2026-09-13, 22:02
Medlem
Tråkiga siffror för SD. En del kan säkert förklaras med AfS men knappast allt. Man behöver göra en totalsanering av ryssvänliga krafter i partiet, inga mer halvmesyrer. Troligen en hel del potentiella väljare som hoppat till M på grund av detta.
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Varför kan vi aldrig få ett val med en tydlig seger åt något håll? Det är som att någon slagit en kil rakt genom befolkningen och tilldelat dem jämnt emellan en sida.

Egentligen inte. Det är koalitionerna som delats, nära mitten.

Det har att göra med starkt motstånd mellan vissa partier. Det tvingar fram svaga koalitioner, eftersom starka skulle kräva att partierna gav upp mer av sina röda linjer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ta det chill, Bajjakungen.

Allt avgörs av utlandsrösterna

Jag ska supa tills jag bajjar ner mig om inte högern vinn
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Fan 1 mandat som det skiljer nu.

Kan Örebropartiet med Allard och Roswall bli vågmästare???

Fan vad jag skulle garva!

Ser inte ut så. Han ligger långt efter vad han behöver för att klara det änsålänge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Verkar iaf bli kraftig bakläxa för Valu. Hur fanken kunde de visa så fel?
Det är väl inte klart ännu?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag har förstås diskuterat med äcklen här och en del finns faktiskt i den här tråden. De vill faktiskt det. Du säger väl samma sak men med andra ord, om du är ärlig. Alla som står för svenskar är väl rasister enligt dig. Eller vems sida står du då på, rent ärligt. Invandrarnas eller svenskarnas?

Röstar du vänster är väl svaret givet. Skrik "obildade WT!", så känns de säkert bättre Men kom ihåg, att allt du anser kommer faktiskt från USA. Landet du hatar mest av allt. För "WT" är förstås inget svenskt. Eller hur?

.

Men skulle jag be dig citera nån som säger så hade du inte kunnat göra det eftersom det är din tolkning och inte vad folk faktiskt säger eller tycker.

De flesta svenskar älskar Sverige men du finner ett extremt förakt för Sverige och svenskarna på högersidan. Främst inom ytter- och liphögern.
Medlem
Vänsterblocket är ju alltid överrepresenterade i VALU det måste väl SVT veta vid det här laget. För det första går de och frågar i områden där de partierna är starka och för det andra är t ex SD-väljare mindre benägna att tala om vem man röstar på pga det är stigmatiserat.
Medlem
176-173 för Maggan nu men det kommer fortsätta hoppa runt. Helvete vad spännande ändå
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Därför att vänstermänniskor är gapiga, korkade och utåtagerande. De tränger sig fram utanför vallokalerna och sliter undersökningen ur händerna på VALU-folket. SD och borgerliga väljare glider med värdighet iväg och avböjer att svara på närgångna frågor.
Det ligger nog en hel del i det.
Medlem
Enlogt TV4:s prognos vinner Tidö.
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Att folk vill tillbaka till vad vi hade då är för mig ett mysterium. Skyhög inflation och dagliga skottlossningar, är det verkligen det Sverige vi vill ha. Tidö har gjort under på fyra år, men att rädda upp ett havererande land kräver fler år än så.

Ja! Vi har så rätt båda två!
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Någon som vet något om Örebro?
5,2 %

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto