2026-09-13, 20:36
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Vad är det för människor som röstar på S idag? Jag är före detta gråsosse men förstår inte hur dom kan få så oerhört många röster numera.

Vänstern säger sig självt.

Pensionärer som röstat på dem sedan Tage Erlanders dagar + invandrare. Det finns väldigt många av båda grupperna.
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Vad är det för människor som röstar på S idag? Jag är före detta gråsosse men förstår inte hur dom kan få så oerhört många röster numera.

Vänstern säger sig självt.

Invandrare från Mellanöstern och Afrika samt kvinnor i kommunal sektor.
Bland svenska män i privat sektor är S ett mini-parti.
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
VARFÖR kan aldrig högersidan få jobba i två mandatperioder?

Fattar inte folk att deras första mandatperiod i huvudsak gick ut på att städa upp efter all skit som Socialdemokraterna ställt till med åren innan?!

Sverige har gått i rätt riktning, ÄNTLIGEN.
Nu ska vi rasera allting högern har jobbat för.

Den här cykeln förändras ALDRIG.

Svenskarna är verkligen bland de mest korkade folket i hela Europa.
Många invandrare som röstar, utan dem hade vi svenskar haft högermajoritet.
Medlem
Jag var NAIV och trodde på Sverige.

När jag var ung borde jag ha satsat på mig själv för att sedan kunna flytta, för det var ju hemskt redan under Palme-tiden då våra pengar skulle gå till Castro, Mugabe och gänget.
Det blev ännu värre när dom gröna växte fram liksom Centerpedofilerna.

Spara ihop lite pengar och flytta på Filipinerna, där finns alltid unga tjejer som är snälla och levnadskostnaderna är låga.
Varför skall man bo i detta röd-gröna helvete? Ja nu är jag lite för gammal för att flytta.

Siffrorna nu kommer att förbättras men inte tillräckligt. Många OU har lurat oss. Utkräv hämnd.
Medlem
ValU. Ser mötkt ut både för Tidö och i mitt tycke också Sverige.
Grattis Magda, nu har du lite att göra, för att få ihop en regering med V, MP och C är omöjligt.
Jag hoppas på nyval eller att Tidö röstar ja till Magda mot att hon håller V, MP och C borta från regeringen, migrationsfrågan och energifrågan.
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Kan alla chilla lite? Det är bara 13k som svarat på en undersökning. Det är 10 miljoner människor i Sverige. Och många SD:are avböjde sannolikt att svara på SVT:s pissiga undersökning.

Högertroll och SD-blivna respekterar inte demokrati.
De vet vad som väntar nu, och därför kan de inte hålla inne sin kränkthet och förfäran över att kvinnor, invandrare, HBTQ+ och vanligt hyggligt folk har uttryckt sitt missnöje med den brungula regeringens värdelösa politik.
2026-09-13, 20:37
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Tror det här var sista gången högern satt vid makten under vår livstid. Den demografiska förändringen går snabbt nu och vänstersidan har säkrat sina röstboskap. Sorgligt men sant.

Sverige förlorade och vi kan mycket väl bli ett mycket farligt land att leva i inom bara ett par decennier

Det kan mycket väl varit den sista gången på länge som högern satt vid makten i Sverige, tänkt samma sak själv.
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
SVT påstår med sin grafik att 41% av de som röstade M 2022 nu röstat på de andra partierna. Kam helt omöjligt stämma. En som röstade M 2022 är nog M trogen även 2026.
Inte jag. Jag stödröstade på L i år.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
En del väljare som lämnat anser att SD sålt ut sig till globalisterna.
Visst, några promille kanske gick till AFS, men det stora tappet är mittenväljare, det tror jag i alla fall. Eller vad skulle det annars vara menar du? Övriga har inte ökat med flera procentenheter.
Medlem
Analyserna Svt gör med hur väljare tillkommit och försvunnit följer ju ingen logik?
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Game over för fjoll-dvärgen och rasisterna om det står sig! Grattis Sverige!
Du gillar alltså.
*Invandringskaos ā la 2015
*Mera gängkrig, skjutningar och sprängningar på gatorna
*Tvångsblandning av befolkningen
*Högre inflation
*Högre räntor
*Högre bränslepriser
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Vi vet inte. Övriga partier 1,9%. Enligt VALU.

VALU är ju inget slutgiltigt resultat. Folk borde lugna ner sig lite.

VALU brukar max diffa någon procent. Finns inga exempel på att de räknat fel på 4-5% på blocken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in