2026-09-13, 19:15
Medlem
Tobias Andersson och Ludvig Aspling gästade riks nyss och dom såg inte glada ut direkt, så tror att dom har nån info om att det inte kommer gå.
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om Tidö förlorar ikväll får vi direkt se en avgående Ulf Kristersson?

Tycker mig se att de redan har krattat manegen för Gunnar Strömmer att ta över.

En Michelin/Barbapappa-gubbe på internationella möten som är så tjock och hes i halsen så man inte hör vad han säger!?

Nä, det fatsot går bort.
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Är V och MPs migrationspolitik också som Tidös?

S har varit tydliga med att dom inte vill samarbeta med V, och Maggan tillhör högerfallangen inom S. Tror att hon kommer söka sig till KD och C, möjligtvis med stöd av MP (som jag nyss skrev).

Att låta högerpopulister ta över halva regeringen - vilket blir fallet om Tidö vinner - vore å andra sidan katastrof. En sak om man gillar den politik Tidö fört under denna mandatperiod, men nästa kommer i så fall bli något helt annat. Ett sånt land vill inte jag leva i.
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Jomshof som integrationsminister
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hur?

Samt att det blir extraval (nyval) om det skulle ändras.
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Är Nordkorea en bra jämförelse tyckerdu?

Jisses, låt oss ta bort varningstexten på Klorinflaskorna innan nästa val så valunderlaget får ett medel-IQ på 70 i alla fall.

Nu var det ju inte jag som gjorde jämförelsen. Jag reagerade på att det var en idiotisk jämförelse. Om du försöker följa tråden och lägger undan klorin-flaskan så kanske du kan lyckas framstå som inte helt pantad.
Senast redigerad av greyhound 2026-09-13 kl. 19:18.
2026-09-13, 19:16
Medlem
Vilken valvaka av TV4:s och SVT:s tyckte ni var bäst 2022?
Medlem
Elvis avatar
Rödgröna kommer vinna en stabil seger, i orten har man tröttnat på att vara en slagpåse i debatten och vara billig arbetskraft åt högerna Foodora bud!

Nu röstar man S och V tillsammans med vanliga svenska knegare som tröttnat på att betala miljardärernas våffelstugor!
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Tobias Andersson och Ludvig Aspling gästade riks nyss och dom såg inte glada ut direkt, så tror att dom har nån info om att det inte kommer gå.

Hur skulle dom kunna ha någon info ingen annan har?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86

Tror dom landar riktigt dåligt. Typ 17-18 %

Svenskar är så förbannat blåögda.
Medlem
needAlifes avatar
Usch, jag e så galet nervös nu.
2026-09-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Nooshi vill nu ha ”poster” i en S regering. Som svar på frågan om hon vill bli minister i en S regering.

Så V har nu gett upp minister poster och nöjer sig med tjänstemän som sitter i regeringskansliet, precis som SD haft de senaste åren.
Hur tänker du nu? Vilka poster tror du att hon menar om inte ministrar? Städare, koka kaffe till övriga? Massera deras axlar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in