2026-09-13, 15:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Hur rimmar öppna gränser som VPK, CP och MP förespråkar med liberalism? Liberalerna i Sverige värnar om den skattefinansierade välfärden (skola, vård, rättsväsende). För att den modellen ska hålla finansiellt och organisatoriskt menar de att staten måste ha kontroll över hur många som invandrar och vilka resurser som krävs för integrationen.

V, C och MP samarbetet inte med L om du inte visste det.
2026-09-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Idiotiskt att rösta på AFS i detta viktiga val.
Vinner rödgröna så importerar dom in så mycket valboskap så AFS och SD är rökta.

Även Tidö massimporterar valboskap till de rödgröna.
2026-09-13, 15:58
Medlem
Barbamonks avatar
Ebba behöva vifta mer med falukorven det tror jag skulle ge några extra %
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, jag vet - var otydlig. Menade den från vallokalerna, eller har jag drömt att detta förekommer?

Det är ju Valu..
Sen börjar små distrikt trilla in, 21-22:00 kommer man ha en bra bild vilka som vinner
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Idiotiskt att rösta på AFS i detta viktiga val.
Vinner rödgröna så importerar dom in så mycket valboskap så AFS och SD är rökta.

Vi har ju skrivit på EUs migrationpakt som vi behöver förhålla oss till så det blir ju ingen större skillnad beroende parti gällande inflöden av asylsökande.
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Det är den som visas 20:00

Nör folk fortfarande står i kön för att rösta. Vallokalerna stänger kl 20, men står du i kön kl 20 så får du rösta även om kön är 3 timmar lång.

Vissa som röstar sent kan alltså i princip se resultatet (VALU) innan de lägger sin röst.
Medlem
Folket glömmer fort… men människor kommer se vilket kaos detta kommer bli.

Kommer dvärgen Johansson få tillbaka sitt jobb?
2026-09-13, 15:59
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Även Tidö massimporterar valboskap till de rödgröna.

Ja det är helt sjukt. Man får ju hoppas att borgerliga politiker äntligen fattar att massinvandring aldrig kommer gynna dem politiskt.
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Folket glömmer fort… men människor kommer se vilket kaos detta kommer bli.

Kommer dvärgen Johansson få tillbaka sitt jobb?

Han ansvarar för utrikesfrågor inom S så han blir väl utrikesminister efter valet.
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davethor
Att lägga sin röst på Alternativ för Sverige idag är ju det bästa som kan hända den röda sidan, synd att folk inte fattar det.

Varför ska man rösta på Tidö om man inte tycker att dom gör ett tillräckligt bra jobb? Synd att svensken nöjer sig med det "minst dåliga".
2026-09-13, 16:00
Avstängd
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davethor
Att lägga sin röst på Alternativ för Sverige idag är ju det bästa som kan hända den röda sidan, synd att folk inte fattar det.

Jag bestämde mig för att inte utgöra en komponent i denna självuppfyllande profetia.
Jag är övertygad om att i alla fall 5% av alla SD väljare skulle gå över till AFS om dom var säkra på att AFS når riksdagen.

Istället för att titta på andra och kräva av andra att göra jobbet, så gjorde jag som SD väljare ett aktivt val att gå i bräschen istället för att bara vänta på alla andra.
2026-09-13, 16:01
Medlem
heliotrops avatar
Alice Bah Kunke nyss "99,9 %av invandrarna sköter sig". (alla utom han i SD nickar instämmande)

Ok men hur kan vi, som nu "vänster" - sidan också menar, ha stora integrationsproblem, om det nu bara är 0,1% som inte sköter sig? 🤔

Svar: islam

Du kan med andra ord enligt ABK sköta dig om du inte kan ett ord svenska gillar sharia och sätter en slöja på din sjuåriga dotter.

I beg to differ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in