2026-09-13, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så, klockan är nästan halv åtta. Har den där Allard kammat hem alla kommuner än eller hur går det?

Hur skulle någon kunna veta just nu?
2026-09-13, 19:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Hoppas SvT har lite koll under kvällen avseende Örebropartiet. Man vill ju veta huruvida Allard-mannen kommer in oavsett om högern eller vänstern vinner ikväll.
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hahaha, jag år just också pizza och har hällt upp vin. Dessutom röstade jag på ÖP. Är vi tvillingar?

Hahaha m, kanske det : ) Dock röstade jag på sossarna, men kul att jag ändå pratade om dem.

Folk får rösta på vilket parti man vill och det man tror blir bäst för sin kommun, region och vårat land. Huvudsaken är att man röstar.

Jävlar va saxfonisten hos mp svängde om, bra där. 🎷
Senast redigerad av cosmic_dancer 2026-09-13 kl. 19:35.
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Verkligen rimligt att ett av världens klimatsmartaste länder med massor av innovation på området ska behöva skämmas... Allvarligt?

Det är en prioriteringsfråga. Tycker man det är viktigt att göra en temporär sänkning av bensinpriser för att vinna röster och har ett stödparti med klimatförnekare så förtjänar man att skämmas en smula.
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Tobias Andersson och Ludvig Aspling gästade riks nyss och dom såg inte glada ut direkt, så tror att dom har nån info om att det inte kommer gå.

Ja det är känslan. Jimmie meddelar redan att han inte tänker dyka upp på valvaken bådar rätt dåligt.
Tror rödingarna lyckats mobilisera ghettona ordentligt den här gången. Men man får glädjas av kaoset och misslyckandena som kommer följa av det här.
Medlem
Brännvinsflaskan är uppkorkad sedan 13.00 idag och gubbarna sitter här och super. Inför valresultatet kommer vi inte kunna gå, men vinner vänstern lär vi supa oss medvetslösa!
Medlem
Blackslayers avatar
Hur förbereder man sig för en rödgrön regering då? Låsa räntor, tanka bilen kanske? Kommer dom göra det mindre förmånligt att spara på ISK också?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Exakt, men jag nämnde väl identitet också?

Jo, men det har inte så mycket med identitet att göra. Det är väl snarare så att människor från vissa grupper har andra prioriteringar. Inte som att jag röstar på det grannen röstar, däremot ganska sannolikt att grannen råkar rösta samma eftersom vi lever liknande liv.
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Granterat. Dom hamnar på 17-18%. Men tror att SD gynnas av att vara oppositionen.

Ja, det blir nog inget succéval för SD. Aspling såg lågmäld ut i Riks nyss.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Sverige tillhör de bästa där. Medan resten av världen skiter i den. Du behöver hitta ett sätt att förändra världen, för att det ska bli en valfråga. Det är bara godhetssignalerande, utan effekt eller negativa effekter här, som vanligt. Samma med invandringen. Då kan man utropa sig som bättre än andra utan att bry sig om konsekvenserna.

Bäst och bäst. Svenskar använder jävligt mycket mer av jordens resurser per capita än tex kenyaner.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Bara reklam på tv4. Varvat med nyheter.

Tv4 är samma smuts som borgarna. Pengar pengar pengar. Då är svt:s valvaka bättre komiskt nog. Trodde det privata erbjöd högre kvalitet i allt? 😁
2026-09-13, 19:29
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Hoppas SvT har lite koll under kvällen avseende Örebropartiet. Man vill ju veta huruvida Allard-mannen kommer in oavsett om högern eller vänstern vinner ikväll.

Det skulle vara intressant att se

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in