2026-09-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Otroligt! Men då har han ju verkligen visat vart han står.

Eller hur? Men tydligen är det rimligt att prioritera lilla frun 🙄
Citera
2026-09-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja helt rimligt. Det hade du också gjort i motsvarande situation.

Tala inte om för mig vad jag hade gjort eller inte!
Jag hade prioriterat flickan och hittat en lösning på att träffa henne.
Lilla frun träffar han ju varje vecka.

Förövrigt behöver du inte besvara mina kommentarer överhuvudtaget!
Citera
2026-09-13, 14:31
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Man måste faktiskt säga att Chrippa ser betydligt fräschare och piggare ut nu. Tiden han har suttit verkar verkligen ha gjort honom gott. Innan såg han mest härjad och jagad ut, men nu utstrålar han ett helt annat lugn och en helt annan energi. Det känns som att den här pausen gav honom en välbehövlig chans att landa och ladda om.
Citera
2026-09-13, 14:52
Medlem
Citat:
Varför då?
På vilket sätt påverkar närvaron på sociala medier omvårdnaden om ett barn menar du?

Båda föräldrarna har suttit på sociala medier istället för att prioritera sitt barn.
Tycker du deras beteende har haft positiv inverkan för deras barn?

Vad tror du är mest positivt att Julia sitter på sina lives och låtsas vara influenser och blir nekad socialbidrag eller att hon skaffar sig ett jobb?

Tror du ett vanligt knegarjobb underlättar ett familjeliv för Chrippa? Eller fortsätta sitt kriminella leverne och få vecko besök av polis och diverse myndigheter?
Citera
2026-09-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Han kan ju under 2026 höra av sig till dottern och visa att han bryr sig.
Absolut. Men han sitter ju inne. Har någon granskat Julia för den delen?
Citera
2026-09-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det finns en dom på umgänge ojämna veckor fre kl 17:00 - sönd kl 17:00.
Okej det visste jag inte. Lite svårt nu att följa den, men hur har det hållits innan. Det blir väl vite om exempelvis Julia håller C ifrån pappan, utan konkreta anledningar?
Citera
2026-09-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man måste faktiskt säga att Chrippa ser betydligt fräschare och piggare ut nu. Tiden han har suttit verkar verkligen ha gjort honom gott. Innan såg han mest härjad och jagad ut, men nu utstrålar han ett helt annat lugn och en helt annan energi. Det känns som att den här pausen gav honom en välbehövlig chans att landa och ladda om.

Mja, ”fräschare” pga filter skulle jag säga.
Men pausen var/är nog välbehövlig.
Citera
2026-09-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Självklart borde han ta det juridiskt. Förstår dock vad ditt svar har med prioritering att göra?

Så som han har levt så har han absolut inte prioriterat sin dotter och gjort dom uppoffringar som hade behövts.
Och det har inte Julia heller.
Ja, han har ju bagage som inte är till hans fördel. Men det är en del av kakan, och man måste försöka se framåt. Han kan ändras, jag hoppas det.

Vi kanske inte sett hela bilden heller. Jag kan exempelvis tycka det är ansvarsfullt att han inte hade C så mycket, när det var som stormigast. Pågående utredning, väntande rättegång, krig med allt och alla på internet. Kanske ett krig med Julia angående just C. Även om Chrille utåt kanske visade att han är hård, stark och inte påverkas så tror jag han mådde skit. Då är det inte optimalt att han har umgänge med sin dotter. Förhoppningsvis nu när han kommer ut, kan han släppa det som varit och sitt mående. Och bygga sin relation med sin/sina döttrar. Vi får se!
Citera
2026-09-13, 15:23
Medlem
Galet att Kriminalvården godkände permis till honom satt han inte på en klass 2:a
Citera
2026-09-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gt88
Galet att Kriminalvården godkände permis till honom satt han inte på en klass 2:a

Permis har inget med vilken klass man sitter på.
Permissioner är en del av utslussningen, sker på klass 1 också.
Citera
2026-09-13, 16:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Båda föräldrarna har suttit på sociala medier istället för att prioritera sitt barn.
Tycker du deras beteende har haft positiv inverkan för deras barn?
Nej, det stämmer ju inte alls. Chrippa har suttit på anstalt och varit förhindrad att prioritera sitt barn.

Citat:
Vad tror du är mest positivt att Julia sitter på sina lives och låtsas vara influenser och blir nekad socialbidrag eller att hon skaffar sig ett jobb?
Jag tror det vore mest positivt om hon sluta med sitt umgängessabotage och gav barnet det umgänge med sin pappa som hon har rätt till.

Citat:
Tror du ett vanligt knegarjobb underlättar ett familjeliv för Chrippa? Eller fortsätta sitt kriminella leverne och få vecko besök av polis och diverse myndigheter?
Du tror inte att det finns andra alternativ än just de två?
Citera
2026-09-13, 16:54
Medlem
Citat:
Nej, det stämmer ju inte alls. Chrippa har suttit på anstalt och varit förhindrad att prioritera sitt barn.

Jag tror det vore mest positivt om hon sluta med sitt umgängessabotage och gav barnet det umgänge med sin pappa som hon har rätt till.

Du tror inte att det finns andra alternativ än just de två?

Ungen är väl äldre än 1 år?
Sociala medier har påverkat båda föräldrarnas beteende negativt.

End of story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in