2026-09-13, 16:56
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så, såg på SVT att det var viktigt att klä upp sig, så jag tog på mig min finaste palestinasjal och hade putsat upp mitt nyaste bombbälte. Man skulle ju klä sig efter hur man röstade. Klädde ni upp er?
Röstade dock på liberalerna ångrade mig i sista stund när jag insåg att Vänsterpartiet inte riktigt var min grej

Hahaha ja jag gjorde samma sak, skrek även: "KROSSA KAPITALISMEN!!!" när jag gick in i vallokalen.

Men röstade i smyg på L eftersom jag stödjer Tidö (och NATO, DCA & EU).
2026-09-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
De står för jämlikhet och varje människas frihet. Och de vill inte riva upp uppehållstillstånd så blir spännande att se hur ska ska lyckas samarbeta med SD.

Sd står för riktig frihet. Att slippa bli folkutbytt och tvångsförflyttad av bilderbergvänstern.
Barnen få slippa bli hjärntvättade av psyksjuka vänsterkärringar och transor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Vad skulle hända om rödgröna vinner ikväll?

Kan dom här partierna samarbeta? Jag tror inte det.

Dom kommer kunna samarbeta genom att stänga ute V och ta in KD. Det är tydligt att Ebba under denna valrörelsen byggt en grund som kommer göra att KD sitter i regering 2026-2030 oavsett vad valresultatet blir...
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Jag tror bägge sidor överdriver något hur stora skillnaderna blir om det ena eller andra laget styr. Det kanske retar folk om MP eller SD sitter i regering men den faktiska politiska skillnaden kommer knappast bli så ödesmättat dramatiskt som många påstår.

Du är ung eller lider av dåligt minne?
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hur gör Amanda Lind när hon ska tvätta sitt hår? Hur många timmar i veckan lägger hon på sitt hår?
2026-09-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Brukar inte Valu som SVT publicerar tidigt paja dramatiken lite? Vill minnas att dessa brukar vara rätt så tillförlitliga
2022 visade den på dödgrön vinst, så blev det inte
Medlem
Första tidiga vallokalsundersökningen nu inne!

Citat:
V 7.1%
S 29.1%
MP 9.5%
C 6.2%
L 4.2%
M 17.5%
KD 5.1%
SD 18.4%

https://www.dn.se/vallokalsundersokning-valet-2026/
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
De står för jämlikhet och varje människas frihet. Och de vill inte riva upp uppehållstillstånd så blir spännande att se hur ska ska lyckas samarbeta med SD.

Så är det ju idag?

Ett uppehållstillstånd kan återkallas om personen medvetet har uppgett oriktiga uppgifter eller medvetet har förtigit omständigheter som var av avgörande betydelse för att få tillståndet.

Typiska exempel: Att uppge falsk identitet/medborgarskap, visa upp förfalskade handlingar, mörka sin brottsbakgrund i hemlandet, eller påstå att man har ett förhållande eller jobb som i själva verket är en skenrelation/skenanställning. Allvarligare brottslighet där straffskalan motsvarar fängelse, eller där upprepad brottslighet visar att personen inte respekterar lagstiftningen.

Om någon döms till utvisning återkallas uppehållstillståndet automatiskt. Vid mindre förseelser (t.ex. enstaka fortkörning) återkallas det inte, men upprepad eller allvarlig brottslighet (t.ex. våldsbrott, narkotika, rån, övergrepp) väger tungt.

Övriga vanliga skäl för återkallelse idag:

Grundvillkoret har upphört: Om man har arbetstillstånd och förlorar jobbet (och inte hittar nytt inom tre månader), eller om man fått tillstånd via en partner och relationen spricker under prövotiden.

Om personen flyttar från Sverige eller bosätter sig utomlands under en längre tid.

Om Säkerhetspolisen (SÄPO) bedömer att personen utgör ett hot mot rikets säkerhet.
2026-09-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Hur gör Amanda Lind när hon ska tvätta sitt hår? Hur många timmar i veckan lägger hon på sitt hår?
Hon tvättar inte sitt hår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så, såg på SVT att det var viktigt att klä upp sig, så jag tog på mig min finaste palestinasjal och hade putsat upp mitt nyaste bombbälte. Man skulle ju klä sig efter hur man röstade. Klädde ni upp er?
Röstade dock på liberalerna ångrade mig i sista stund när jag insåg att Vänsterpartiet inte riktigt var min grej

Jag hade på mig min nordkoreanska findräkt när jag gick till vallokalen i förorten som enda svensk.
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven

Framförallt vilket klimatavtryck ger den tvätten? (Dreads ska tvättas noga och länge)
Medlem
Vilken valvaka följer ni ikväll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in