2026-09-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ja, jag stödröstade på L, Simona. Nu hoppas jag bara att varje person som offrade sig, för att rädda L inte får spark i pungen.

Idiot.
Medlem
DeadLikeMes avatar
Läge för SD att gå i opposition och släppa fram en Alliansregering för att inte de senaste 4 åren helt ska gå förlorade.
Medlem
Fikabordsrasistens avatar
NATO utan folkomröstning, EU och sionistkyssande av klagomurar sänkte SD för alltid.

Men det var trevligt med en frisk fläkt när dom dök upp.
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ja och ja till nedanstående kommentarer.

Ursprungligen postat av PingPongZong
I såfall förbjud blockpolitik. Jag hatar det. Uppkäftiga småpartier som bildar oheliga allianser där målet helgar medlen. Förstör större partiers möjlighet och och få igenom sin egen politik. Jävla bromsklossar, stoppklossar.

Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Höj spärren till 8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Hur kan sd tappa så mycket. Jag finner detta otroligt märkligt eller är det för att ad:are har stödröstat på L?

Ja L gick ju starkt fram i Sölvesborg av nån anledning.
Att M höjde sig samtidigt som stödröstning skett till L är dock riktigt starkt gjort.
Ser man till siffrorna just nu så är det S och SD de stora förlorarna i detta valet och främst de små partierna som gått framåt.
Medlem
DrinkBleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
V hade väldigt knapp övervikt för kvinnor, även män röstar vänster. Du skulle få samma polaritet mellan ”starka” och ”svaga” grupper även om bara män fick rösta.

Svenska partier är generellt väldigt långt fram i frågan om kvinnliga rättigheter, med sånt som föräldraledighet, möjlighet att kunna försörja sig själv och sånt där, sedan länge. Man debatterar liksom icke-frågor, inga partier vill ändra något sånt. Negativ politik för kvinnor är väl idag i praktiken främst stor invandring av män från patriarkala kulturer med dålig kvinnosyn, samt inflytande från aktivistiska grupper som t ex det här med könsbyte med ett pennstreck, i praktiken att alla män som vill kan kliva rakt in i kvinnors omklädningsrum eller valfri kvinnojour, samt att de vill avskaffa diverse andra skydd för kvinnor och barn som t ex förbud mot surrogatmödraskap och sexköp.

Kvinnlig rösträtt leder bara till att det blir sämre för kvinnor. Inte för att jag bryr mig om det som anledning. De borde aldrig fått sina illa förtjänta "rättigheter". Början på slutet för västvärlden.
2026-09-13, 23:48
Medlem
Löser dem rödgröna detta på något vis nu så borde ju Magda skicka en stor blombukett till Allard. Den dåren kanske fäller avgörandet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
370 000 utlandsröster och merparten är Tidö. Distrikten som återstår är blå. Stämmer det så har VALU gjort den historiskt sämsta valundersökningen någonsin.

Si där. Intressant. Det var en stor klick utlandsröster, hade fattat att de bara var ca 225 000.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Vad lutar det åt? Blir det Tidö?
Går inte att säga ännu. SD och M hoppas att skatteflyktingarna (utlandsrösterna) ska avgöra valet till deras fördel.
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Tidö får värva några politiska vildar som röstar nej till Magdalena Andersson så det blir nyval
Ja du ***** ****** det finns nog inte så många politiska vildar att värva direkt efter ett riksdagsval
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
S går hem. Var är Maggan ?

Sur och full. Behövs en vinbox till för att kajan skall kunna flaxa ut.
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Många utlandsröster är redan med i prognoserna som visas på SVT...

Okej, tack det visste jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in