2026-09-13, 19:09
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Jag kastrerar hellre mig själv med locket från en burk vita böner från Heinz än att rösta på SD.
Det var inte riktat mot efterblivna kommunister som älskar att slicka muslimarsle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Inte undra på att han ser äldre ut när han ljugit för svenska folket att vi behöver multikulti utan murar. Förresten är Baudin Steffes son?
De låter onekligen lika, och den tidigare LO-ordföranden Susanna Gideonsson ser ut som Stefan när han transar.
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
MP och V ska ju ha sitt också eller kommer S att köra över dem?

S står alldeles för långt ifrån V (mer än dom vill erkänna) och S kommer mer troligt röra sig mot C och KD, möjligtvis med stöd av MP. Det är vad jag tror iaf.
2026-09-13, 19:10
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Högst andel förstagångsväljare sen 2014. Lär gynna V och MP

Tjejer går vänsterut för att dom är livrädda för klimatet. Killar går högerut för att dom är livrädda för massinvandringen.
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Tröttsamt att folk fortfarande jämställer V med kommunistiska diktaturer. V vore ett extremt högerparti i Nordkorea.

Ja, riktigt larv! Dagens V är väl ungefär som sossarna på 70- och 80-talet.
Medlem
TheAlamos avatar
La min röst på SD för femte valet i rad. Och har aldrig lagt på något annat. Kan heller inte se att jag skulle göra annat i framtiden. Vi är klara med de dubbla ökningarna så klart men hoppas själv på 20%+ och jag är nöjd. Antingen har vi kvar denna regering och får bra politik, eller så får vi någon form av objektivt sett en dålig konstellation. Den nuvarande mandatperioden har varit den enda period sen jag föddes som jag trivts med utvecklingen. Svik mig inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Det var inte riktat mot efterblivna kommunister som älskar att slicka muslimarsle.

Är de så man betecknar AfS'are nu?
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Åkesson bryter traditionen och väljer att nobba SVT's valvaka!

Källa: Stora rubriker i Expressen

Vilken loser

Blir valet där SD inte ökar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ja det är kört. Nu skiter jag i det och hoppas mina hjärndöda vänner som röstar på smutspartierna får smaka på multikultu riktigt hårt. De bor nämligen i lugna vita områden och saknar total allmänbildning om hur det ser ut i Sverige.

Mina invandrarvänner som inte är muslimer förstår dock faran. Får hålla mig till dom.

Hoppas Svenssons får känna på mångkulturens fulla kraft . Jag bryr mig häller inte längre

Fuck it.
2026-09-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kan vara värt att minnas hur det gick förra valvakan 2022. Timme för timme.

Kl. 20:00 (Vallokalsundersökningarna): SVT:s Valu visar 176–173 i mandat för det rödgröna underlaget (S, V, MP, C). TV4:s vallokalsundersökning visar också en knapp rödgrön ledning. 

2. Kl. 21:00–22:00 (De första rösträknade distrikten): När de faktiska rösterna började räknas in och redovisas av Valmyndigheten minskade försprånget gradvis. 

3. Kl. 22:00–23:00 (Klasskiftet/Skiftet): När en tillräckligt stor andel av valdistrikten i landet hade räknats samman (särskilt mindre distrikt och landsbygdsdistrikt där högerpartierna och SD stod starkt) passerade högerblocket (M, SD, KD, L) och tog över ledningen med 175–174 mandat (och sedermera 176–173 mandat).

4. Natten mot måndag (ca kl. 03:00): När nästan alla vallokaler var färdigräknade på natten fastställdes den preliminära valnattsställningen till 176 mandat för högerblocket och 173 mandat för det rödgröna underlaget. 
Eftersom avståndet var ytterst litet (cirka 40 000 röster) utropades ingen slutgiltig seger på själva valnatten. Först på onsdagen efter valdagen (14 september), när sena förtidsröster och utlandsröster räknats klart, stod det slutgiltiga resultatet helt fast och Magdalena Andersson erkände nederlaget.

Valu 2022 va väldigt nära valresultatet.

tabell

https://www.dn.se/sverige/sa-val-traffar-vallokalsundersokningen-valresultatet/
Medlem
Nooshi vill nu ha ”poster” i en S regering. Som svar på frågan om hon vill bli minister i en S regering.

Så V har nu gett upp minister poster och nöjer sig med tjänstemän som sitter i regeringskansliet, precis som SD haft de senaste åren.
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Är de så man betecknar AfS'are nu?
Är du dum eller är det bara som det verkar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in