2026-09-13, 22:11
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det är lugnt. Det är lugnt skriver jag. Centerpartiet kommer inte acceptera Vänsterpartiet i en regering. Och antagligen inte Miljöpartiet heller. Det blir nyval. Lita på Vänsterpartiet. Dom kommer ställa till kaos och ett helvete för Maggan hur det än blir det här.

Kommer givetvis inte bli nyval. Det kostar för mycket
Medlem
Spelar ingen roll om vänstern vinner det här med 1 mandat. C kommer inte sitta med V.

Sossarna måste isåfall lura till sig KD och L, men då blir nog överrenskommelsen att man måste skrota både V och MP.

Det rimliga nu är ett brett mitten mellan S + C + L + KD, men då är fortfarande KD + M + L + SD större.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Men då verkar du ju ändå ha insett vilket problem som Sverige står inför så vanför kallar du mig för idiot? Bara SD's "öppna svenskhet" borde ha skrämt bort dig från partiet kan jag tycka.

Allt handlar inte om vem som får flest mandat i riksdagen. Riktig förändring handlar om att flytta debatten i rätt riktigt, vilket Allard hade kunnat göra. SD bidrog till stora förändringar i samhället långt innan dom kom in i riksdagen just på grund av att dom flyttade Overton-fönstret högerut.

Jag ser hellre uffe och jimmie styra i 4 år till, än maggan och nooshigooshi. Riksdagen är inte mogen för afs. De är inte i närheten ens.
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fan vad kassa SVT.se är!!!

Mandatfördelningen redovisas inte. "Just nu finns det ingen mandatfördelning att visa. När tillräckligt många röster är räknade kommer en preliminär mandatfördelning att visas här. "

Och sidan där man ska pussla ihop mandaten baserade på prognosen "kommer snart".

SJUKT DÅLIGT SVT!
Mandatfördelningen tar upp 10% av skärmen i SVT:s sändning.
Medlem
TjockisHaralds avatar
Har Jimmie dykt upp än??
Avstängd
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Har ALLARD synts till någonstans?

Fjanten drar ladd på nån toa och har 25 personer som röstat på honom.
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fan vad kassa SVT.se är!!!

Mandatfördelningen redovisas inte. "Just nu finns det ingen mandatfördelning att visa. När tillräckligt många röster är räknade kommer en preliminär mandatfördelning att visas här. "

Och sidan där man ska pussla ihop mandaten baserade på prognosen "kommer snart".

SJUKT DÅLIGT SVT!

Eller hur. Det är mandatfördelningen mellan blocken som är det centrala. Vilka procentsatser partierna ökar eller minskar med är ganska ointressant just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Var ser du det?

Förmodligen runt 6 % som opinionsmässigt var det svt rapporterade om.

Så en stor ökning, med eventuellt ett hopp till 2030 då.

Oavsett är 1% målet ett stort eventuellt steg.

Oavsett tänker jag hans magsår blivit dubbelt så stort oavsett
Medlem
V kommer va tidös räddning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det är lugnt. Det är lugnt skriver jag. Centerpartiet kommer inte acceptera Vänsterpartiet i en regering. Och antagligen inte Miljöpartiet heller. Det blir nyval. Lita på Vänsterpartiet. Dom kommer ställa till kaos och ett helvete för Maggan hur det än blir det här.
Kommer bli en minoritetsregering med MP och S som stöds av V och C. Citera mig sen när det är bekräftat.
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vet vi något om historisk fördelning?

Väldigt övervägande blått för utlandsrösterna.
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det också. Hörde av en bekant som röstade i ett distrikt där det gjordes ValU, och han avstod från att svara. Det kan ha varit ett större, selektivt bortfall i ValU i år. Det får vi väl se längre fram.
Utan att ha underlag för påståendet undrar jag om inte högerväljare i högre grad avböjer VALU än de till vänster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in