikespolitik.
SD hade chansen men tror inte att SD kan återhämta sig efter detta.
Medlem
Regeringsbildares avatar
Extremt tråkigt valresultat. Vilka pajaser som firar vänster till höger.
Medlem
Det är just nu 49,24% till Vänstern och 49,12% för Tidö. Ungefär 7000 röster diff. Utlandsrösterna skall ge 20 000 till Tidö. Ser bra ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in